مدال برنز دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات جهانی برنامه نویسی

تیم دانشجویان ایرانی موفق در کسب مدال در مسابقات جهانی برنامه نویسی شد و توانست پس از 18 سال حسرت عدم توفیق در اینجور مسابقات به مدال برنز دست پیدا نماید. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی ایران تک نیوز، این تیم ایرانی که از دانشجویان نخبه دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف به نام های سید […]

تیم دانشجویان ایرانی موفق در کسب مدال در مسابقات جهانی برنامه نویسی شد و توانست پس از 18 سال حسرت عدم توفیق در اینجور مسابقات به مدال برنز دست پیدا نماید.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی ایران تک نیوز، این تیم ایرانی که از دانشجویان نخبه دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف به نام های سید پارسا میرطاهری، علی بهجتی و محمدمهدی شکری تشکیل می شود، موفق به قرار گرفتن در جایگاه نهم مسابقات جهانی برنامه نویسی یا به اختصار ICPC شد و توانست بر بام برنامه نویسان کشورهای غرب آسیایی تکیه زند و عنوان قهرمانی در منطقه را نصیب کشورمان نماید.

کسب مدال سوم در مسابقات ICPC سال 2019

کسب مدال برنز در مسابقات ICPC سال 2019

بد نیست بدانید مسابقات جهانی برنامه نویسی دانشجویی یا همان ICPC در حقیقت آخرین سطح از میزان اعتبار این دسته از مسابقات جهانی بحساب می آید و بسیاری از آن به عنوان المپیک برنامه نویسان یاد می کنند. فینال این مسابقات جهانی امسال در بازه زمانی 11 تا 16 فروردین ماه به میزبانی کشور پرتغال و با شرکت 135 تیم مختلف از اقصی نقاط دنیا برگزار شد که هر کدامشان از بین مسابقات منطقه ای که در آن حدودا 17 هزار تیم از 3200 دانشگاه و کالج برتر جهانی حضور داشته اند، انتخاب و به مراحل مقدماتی وسپس نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کرده اند.

در مرحله نهایی تیم دانشجویان دانشگاه صعتی شریف توانستند با تحمیل شکست به تیم هایی شایسته و قدرتمندی از دانشگاه های هاروارد، سن پترزبورگ، آکسفورد، پرینستون، CMU و همچنین استنفورد خود را در فهرست TOP TEN بیستمین دوره از این مسابقات قرار دهند و در کمال خودباوری و افتخارآفرینی به مدال برنز مسابقات برنامه نویسی سال 2019 میلادی دست پیدا نمایند.

در پایان باید از سرپرست و مربی تیم جناب آقای دکتر حمید ضرابی زاده که از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف هستند و همچنین از مربی دوم تیم؛ یعنی جناب آقای امیر کیوان محتشمی که به عنوان عضو سابق تیم برنامه نویسی ایران در سال پیشین، تیم امسال را همراهی کرده بود نیز نهایت قدردانی و سپاس را داشته باشیم. TECH NEWS شکسته شدن حسرت 18 ساله مدال در مسابقات جهانی برنامه نویسی را به ایرانیان تبریک و شادباش میگوید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال