با 15 خودروی الکتریکی که تا سال 2020 وارد جاده‌ها خواهند شد، آشنا شوید

اگر این روزها به فکر خرید یک خودروی تمام‌الکتریکی با توانایی طی کردن مسافت‌های طولانی باشید، گزینه‌های بسیار کمی پیش روی شما قرار دارد و شاید بتوان تنها محصولات شرکت تسلا را از جمله این خودروها در نظر بگیریم. در حقیقت خودروهای تولید شده توسط شرکت تسلا، تنها محصولاتی هستند که می‌تواند مسافت‌هایی بیشتر از […]

اگر این روزها به فکر خرید یک خودروی تمام‌الکتریکی با توانایی طی کردن مسافت‌های طولانی باشید، گزینه‌های بسیار کمی پیش روی شما قرار دارد و شاید بتوان تنها محصولات شرکت تسلا را از جمله این خودروها در نظر بگیریم.

در حقیقت خودروهای تولید شده توسط شرکت تسلا، تنها محصولاتی هستند که می‌تواند مسافت‌هایی بیشتر از 200 مایل را با یک بار شارژ شدن طی کنند. اما به نظر نمی‌رسد که این موضوع برای مدتی طولانی به همین صورت باقی بماند چرا که بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون پورشه، آئودی، جنرال موتورز و … قصد دارند تا سال 2020، خودروهایی تمام‌الکتریکی را عرضه کنند. در ادامه قصد داریم این خودروها را معرفی کنیم.

تسلا Model 3

tesla-unveiled-model-3-this-year-and-aims-to-begin-production-by-the-end-of-2017

شرکت تسلا، خودروی “مدل 3” را سال جاری معرفی و قصد دارد تولید آن را در پایان سال 2017 آغاز کند. این خودرو یکی از بهترین محصولاتیست که تا کنون این شرکت معرفی کرده و می‌تواند یکی از مورد انتظارترین خودروهای الکتریکی بازار باشد که با قیمتی معقول، امکان خرید آن برای بسیاری از کاربران وجود دارد.

اینطور که مهندسین تسلا اعلام کرده‌اند، این خودرو با یک بار شارژ شدن می‌تواند بیش از 200 مایل را طی کند. همچنین شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت این خودرو نیز تنها 6 ثانیه می‌باشد که برای یک خودروی الکتریکی بسیار خوب است. مدیران تسلا قصد دارند این خودرو را با قیمت 35000 دلار، یعنی 20 درصد ارزان‌تر از خودروی Model S در اختیار کاربران قرار دهند.

نسل جدید خودروی رودستر تسلا

teslas-also-has-plans-to-introduce-a-next-generation-roadster-in-2019

علاوه بر خودروی مدل 3، مدیران تسلا قصد دارند خودروی رودستر دیگری را تا پایان سال 2019 وارد بازار اتومبیل کنند. این خبر سال گذشته و در ماه ژولای بود که توسط مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی آقای ایلان ماسک اعلام شد، اما هیچ اطلاعاتی در مورد این خودرو در اختیار کاربران قرار نگرفته و ما تنها می‌دانیم که این اتومبیل برای رسیدن به سرعت‌های بالا تولید شده است.

ایلان ماسک اعلام کرده که این خودرو قدرتمند می‌تواند در عرض تنها 2.8 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد، پس شکی نیست که با خودرویی بسیار قدرتمند و پر سرعت روبه‌رو هستیم.

شورلت Bolt EV

the-bolt-ev-is-going-into-production-this-year

پیشتر شرکت جنرال موتورز اولین اطلاعات در مورد خودروی تمام‌الکتریکی جدید خود با برند شورلت را منتشر و اعلام کرده بود که قرار است این خودرو با نام Bolt EV، وارد بازار شود. این محصول جدید در زمره‌ی خودروهایی با توانایی طی کردن مسافت‌های بالا قرار گرفته و قیمت آن نیز باعث شده تا با محصولی اقتصادی روبه‌رو باشیم.

اینگونه که میدران جنرال موتورز اعلام کرده‌اند، این خودروی جدید قرار است با قیمت 30,000 دلار و پیش از پایان سال 2016 میلادی، وارد بازار خودرو گردد.

آئودی Q6

audi-will-launch-its-first-electric-suv-based-off-the-e-tron-quattro-concept-by-2018

شرکت بزرگ و آلمانی آئودی در ماه ژانویه بود که تایید کرد که در حال توسعه اولین خودروی تمام‌الکتریکی خود را برای عرضه کردن در سال 2018 بوده و در ساخت این خودرو نیز به شکل قابل توجهی از طرح مفهومی E-Tron Quattro الهام گرفته شده است. البته این خودرو همانند محصول جدید شرکت تسلا نبوده و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز به صورت رسمی معرفی شده است.

آئودی می‌‌خواهد با معرفی و عرضه کردن این خودروی قدرتمند، نبوغ خود را به رخ دیگر رقبا بکشاند. اینطور که مشخص شده، محصول جدید و شاسی‌بلند (SUV) این خودروساز آلمانی به 3 موتور مختلف مجهز شده و با یک بار شارژ شدن نیز می‌تواند تا 310 مایل را طی کند. همچنین بر اساس تاییدیه این شرکت در ماه ژانویه، امکان شارژ سریع نیز برای این خودرو وجود دارد که می‌تواند یک ویژگی مثبت برای این محصول باشد.

نام رسمی این اتومبیل هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، هر چند به نظر می‌رسد که نام آن Q6 باشد.

پورشه Mission E

porsche-plans-to-begin-making-its-mission-e-concept-by-2020

اواخر سال گذشته بود که شرکت پورشه به صورت رسمی اعلام کرد که آنها نیز قصد ورود به بازار خودرهای الکتریکی را داشته و به همین منظور 1.09 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نموده تا بتوانند کار تولید و عرضه خودروهای الکتریکی را آغاز کنند.

اینطور که پورشه اعلاک کرده، خودروی الکتریکی آنها Mission E نام داشته و حتی تصاویری مختلفی از آن نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. به علاوه اینکه این اتومبیل می‌تواند با یک بار شارژ شدن، مسافتی بیشتر از 310 مایل را طی کند. همچنین Mission E با بهره‌گیری از سیستم شارژ سریع، می‌تواند در عرض تنها 15 دقیقه، تا 80 درصد شارژ شود. البته اگر بخواهیم استانداردهای EPA را در مورد این خودرو در نظر بگیریم، می‌توان گفت که Mission E با یک بار شارژ شدن، مسافت 240 مایل را می‌تواند طی کند.

البته نباید تصور کنید که به خاطر الکتریکی بودن این خودرو، قدرت آن پایین می‌باشد. ما با خودرویی از سوی شرکت پورشه روبه‌رو هستیم، به همین خاطر Mission E می‌تواند در عرض 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و چیزی کمتر از دیگر سوپر اسپرت‌ها ندارد.

آستون مارتین RapidE

aston-martin-has-plans-to-develop-its-rapide-concept-by-2018

اواسط ماه فوریه سال جاری بود که شرکت خودروساز انگلستانی آستون مارتین اعلام کرد که مهندسین این شرکت در تعاملی با مهندسین شرکت چینی LeEco، قصد عرضه‌ی خودروی RapidE را داشته و می‌خواهند این محصول را در سال 2018 وارد بازار کنند.

این خودروی لوکس که بر اساس خودروی Rapid S شرکت آستون مارتین طراحی و تولید خواهد شد، می‌تواند با یک بار شارژ شدن تا 200 مایل حرکت کرده و قیمتی بین 200 هزار تا 250 هزار دلار داشته باشد.

همچنین آستون مارتین با یکی از شرکای شرکت LeEco با نام Faraday Future نیز به منظور توسعه سیستم‌های الکتریکی این خودرو و آماده کردن آن برای عرضه “نسل جدید خودروهای الکتریکی و هوشمند”، همکاری‌هایی خواهد داشت تا RapidE بتواند محصولی بی‌رقیب باشد.

خودروی الکتریکی شرکت Faraday Future با نام FFZerol

faraday-future-says-it-will-have-a-car-on-the-road-within-the-next-four-years

علاوه بر اینکه شرکت Faraday Future در ساخت خودروی الکتریکی شرکت آستون مارتین همکاری خواهد داشت، می‌خواهد توانایی‌های خود در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی خودرویی مستقل را آزمایش کند. مدیران این شرکت قصد دارند تا 4 سال آینده، خودرویی تمام‌الکتریکی را وارد بازار کرده و نبوغ خود رد تولید خودروهای الکتریکی را به رخ بکشانند.

خودروی مرموز FFZerol که طراحی بسیار عجیبی داشت، در نمایشگاه تکنولوژی CES 2016 به نمایش درآمد و از همان زمان تا کنون بسیاری از منتقدین اذعان دارند که عرضه شدن خودرویی با چنین طرحی بسیار بعید است. این در حالیست که مدیران این شرکت اعلام کرده بودند که اولین نمونه‌های آزمایشی از این خودرو را طی سال‌های آینده وارد بازار می‌کنند.

مدیر ارشد اجرایی این شرکت آقای ریچارد کیم، اعلام کرده است که این خودرو به هنگام عرضه، جزو محصولات ممتاز بازار به حساب آمده و قیمت آنها نیز در حدود قیمت خودروهای شرکت تسلا خواهد بود.

فولکس‌واگن Budd-E (و البته چندین خودروی الکتریکی دیگر)

the-volkswagen-group-plans-to-launch-several-electric-cars-by-the-end-of-the-decade-one-will-be-similar-to-its-budd-e-concept

شرکت آلمانی فولکس‌واگن از برنامه‌های هیجان‌انگیزی خبر داده و اعلام کرده که این شرکت تا پیش از سال 2025، بیش از 30 خودروی الکتریکی و تا پایان سال 2020 نیز 20 خودروی الکتریکی را وارد بازار خودروهای الکتریکی خواهد کرد. همچنین آنها قصد دارند تا اولین خودروی الکتریکی و هوشمند خود را تا پایان دهه‌ی جاری، در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

شاید ندانید اما کمپانی فولکس‌واگن به عنوان شرکت مادر کمپانی‌های آئودی و پورشه به حساب می‌آید، پس حداقل دو مدل (Mission E و e-tron quattro) از این 20 خودروی الکتریکی را می‌شناسیم. ماه ژانویه نیز این شرکت از خودروی الکتریکی Budd-E رونمایی نمود، خودرویی الکتریکی که می‌تواند مسافت 230 مایل را با یک بار شارژ شدن، طی نماید.

هیوندای Ioniq EV

hyundais-ioniq-ev-is-expected-to-become-available-in-some-markets-in-2017

اگر اخبار مربوط به خودروها را دنبال کرده باشید، احتمالا باید با اتومبیل Ioniq این شرکت آشنا باشید. در نمایشگاه خودرو ژنو نیز هیوندای به صورت رسمی از تولید و عرضه‌ی مدل هیبریدی و الکتریکی این خودرو با نام Ioniq EV خبر داد و اعلام کرد که این محصول جدید تا پایان سال 2017 در برخی از کشورها عرضه می‌شود.

این محصول جدید که با یک بار شارژ شدن می‌تواند تا 110 مایل را طی کند، قرار است از اواخر سال جاری نیز وارد بازار خودروی کشور آمریکا گردد. هنوز قیمت این خودرو مشخص نشده، اما شکی نیست که ما با اتومبیلی خوش‌قیمت و الکتریکی از سوی هیوندای روبه‌رو هستیم، خودرویی که می‌تواند مناسب خیابان‌های شهر باشد، نه جاده‌های طولانی و بزرگ.

سیتروئن E-Mehari

citroen-is-rolling-a-new-all-electric-e-mehari-this-year

تمام خودروسازان بزرگ قصد عرضه‌ی خودرهای الکتریکی را داشته و نمی‌خواهند که در این بازار از دیگر رقبای خویش عقب بمانند. شرکت فرانسوی سیتروئن نیز می‌خواهد خودروی الکتریکی E-Mehari خود را از اواخر سال میلادی جاری در برخی از کشورهای اروپایی آزمایش و آن را از بهار سال آینده نیز وارد بازار خودروی فرانسوی نماید.

اینطور که اعلام شده، E-Mehari با یک بار شارژ شدن می‌تواند تا مسافتی به اندازه 124 مایل را طی کند.

ورود خودروی الکتریکی مرسدس‌بنز به بازار تا پیش از سال 2018 

mercedes-benz-aiming-to-launch-at-least-one-new-electric-car-by-2018

شرکت دایملر که شرکت مادر مرسدس‌بنز به حساب می‌آید، قصد دارد دو خودروی الکتریکی B250E (با امکان طی کردن مسافت 87 مایل با یک بار شارژ شدن) و Smart Fortwo (با امکان طی کردن مسافت 76 مایل با یک بار شارژ شدن) را پیش از سال 2020 وارد بازار کند.

شرکت مرسدس‌بنز نیز می‌خواهد با عرضه کردن خودروهای الکتریکی خود به صورت مستقل، در این بازار سهیم باشد. همانطور که در نمایشگاه خودرو پاریس نیز مشاهده کردید، شرکت مرسدس‌بنز از اتومبیلی مفهومی با امکان طی کردن مسافت 310 مایل با یک بار شارژ شدن، رونمایی نمود که می‌توان این خودرو را پیش از سال 2018 در بازار مشاهده کرد.

علاوه بر این، بر اساس اطلاعاتی که مجله‌ی خودروی آلکانی AutoBild منتشر کرده، امکان عرضه نسخه‌ای الکرتیکی از خودروی GLC این شرکت نیز وجود دارد که البته هنوز تایید نشده است.

عرضه 13 خودروی الکتریکی و هیبریدی از سوی فورد

ford-is-going-to-roll-out-at-least-one-fully-electric-car-but-hasnt-shared-many-details-yet

شرکت آمریکایی فورد اعلام کرده که در این بازار خودروهای الکتریکی حضوری قدرتمند خواهد داشت و قصد دارد تا سال 2020، 13 خودروی مختلف الکتریکی و هیبریدی را وارد بازار کند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که مدیر ارشد اجرایی این شرکت، آقای مارک فیلدز اعلام کرده که آنها می‌خواهند تا سال 2020، بیش از 40 درصد از اخبار خودروهای الکتریکی مربوط به محصولات جدید این شرکت باشد. به همین جهت شاید بتوانیم بگوییم که مهندسین فورد می‌خواهند نسخه‌های الکتریکی از محبوب‌ترین مدل‌های خود را در اختیار کاربران قرار دهند.

در حال حاضر این شرکت تنها یک خودروی تمام‌الکتریکی با نام Focus Electric را در وارد بازار کرده، خودرویی که بر اساس استانداردهای EPA می‌تواند با یک بار شارژ شدن تا 76 مایل را طی کند.

ولوو قصد دارد اولین خودروی تمام‌الکتریکی خود را تا پیش از سال 2019 وارد بازار کند 

volvo-will-build-its-first-all-electric-car-by-2019

مدیر ارشد اجرایی شرکت ولوو، آقای هاکان سموئلسون پیش‌بینی کرده که پیش از سال 2020، بیشتر از 10 درصد از فروش خودروها مربوط به اتومبیل‌های الکتریکی خواهد بود. این شرکت نیز قصد دارد اولین خودروی تمام‌التریکی خود را پیش از سال 2019 وارد بازار کند.

البته هنوز ولوو هیچ اطلاعاتی در مورد این خودرو را منتشر نکرده و اینطور که مشخص شده، این محصول جدید با یک بار شارژ شدن می‌تواند تا 150 مایل را طی کند. پیش از این نیز این شرکت با عرضه کردن نسخه‌ی هیبریدی از اتومبیل XC90 SUV، تجربه‌ی نسبتا خوبی در عرضه کردن خودروهای الکتریکی را به دست آورده است.

نیسان Leaf

nissan-is-also-expected-to-roll-out-a-leaf-with-a-range-of-about-200-miles-per-charge

این روزها می‌توانیم با مشاهده خودروی الکتریکی Leaf شرکت ژاپنی نیسان در بازار، مدیران این شرکت را کمی با تجربه‌تر از دیگر شرکت‌ها در نظر بگیریم. اما اخبار جدید و البته رسمی که از سوی نیسان منتشر شده، نشان می‌دهد که این نسخه‌ی قدرتمندتر از این خودرو قرار است با توانایی طی کردن مسافت 200 مایل (به جای 107 مایل) به زودی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

این موضوع واقعا عجیب نیست چرا که می‌توانیم از جهانی نیسان را یکی از اولین شرکت‌های فعال در عرضه خودروهای التریکی در نظر بگیریم. سال گذشته نیز مدیر ارشد این شرکت به صورت سربسته اطلاعاتی در مورد تلاش مهندسین نیسان به منظور توسعه‌ی خودرویی خاص را منتشر کرده بود که می‌توان گفت که این خودرو، نسل جدید اتومبیل Leaf خواهد بود.

پیشتر و در کنگره جهانی موبایل 2015، آقای Carlos Ghosn، پایین آمدن قیمت قطعات و آسان‌تر شدن امکان تولید خودروهای الکتریکی به علاوه مقرون‌‌به‌صرفه بودن تولید این خودروها را از دلایل اصلی تمرکز خودروسازان بر روی خودروهای الکتریکی خوانده بود. این موضوع نشان می‌دهد که نیسان از مدت‌ها قبل به فکر عرضه و تولید خودروهای الکتریکی بوده است.

و البته اپل هم اولین خودروی الکتریکی خود را پیش از سال 2019 عرضه می‌کند!

and-of-course-apple-will-reportedly-deliver-its-first-electric-vehicle-by-2019

احتمالا این خبر را شما نیز شنیده باشید چرا که حتی سال گذشته اخبار بسیار زیاد و گسترده‌ای در مورد بازدید تیم کوک از خط تولید خودروی i5 شرکت BMW نیز منتشر شده بود. هنوز مشخص نشده که اپل برای تولید کردن خودروی الکتریکی خود از چه کسی کمک خواهد گرفت، و حتی هیچ اطلاعاتی را در مورد این اتومبیل منتشر نکرده است. اما شاید جالب باشد اگر بدانید که خبرگزاری وال‌استریت، ژوئن سال گذشته اعلام کرد که این شرکت در فعالیت متعد در رابطه با این پروژه داشته و خودروی الکتریکی خود را پیش از سال 2019 عرضه می‌کند.

گزارشات نشان می‌دهند که بیش از 600 نفر در حال کار بر روی خودروی این شرکت در پروژه‌ای با نام “پروژه تایتان” بوده و قصد دارند خودرویی متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین باید اشاره داشته باشیم که رهبر این گروه، آقای استیو زادِسکی نیز اپل را ترک کرده و شاید این موضوع بتواند تاثیر منفی بر روی روند ساخت این خودرو داشته باشد.

اینطور که به نظر می‌رسد بازار خودروهای الکتریکی تا چند سال آینده به صورت کامل دگرگون خواهد شد چرا که بسیاری از خودروسازان به تولید این محصولات روی آورده‌اند. علاوه بر این، تقاضا برای چنین محصولاتی بیشتر از گذشته شده و کاربران به این خرید این محصولات تمایل زیادی نشان می‌دهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال