پهپاد آبی تایتان – پهپاد زیر آبی تا عمق 150 متری + ویدئو

این پهپاد آبی مانند دیگر همتایان هوایی خود است اما در زیر آب قادر به حرکت است. این پهپاد زیر آبی در نگاه اول وسیله ای برای سپری کردن اوقات فراغت بنظر می رسد اما پس از گذشت مدتی به قابلیت های پی خواهید برد. این ربات که “تایتان” نام دارد، ساخت کمپانی چینی “Geneinno” […]

این پهپاد آبی مانند دیگر همتایان هوایی خود است اما در زیر آب قادر به حرکت است. این پهپاد زیر آبی در نگاه اول وسیله ای برای سپری کردن اوقات فراغت بنظر می رسد اما پس از گذشت مدتی به قابلیت های پی خواهید برد. این ربات که “تایتان” نام دارد، ساخت کمپانی چینی “Geneinno” می باشد که مجهز به یک بازوی متحرک است.

به گزارش تک نیوز به نقل از Geneinno این ربات می تواند تا عمق 150 متری زیر آب حرکت کند و به فیلمبرداری با کیفیت 4K بپردازد. این ربات مجهز به دو چراغ LED با قدرت روشنایی 3000 لومن می باشد و با یک کابل به مرکز کنترل متصل می باشد و تصویر برداری را بصورت زنده در اتاق کنترل به نمایش می گذارد و اجازه می دهد تا بتوان بهتر کنترل آن را بدست گرفت.

در قسمت زیرین این ربات یک پورت قراردارد که اجازه می دهد تا در آینده بتوان از لوازم جانبی دیگر بر روی آن بهره برد. نسخه ابتدایی ربات هفته گذشته در نمایشگاه CES2019 رونمایی شد.این ربات دارای 521 میلیمتر طول و 907 گرم وزن می باشد که وزن آن در زیر آب به 408 گرم کاهش پیدا می کند. بازوی این ربات می تواند تا 114 میلیمتر باز شود و جسمی به وزن 7.7 کیلوگرم را بلند کند. همچنین این بازو می تواند در شرایط مورد نیاز نیز می تواند بچرخد.

در حال حاضر اطلاعتی در رابطه با تجاری سازی این ربات یا قیمت نهایی موجود نیست اما کارشناسان می گویند که این اطلاعات به زودی اعلام می شود. کمپانی سازنده ی این ربات اعلام کرده است که یک نمونه ی اولیه از “هیدروفون” ها را طراحی کرده است که می تواند بر روی ربات نصب شود و ثبت امواج زیر آب را انجام دهد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری و تکنولوژی مراجعه کنید.