کشف احتمالی سیاهچاله های کوچک جدید

سیاهچاله ها قهرمان های کیهانی قایم باشک هستند. انیشتین وجود آن را در سال 1916 پیش بینی کرد. آن ها نور را می بلعند. ستاره شناسان می توانند نشانه هایی از وجود سیاهچاله ها در کیهان را با بررسی شکل های مختلف پرتوافشانی ، از جمله اشعه ایکس ، پیش بینی کنند و با استفاده […]

سیاهچاله ها قهرمان های کیهانی قایم باشک هستند. انیشتین وجود آن را در سال 1916 پیش بینی کرد. آن ها نور را می بلعند. ستاره شناسان می توانند نشانه هایی از وجود سیاهچاله ها در کیهان را با بررسی شکل های مختلف پرتوافشانی ، از جمله اشعه ایکس ، پیش بینی کنند و با استفاده از این علامت ها سیاهچاله های زیادی کشف شدند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، روش جدیدی که توسط پژوهشگران در دانشگاه ایالت اوهایو ابداع شد می گوید امکان وجود سیاهچاله هایی جدید هم وجود دارد. یافته ها اشاره به کشف سیاهچاله ای دارند که دور ستاره بزرگ 2MASS J05215658+4359220 می چرخد. آن ها این اطلاعات را با استفاده از تلسکوپ های زمینی و مشاهدات ماهواره گایا بدست آوردند و به این نتیجه رسیدند که امکان وجود گروه کاملا جدیدی از سیاهچاله ها وجود دارد. آن ها می گویند که سیاهچاله جدید دارای جرمی 3.3 برابر بیشتر از خورشید است و حتی این احتمال وجود دارد که سیاهچاله جدید تا شش برابر جرم بیشتری از خورشید داشته باشد. احتمال دیگر می گوید که این جرم اسرارآمیز می تواند ستاره نوترونی بزرگی باشد. وقتی ستاره ای می میرد دو احتمال بر اساس جرم آن وجود دارد: ستاره های بزرگ تبدیل به سیاهچاله و ستاره های کوچک بدل به ستاره های نوترونی می شوند.برای حل این سوال ، ستاره شناس ها باید اجرامی با اندازه مشابه را در کیهان بیابند و نوع آن را تشخیص بدهند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال