گوشی‌هوشمند شیائومی Mi 4c رسما رونمایی شد؛ رده‌بالای مقرون به‌صرفه

ساعتی پیش شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند خود موسوم به Mi 4c رونمایی کرد. گوشی جدید معرفی شده این شرکت چینی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری با  Mi 4i دارد، هر چند برخی از مشخصات سخت‌افزاری گوشی هم نیز بی‌شباهت به Mi 4i نبوده است. شاید یکی از مهم‌ترین پیشرفت این گوشی نسبت به Mi 4i  چیپست قدرت‌مند […]

ساعتی پیش شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند خود موسوم به Mi 4c رونمایی کرد. گوشی جدید معرفی شده این شرکت چینی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری با  Mi 4i دارد، هر چند برخی از مشخصات سخت‌افزاری گوشی هم نیز بی‌شباهت به Mi 4i نبوده است. شاید یکی از مهم‌ترین پیشرفت این گوشی نسبت به Mi 4i  چیپست قدرت‌مند آن با قیمتی مناسب‌ترباشد.

محصول جدید شیائومی دارای نمایشگری 5 اینجی با رزولوشن فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ است. پنل‌های استفاده شده در این نمایشگر را سه شرکت، ال‌جی، شارپ و AUO ساخته‌اند که دارای نرخ تازه‌سازی متغیر بوده و باعث می‌شود مصرف باتری در آن حدود 10 درصد کاهش یابد. شیائومی یک سنسور  13 مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی گوشی تعبیه کرده و سنسوری 5 مگاپیکسلی نیز در دوربین جلوی گوشی گنجانده شده است. تمامی مشخصاتی که تاکنون عنوان شده، پیش از این در گوشی Mi 4i هم به کار رفته است.

گوشی رده‌بالا و مقرون به صرفه شیائومی Mi 4c معرفی شد

از لحاظ ظاهری به سختی می‌توان تفاوتی را در این دو گوشی پیدا کرد. هر دو گوشی دارای بدنه‌ای پلاستیکی با کمی خمیدگی هستند هر چند اگر با کمی دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که درگاه یو‌اس‌بی کمی تفاوت دارد.  شیائومی در گوشی Mi 4C از درگاه یو‌اس‌بی Type-C استفاده کرده که باعث متمایز شدن آن با Mi 4i نیز شده است.

گوشی رده‌بالا و مقرون به صرفه شیائومی Mi 4c معرفی شد

همان‌طور که در ابتدا نیز گفتیم، چیپست تعبیه شده در این دو گوشی با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند. شیائومی در قلب جدیدترین محصول خود، چیپست اسنپدراگون 808 را قرار داده که مشابه آن را قبلا در گوشی‌هایی همچون ال‌جی G4 و موتورولا موتو X دیده‌ایم. این در حالیست که گوشی قدیمی‌تر شیائومی، Mi 4i، دارای چیپست اسنپدراگون 615 است و علاوه بر اینتنها در نسخه‌ی دو گیگابایتی عرضه شد، در حالیکه قرار است شیائومی نسخه‌ی 3 گیگابایتی Mi 4C را با قیمتی بیشتر عرضه کند.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت رابط کاربری تعبیه شده در Mi 4C رابط کاربری اختصاصی شیائومی به نام  MIUI 6 بوده که این شرکت قول داده تا کمی بعد از عرضه‌ی گوشی نسخه‌ی هفتم آن را نیز منتشر کند.

گوشی رده‌بالا و مقرون به صرفه شیائومی Mi 4c معرفی شد

یکی از ویژگی‌های جدیدی که در این گوشی به کار گرفته شده، قابلیت ضربه به کنار گوشی است. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند در هنگام کار کردن با دستگاه با ضربه زدن به کناره‌های آن، کار‌های خاصی را انجام دهد. برای مثال هنگامی که برنامه‌ی دوربین را اجرا کرده‌اید؛ می‌توانید با ضربه زدن به کناره گوشی عکس بگیرید یا هنگامی که در منوی خاصی هستید با دو بار ضربه زدن متوالی به کناره گوشی، قادر خواهید بود به منوی اصلی برگردید. هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان قابلیت‌های بیشتری را به این ویژگی افزود یا نه اما نوآوری به کار رفته در این گوشی به تنهایی قابل تحسین است.

گوشی رده‌بالا و مقرون به صرفه شیائومی Mi 4c معرفی شد

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به قابلیت‌های ارتباطی از نظیر اینفرارد، LTE و پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان نیز اشاره کرد. همچنین باتری قرار گرفته در زیر قاب گوشی ظرفیتی 3080 میلی‌آمپرساعتی داشته و از تکنولوژی شارژ سریع شرکت کولاکام نیز بهره می‌برد.

همانند اکثر گوشی‌های عرضه شده شیائومی، این گوشی نیز تنها در چین به طور رسمی عرضه می‌شود. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه‌ی 16 گیگابایتی با 2 گیگابایت رم 204 دلار بوده و قیمت نسخه‌ی 32 گیگابایتی به همراه 3 گیگابایت رم نیز 238 دلار خواهد بود.

Meet-the-Xiaomi-Mi-4c (4)

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال