۳ میلیارد دستگاه در سراسر دنیا مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون هستند

پردازنده‌های اسنپ دراگون با ثبت رکورد جدید اکنون روی ۳ میلیارد دستگاه در جهان قرار گرفته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر شرکت‌های بزرگی از قبیل کوالکام سامسونگ مدیاتک در حال تولید و رقابت در بازار پردازنده‌های موبایل هستند و هر کدام از آنها تلاش می‌کنند تا تراشه های […]

پردازنده‌های اسنپ دراگون با ثبت رکورد جدید اکنون روی ۳ میلیارد دستگاه در جهان قرار گرفته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر شرکت‌های بزرگی از قبیل کوالکام سامسونگ مدیاتک در حال تولید و رقابت در بازار پردازنده‌های موبایل هستند و هر کدام از آنها تلاش می‌کنند تا تراشه های خود را در دستگاه‌های بیشتری قرار دهند. در این بین برازنده‌های اسنپ دراگون کوالکام بیشترین کاربرد را داشته و به نظر می‌رسد انتخاب اول کاربران قرار گرفته است. طبق اعلام کوالکام اکنون بیش از ۳ میلیارد دستگاه در جهان از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند. البته نمی‌توان این دستاورد را تصادفی خواند زیرا کوالکام با سابقه درخشانی در تولید تراش‌های جدید و همچنین عملکرد بهبود یافته توانسته است به چنین ویژگی‌های برجسته و بازدهی بالا دست پیدا کند.

در حال حاضر حتی گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس گوشی‌های وان پلاس گوشی‌های شیائومی و دیگر پرچم‌دارها نظیر هواوی اوپو و ویوو از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند.

موارد استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون تنها به گوشی‌های هوشمند محدود نشده و در دیگر دستگاه‌ها از قبیل تبلت و ساعت هوشمند هدست‌های واقعیت مجازی و خودرو و دیگر گجت‌های پوشیدنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود استفاده از این پردازنده‌ها در بیش از ۳ میلیارد دستگاه مختلف همچنان سهم بازار کوالکام کمتر از مدیاتک است. زیرا پردازنده‌های مدیاتک در محصولات اقتصادی و میان رده استفاده شده اما تراشه‌های کوالکام در محصولات پرچم‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال