سیتروئن C3 2017 رونمایی شد

تنها پس از گذشت چند ساعت از لو رفتن تصاویری از نسل جدید خودروی C3 شرکت سیتروئن، حالا شاهد رونمایی رسمی این خودرو هستیم. نسل جدید خودروی C3 با بهره بردن از زبان طراحی همیشگی محصولات سیتروئن، شباهت زیادی به خودروی C4 Cactus داشته و قرار از بدنه‌ای با منحنی‌های بسیار زیاد، بهره می‌برد. یکی […]

تنها پس از گذشت چند ساعت از لو رفتن تصاویری از نسل جدید خودروی C3 شرکت سیتروئن، حالا شاهد رونمایی رسمی این خودرو هستیم. نسل جدید خودروی C3 با بهره بردن از زبان طراحی همیشگی محصولات سیتروئن، شباهت زیادی به خودروی C4 Cactus داشته و قرار از بدنه‌ای با منحنی‌های بسیار زیاد، بهره می‌برد.

یکی از ویژگی‌های اصلی در این خودرو، وجود چراغ‌های زیاد است که شکل خاصی را به C3 2017 بخشیده‌اند. در بخش جلویی این خودروی جدید نیز چراغ‌های بلند و باریک LED سیتروئن که مخصوص روز طراحی شده‌اند، دیده می‌شود که می‌تواند نقش مه‌شکن را نیز ایفا کنند.

2017_citroen_c3_official_21

سازندگان در طراحی این خودرو تلاش داشته‌اند تا با طراحی بلند بخش “A-Pillar”، جایی پنجره جلویی خودرو تا قسمت عقبی ادامه پیدا کند، خودروی جمع و جور را پیش روی کاربران قرار داده و در عین حال حس اسپرت بودن را نیز به کاربران القاء کنند.

اطلاعاتی که پیشتر در مورد خودروی جدید شرکت سیتروئن منتشر شده بودند، نشان می‌دادند که این خودرو قرار است شباهت‌های زیادی به خودروی C4 Cactus داشته باشد. اما نباید تصور کنید که C3 2017 همانند C4 Cactus، در تمامی بخش‌های یکسان خواهد بود. اصلی‌ترین تفاوتی که میان این دو خودرو مشاهده کرد، اندازه‌ی کوچکتر نسل جدید خودروی C3 است. البته اندازه کوچکتر، غلط انداز بوده و شاید بسیاری از کاربران تصور کنند که با خودرویی کوچک رو‌به‌رو هستند.

2017_citroen_c3_official_03b

در بخش داخلی خودرو، اِلِمان‌های مربوط به خودروهای اسپرت، کمی کم‌رنگ‌تر بوده و C3 2017 بیشتر ظاهری کلاسیک در این زمینه دارد. چند مورد اصلی در بخش داخلی و در نگاه اول می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. اول اینکه سازندگان سعی کرده‌اند تا تمامی بخش‌ها را با یکدیگر مرتبط کرده و ساختاری یکپارچه را به ارمغان آورند. مورد دیگر اینکه در این بخش از رنگ‌های تند و یا اسپرت استفاده نشده و همراه شدن قهوه‌ای و نقره‌ای، سبب شده تا علاوه بر لوکس بودن خودرو، چهره‌ای کلاسیک نیز بدان بخشیده شود. در نهایت، بخش جلویی و مربوط به داشبورد، به صورت باریک و بلند، دیده شده و واقعا هیچ چیز اضافی در آن قرار داده نشده است.

در مرکز کنسول این خودرو، یک صفحه‌نمایش 7 اینچی و لمسی قرار گرفته که کاربران به کمک آن قادر خواهند بود تا نظارت کاملی بر خودرو و تمامی بخش‌ها و امکانات آن داشته باشند. سیتروئن اشاره کرده که این خودروی جدید از سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto که قرار است از سال 2017 به صورت رسمی در بسیاری از خودروها به کار گرفته شود، پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین سیتروئن اعلام کرده که این خودروی جدید با بهره‌گیری از سیستم ConnectedCam، به دوربینی در بخش پشتی آینه‌ی مرکزی خودرو متصل بوده و می‌تواند تصاویر و ویدئوهای بسیاری را ضبط کند. این سیستم می‌تواند در سفرها و مکان‌هایی کاربران دوست دارند از چیزی که به هنگام رانندگی در پیش روی خود می‌بینند، نقش پر رنگی داشته و کمک زیادی به کاربران کند.

2017_citroen_c3_official_07

البته چون اشاره نکردیم نباید تصور کنید که در C3 2017، دوربین‌های دیگری وجود ندارد. سازندگان سعی کرده‌اند تا با استفاده از دوربین‌های دیگر در بخش‌های مختلف، به رانندگان در موقع رانندگی کمک کنند که البته هنوز مشخص نیست که این دوربین‌ها به صورت استاندارد و از امکانات اصلی خود خودرو به حساب خواهد آمد یا نه. دیگر تکنولوژی‌های امنیتی خودرو نیز شامل سیستم اخطار خروج از خط، هشدار نقاط کور و سیستم هشدار به هنگام رانندگی می‌شوند.

پیشتر اعلام شده بود که خودروی جدید سیتروئن، 3.99 متر طول خواهد داشت که این موضوع باعث می‌شود تا C3 2017، تا 30 سانتی‌متر از خودروی DS3 این شرکت بلندتر و 70 میلی‌متر از خودروی Mazda2 کوتاه‌تر باشد.

2017_citroen_c3_official_11b

اگر بخواهیم که کمی تخصصی‌تر در مورد این خودروی جدید صحبت کنیم، می‌توان اشاره کرد که C3 2017 با معماری خاصی که با نام Platfor A شناخته می‌شود، طراحی شده و علی‌رغم اینکه شباهت‌های زیادی با خودروی پژو 208 و سیتروئن DS3 دارد، طراحی متفاوتی با این محصولات دارد چرا که این خودروها با معماری PF1 طراحی شده‌اند.

سیتروئن قصد دارد خودروی جدید C3 2017 را در سه مدل مختلف، یکی با موتور دیزلی و سه سیلندر که به “PureTech” شهرت دارد، و دو مدل با دیگر با موتورهای بنزینی، وارد بازار کند.

2017_citroen_c3_official_19

هنوز اطلاعات کاملی در مورد زمان دقیق عرضه و همینطور قیمت نهایی خودرو منتشر نشده اما انتظار می‌رود که با نزدیک‌تر شدن به سال 2017، سیتروئن نیز اطلاعات بیشتر و کامل‌تری از نسل جدید خودروی C3 را در اختیار کاربران قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال