چرا اپل نتوانست یاقوت کبود لازم برای محصولاتش را تامین کند؟

مقاله‌ای که به تازگی در وال‌استریت ژورنال منتشر شده، ادعا می کند که کمپانی GT Advanced Technologies، که مسئول تهیه‌ی یاقوت کبود مورد نیاز برای نمایشگر آیفون‌ها بوده، به هیچ هنوان آمادگی تأمین منابع مورد نیاز را نداشته است. در واقع این شرکت اولین بخش یاقوت کبود خود به وزن ۲۶۲ کیلوگرم را تنها چند […]

مقاله‌ای که به تازگی در وال‌استریت ژورنال منتشر شده، ادعا می کند که کمپانی GT Advanced Technologies، که مسئول تهیه‌ی یاقوت کبود مورد نیاز برای نمایشگر آیفون‌ها بوده، به هیچ هنوان آمادگی تأمین منابع مورد نیاز را نداشته است. در واقع این شرکت اولین بخش یاقوت کبود خود به وزن ۲۶۲ کیلوگرم را تنها چند روز پیش از عقد قرارداد با اپل ساخته بوده و بنابراین در موقعیت کاملاً دشواریبوده است. این شرکت پیشتر به صورت انبوه، یاقوت کبود تولید نکرده بود. وال استریت نوشته است که خدماتی های شرکت اضافه کار می‌ماندند تا کف سالن‌ها را تمیز کنند، در حالی که عده‌ای بیکاری نمی‌دانستند چه کار کنند.

از سوی دیگر بخشی از کارمندان هم به جای آن که مشغول فرستادن شمش‌های یاقوت کبود برای فروش در بازار باشند، به دلیل عدم کسب استانداردها، شمش‌های چندصد هزار دلاری را به بخش بازیافت بازمی‌گرداندند! البته در آن زمان گزارش‌هایی وجود داشت که اپل توانسته منابع لازم برای تولید آیفون با پوشش یاقوت کبود را فراهم کند ولی به نظر می‌رسد این گزارش‌ها صحت نداشته اند.

اپل به دلیل عدم تأمین منابع توسط این کارخانه، دچار مشکل شد. در روزهای اول معرفی دستگاه های اپل همیشه با حجم تقاضای بسیار بالایی روبرو می‌شود و به همین دلیل این شرکت همواره تلاش می کند تا منابع اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات خود را از بخش های متنوعی تولید کند، تا ریسک وابستگی به یک بخش را کاهش دهد. اما به نظر می‌رسد ساخت یاقوت کبود هنوز آنقدر رشد نکرده که بتواند برای تولید آیفون و سایر محصولات اپل روی آن حساب کرد یا حداقل GT Advanced Technologies این آمادگی را نداشت.

لینک کوتاه | منبع: gsmarena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال