مینی ربات چیتای MIT با قابلیت پشتک زدن در هوا

MIT با جدیدترین نسخه از ربات چهارپای چیتای خود به نام Mini Cheetah بازگشته تا  ترفندی جدید را به نمایش بگذارد: پشتک زدن. رباتی با قابلیت پشتک زدن ابداع تازه ای نیست- ربات اطلس ساخته بوستون دینامیکس که در نوامبر 2017 به نمایش گذاشته شد نیز از همین قابلیت برخوردار بود- اما چیتا اولین ربات […]

MIT با جدیدترین نسخه از ربات چهارپای چیتای خود به نام Mini Cheetah بازگشته تا  ترفندی جدید را به نمایش بگذارد: پشتک زدن.

رباتی با قابلیت پشتک زدن ابداع تازه ای نیست- ربات اطلس ساخته بوستون دینامیکس که در نوامبر 2017 به نمایش گذاشته شد نیز از همین قابلیت برخوردار بود- اما چیتا اولین ربات چهارپایی است که این قابلیت را به شکلی موثرتر به نمایش می گذارد. علاوه بر این، افراد بسیاری توانایی پشتک زدن را دارند، اما چند سگ با این قابلیت را می شناسید (بی تردید پاسخ شما «گروه معدودی از آن ها» خواهد بود).

علاوه بر این، مینی چیتا نسخه ای کوچکتر از چیتای 3 می باشد که سال گذشته عرضه شد- وزن آن حدود 20 پوند است و می تواند مسافتی 2.45 متری را در هر ثانیه (حدود 5.5 مایل در هر ثانیه) طی کند.

نکته ای مرتبط با  اندازه و طرح مینی چیتا وجود دارد که شکل جذابتری به آن می دهد.  این ربات توانایی پشتک زدن را دارد! قول میدهم کسی نباشد که بعد از تماشای پشتک زدن و پریدن این ربات بر روی تلی از برگ ها به خود نگوید، «وای، این پسر خوب کیه؟»

باوجود شکل تمیزتر Boston Dynamics SpotMini که می خواهد محصولی واقعی را نشان دهد، مینی چیتا تنها یک پروژه پژوهشی است، بنابراین امکان خرید آن برایتان وجود ندارد.  ما همیشه رویای داشتن یک ربات سگ با قابلیت پشتک زدن را در سر می پرورانیم.  جهت مشاهده خبرهای دیگر از صفحه اخبار تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال