1000 قطعه از فلفل، ربات شبیه‌ساز انسان که قادر خواهد بود احساسات شما را درک کند

تا به امروز ربات‌های بسیار زیادی تولید شده‌اند که می‌تواند در خدمت انسان باشد و تمام کارهای آنها را انجام دهد. اما این ربات‌ها نمی‌توانند احساسات را درک کنند و شاید همین موضوع، یکی از همین کمبودهای مهم آنها به حساب بیاید. اما به تازگی کمپانی ژاپنی و مشهور SoftBank، کار فروش ربات جدید خود با […]

تا به امروز ربات‌های بسیار زیادی تولید شده‌اند که می‌تواند در خدمت انسان باشد و تمام کارهای آنها را انجام دهد. اما این ربات‌ها نمی‌توانند احساسات را درک کنند و شاید همین موضوع، یکی از همین کمبودهای مهم آنها به حساب بیاید. اما به تازگی کمپانی ژاپنی و مشهور SoftBank، کار فروش ربات جدید خود با نام Pepper (یا فلفل) را از روز شنبه آغاز کرد و در کمتر از 1 دقیقه، 1000 دستگاه از آنها را به فروش رساند!

این ربات جدید برای بودن در کنار انسان‌ها ساخته شده، برای حضور در کانون خانواده، اما نه برای انجام وظایف شخصی انسان‌ها. Pepper قادر خواهد بود تا صحبت‌های شما را بشنود، آنها را درک کند و مطابق با برنامه‌ریزی‌هایی که بر روی آن انجام شده، به احساسات شما پاسخ دهد. حتی این ربات می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما همچون وضعیت آب‌وهوا و پیام‌های دریافتی شما را از اینترنت جمع‌آوری و در اختیارتان قرار دهد.

SoftBank اذعان داشته که ربات جدید Pepper، اولین ربات ساخته شده در دنیا است که احساسات خود را منتقل می‌کند. در مورد تعداد ربات‌های فروخته شده نیز SoftBank اعلام کرده که تنها 30 دستگاه از این ربات‌ها در انبار این شرکت در توکیو باقی مانده و مابقی ربات‌ها در کمتر از 1 دقیقه به فروش رفته‌اند. همچنین این شرکت قول داده تا در ماه ژولای، تعداد بیشتری از این ربات‌ها را وارد بازار نماید.

ربات Pepper، با داشتن یک دیتابیس قدرتمند، احساسات خود را با اتصال به اینترنت ارائه داده و در واقع سنسورهای این ربات به کمک یک سیستم ابری فعالیت دارند. قیمتی که برای این ربات به همراه تمامی هزینه‌های اینترنت و بیمه اعلام شده، 1600 دلار معادل با 24600 یوآن می‌باشد.

اما ورود قدرتمند این ربات به بازار و پتانسیلی که Pepper برای توسعه یافتن دارد، سبب شده تا از همین حالا همکاری SoftBank با کمپانی‌هایی Apple و Foxconn به جهت تولید نسل دوم از این ربات آغاز شود و قرار است وب‌سایت اینترنتی Alibaba نیز فروش این ربات‌ها بر عهده بگیرد.

مدیر اجرایی شرکت SoftBank، آقای Masayoshi Son در مورد آینده‌ی این ربات‌ها اعلام کرده که شرکای این شرکت امیدوارند حداقل تا 4 سال آینده، ربات Pepper فروش بسیار خوبی داشته باشد. این در حالیس که آقای Son اذعان داشته که فروش این ربات‌ها می‌تواند آینده‌ی این کمپانی را برای 20 تا 30 آینده تضمین نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال