اختراع بطری های با قابلیت خود پاک کنندگی هوشمند

خود پاک کنندگی یکی از رویاهای مدرن ما بود زیرا شستن داخل بطری ها فرآیندی سخت و دشوار است و افراد همیشه به دنبال روش هایی برای شستن داخل آنها بوده اند. اما به تازگی بطری های “کریزی کپ” طوری طراحی شده اند که درب آنها با انتشار امواج فرابنفش شروع به از بین آلودگی […]

خود پاک کنندگی یکی از رویاهای مدرن ما بود زیرا شستن داخل بطری ها فرآیندی سخت و دشوار است و افراد همیشه به دنبال روش هایی برای شستن داخل آنها بوده اند. اما به تازگی بطری های “کریزی کپ” طوری طراحی شده اند که درب آنها با انتشار امواج فرابنفش شروع به از بین آلودگی ها و باکتری ها می کند یعنی با استفاده از این بطری ها می توان عملیات تصفیه سازی آب را نیز انجام دهد.

اختراع بطری های خود ضدعفونی شونده

ویدئوی بطری های خود ضدعفونی شونده

به گزارش اخبار فناوری تک نیوز به نقل از Kickstarter این بطری توسط شرکت “مایکرولیس”(Microlyscs) واقع در میامی آمریکا در سه اندازه مختلف با قابلیت خود پاک کنندگی ساخته شده است. زمانی که کاربران بخواهند بطری را پاکسازی کنند باید دوبار در بطری را لمس کنند. اما در مواردی که بطری از آب های غیر مطمئن مانند آب دریاچه ها یا آب رودخانه ها پر شده است می توان با 5 بار لمس درب بطری، به آن بفهمانیم تا امواج فرابنفش به مدت بیشتری تابانده شود.

قرار گرفتن در معرض اشعه UVC می تواند تا 99.9999 درصد از هر باکتری، ویروس یا جلبک موجود در آب را از بین ببرد. علاوه بر این، نور ماوراءبنفش در طول روز به طور خودکار هر دو ساعت یک بار به مدت 20 ثانیه به داخل بطری می‌تابد. بر مبنای گفته های شرکت “مایکرولیس”(Microlyscs) با یکبار شارژ این بطری می توان از آن برای پاک سازی 45 لیتر آب شیر و 18 لیتر آب رودخانه استفاده کرد.

همچنین رنگ درب بطری های با قابلیت خود پاک کنندگی، نشان دهنده ی میزان شارژ باتری آن است. قیمت پیش‌سفارش این محصول اکنون 38 دلار است و وقتی که به تولید انبوه برسد با قیمت 95 دلار عرضه خواهد شد. جهت دیدن دیگر محصولات جدید اختراع شده، به صفحه اختراعات 2019 مراجعه نمایید.