5 اپلیکیشن برتر امنیتی و آنتی‌ویروس برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

طبق آماری که شرکت‎های امنیتی سایبری داده‎اند، نزدیک به 100% بدافزارهای موبایل بر روی گوشی‎های اندرویدی پیدا می‎شوند. و در واقع، با توجه به اینکه افرادی زیادی برای وب‎گردی، خرید و به اشتراک‎گذاری لحظات و داده‎های به دست آمده از زندگی شخصی خود از دستگاه‎های اندرویدی استفاده می‎کنند، به سختی جای تعجب دارد که این […]

طبق آماری که شرکت‎های امنیتی سایبری داده‎اند، نزدیک به 100% بدافزارهای موبایل بر روی گوشی‎های اندرویدی پیدا می‎شوند. و در واقع، با توجه به اینکه افرادی زیادی برای وب‎گردی، خرید و به اشتراک‎گذاری لحظات و داده‎های به دست آمده از زندگی شخصی خود از دستگاه‎های اندرویدی استفاده می‎کنند، به سختی جای تعجب دارد که این پلت‎‏فرم مورد هجوم طوفانی از اپلیکیشن‎ها و تبلیغات مضر قرار دارد که کاربران غیر شکاک نسبت به آن‎ها را هدف قرار داده‎اند. با وجود نهایت تلاش گوگل در امن‎سازی این سیستم‎عامل، هیچ‎ کدی را نمی‎توان گفت که صد در صد ضد گلوله است. برای همین است که افراد از مزیت نصب یک آنتی‎ویروس یا اپلیکیشن امنیتی بهره می‎برند تا آسایش خیال داشته باشند.

در رابطه با اپلیکیشن‎های امنیتی سایبری گزینه‎های زیادی وجود دارد و بهترین آن‎ها اکثرا ساخت شرکت‎هایی هستند که سال‎های متوالی تجربه‎ی ساخت نرم‎افزارهای امنیتی برای دستگاه‎های دسکتاپی را دارند. چنین چیزی راه جالب‎تری برای بیان این موضوع است که هر آنتی ویروس یا اپلیکیشن فایروالی که بر روی کامپیوتر شخصی خود دارید استفاده می‎کنید، به احتمال زیاد نسخه‎ای از آن را نیز برای گوشی‎های هوشمند و تبلت‎ها هم پیدا می‎کنید که از پایه توسعه یافته‎اند.

اکثر اوقات، این اپلیکیشن‎ها کاملا رایگان نیز هستند، که باعث می‎شود نصب آن‎ها جذب‎کننده‎تر باشد.

در همین رابطه، ما 5 اپلیکیشن برتر امنیتی و آنتی‎ویروس را برای سیستم‎عامل اندروید برای شما فراهم‎ کرده‎ایم که توسط شرکت‎های معتبر و مشهور توسعه یافته‎اند و شما می‎توانید از آن‎ها به رایگان به منظور محافظت از دستگاه و داده‎های خود در برابر کد‎های مخرب، تلاش‎هایی که به منظور ورود به دستگاه شما صورت می‎گیرد، جاسوسی، استفاده از اولویت‎های مخرب در اپلیکیشن‎ها و سایر رفتار بد سایبری، استفاده کنید.

  1. CM Security

CM-Security

CM Security نسبت به این قضیه فخر فروشی می‎کند که آنتی‎ویرسی است که هم از موتورهای ابری و هم لوکال (محلی) نیرو می‎گیرد و دائما در رتبه‎ی اول تست‎های انجام شده از سوی سایت‎های متعبر AV-Comparatives و AV-TEST قرار می‎گیرد. این اپلیکیشن قادر به اصلاح آسیب‎پذیری‎های سیستمی و اسکن اپلیکیشن‎ها، فایل‎های سیستمی و وب‎سایت‎ها است تا ضامنی برای امنیت دستگاه شما و حفظ حریم شخصی آن در زمان آنی باشد. این اپلیکیشن دارای قابلیت‎های قفل اپلیکیشنی (AppLock) و Vault نیز است که به شما اجازه می‎دهد تصاویر، بخش گالری و پیام‎های خود را در برابر چشمان فضول قفل کنید و مانع این شوید که کودکان وقت خود را صرف اپلیکیشن‎ها و بازی‎های دستگاه شما کنند. همچنین دارای ابزار “گوشی همراه من را پیدا کن” است که به شما اجازه می‎دهد گوشی خود را روی یک نقشه پیدا کنید، کاری کنید که دستگاه برای پیدا شدن “فریاد” بکشد، یا برای حفظ حریم خصوصی خود دستگاه را قفل کنید. این اپلیکیشن همچنین می‎تواند کارت‎های حافظه‎ی خارجی را اسکن و تهدیدها را کشف و پاک کند، جلوی آسیب را با اسکن کردن آنی اپلیکیشن‎های جدید و به روز‎رسانی‎ها بگیرد، به صورت برنامه‎ریزی شده برای امنیت منفعل شروع به اسکن سیستم‎عامل کند، مانع مزاحمت توسط مسدود‎سازی تماس‎های تلفنی ناخواسته شود، و وب‎سایت‎های مخرب را مسدود کند تا جلوی به دست آوردن اطلاعات شخصی شما را از سوی آن‎ها را بگیرد.

2- Avast Mobile Security

Avast-Mobile-Security

Avast Mobile Security یک مدافع قابل اطمینان دیگر علیه فایل‎های آلوده، جاسوسی ناخواسته‎ی اطلاعات شخصی، بدافزار، جاسوس‎افزار و ویروس‎ها به شمار می‎رود. آخرین نسخه‌‎ی این اپلیکیشن حاوی ویژگی‎هایی است که قبلا در اختیار کاربران پرمیموم قرار می‎گرفته است ولی حالا به طور کامل رایگان می‎باشند. موتور آنتی ویروس آواست به صورت خودکار برای پیدا کردن اپلیکیشن‎های آلوده شده، تروجان‎ها و اپلیکیشن‎های جدید هنگام اولین بار استفاده از آن‎ها، عمل اسکن را انجام می‎دهد. همچنین برای محافظت کامل از موبایل دارای قابلیت اسکن کردن فایل و محیط وب است که این قابلیت باعث می‎شود اطلاعاتی در رابطه با حقوق دسترسی اپلیکیشن‎ها، یکپارچگی‎های شبکه‎ی تبلیغات، و مجوز‎ها، شماره‎های مسدود شده، اسکن‎ها و سایت‎های مسدود شده‎ی آلوده به بدافزار در اختیار کاربر قرار گیرد و حتی تعداد USSDهایی که به خصوص خطرناک هستند را مدیریت می‎کند، از این نظر که این‎ها قادر به این هستند که مموری دستگاه شما را پاک کنند.

  1. NoRoot Firewall

NoRoot-Firewall

اپلیکیشن NoRoot Firewall به جذابی سایر راه‎حل‎های امنیتی دیگری که اینجا لیست شده‎اند نیست، ولی به خوبی در راستای هدفی که برایش مقدور شده است عمل می‎کند. برخلاف سایر اپلیکیشن‎ها که نیاز به روت شدن برای به دست آوردن اولویت‎ها (روت کردن دستگاه به معنای از دست رفتن گارانتی دستگاه می‎باشد) برای انجام کارهای مشابه دارند، این فایروال نام دامنه /نام هاست سایت‎ها را فیلتر می‎کند، مجوزهای دانه‎ای را کنترل می‎کند و به مجوزهای مشکوک نظیر داده‎های مکانی و شماره تلفن اجازه‎ی دسترسی نمی‎دهد. تمامی این کارها در یک محیط کاربری ساده انجام می‎گیرد.

NoRoot Firewall اطلاعات شخصی شما را از ارسال به اینترنت بدون رضایت شما، محافظت می‎کند. به شما اطلاع می‎دهد که چه زمانی یک اپلیکیشن درخواست دسترسی دارد و تنها کاری که شما باید انجام دهید فشار دادن دکمه‎ی اجازه دادن و منع کردن است. شما همچنین می‎توانید تنها ارتباطات خاصی که از سوی یک اپلیکیشن به خصوص برقرار می‎شود را اجازه دهید یا رد کنید.

  1. Kaspersky Internet Security

Kaspersky-Internet-Security

اپلیکیشن امنیتی معتبر و ممتاز کسپراسکای برای دستگاه‎های موبایل نیز وجود دارد. این اپلیکیشن اطلاعات حساس و شخصی ذخیره شده بر روی گوشی‎های همراه و تبلت‎های شما را در برابر هرگونه تهدید برای موبایل، ویروس‎ها، جاسوس‎افزار، تروجان‎ها و مزاحمت‎ها محافظت می‎کند. اپلیکیشن Kaspersky Internet Security که تمرکز بر محافظت از وب دارد همچنین دارای قابلیت توانای اسکن فایل است. این اپلیکیشن در زمانی که در سطح وب در حال گردش هستید قادر به مسدود‎سازی وب‎سایت‎های مخرب است. همچنین دارای ابزاری است که با استفاده از آن‎ها می‎توانید از راه دور دستگاه خود را در صورت دزدیده شدن یا گم شدن کنترل کنید. این اپلیکیشن همچنین قادر به فیلتر کردن تماس‎ها و پیام‎های ناخواسته و مخفی کردن ارتباطات شخصی است.

کسپراسکای همچنین بر روی ساعت‎های هوشمند اندروید‎‎ویر نیز با توانایی نشان دادن نوتیفیکیشن‎ها، ارسال فرامین، یا گوش دادن به فرمان‎های صوتی به چشم می‎خورد. کاربران می‎توانند آلارمی را برای پیدا کردن یک گوشی گم‎شده به صدا در آورند، برای پیدا کردن یک بدافزار مخصوص اندروید شروع به اسکن کنند و بر روی صفحه‎ی ساعت به روزرسانی‎های مربوط به وضعیت محافظت را دریافت کنند. از پرتال وب My Kaspersky هم می‎توان چنین کارهایی را انجام داد.

اپلیکیشن مذکور برای اندروید در قالب دو نسخه‎ی پولی و رایگان به چشم می‎خورد. کاربران می‎توانند قابلیت‎های پولی را در یک بازه‎ی زمانی 30 روزه آزمایش کنند، و بعد از به پایان رسیدن این مدت به استفاده از نسخه‎ی رایگان ادامه دهند. قابلیت‎های پولی این اپلیکیشن شامل محافظت آنی خودکار، محافظت در محیط وب و حفاظت از حریم خصوصی برای کنترل آنچه می‎باشد که سایر افراد، زمانی که گوشی شما را در دست دارند، می‎توانند ببینند و به آن دسترسی داشته باشند. رقبای کسپراسکای بسیاری از این قابلیت‎های مشابه را به رایگان ارائه می‎دهند، بنابراین این اپلیکیشن باید عملکرد خوبی در قانع کردن شما داشته باشد که آبونمان نسخه‎ی پولی آن بودن ارزشش را دارد.

  1. Malwarebytes Anti-Malware

Malwarebytes-Anti-Malware

اپلیکیشن ضدافزار مشهور شرکت Malwarebyte برای اندروید هم به چشم می‎خورد و به حساب تروجان‎ها، کد‎های مخرب، برنامه‎های بالقوه ناخواسته، لینک‎هایی در پیام‎های متنی ورودی به وب‎سایت‎های مخرب، اپلیکیشن‎هایی که بدون رضایت شما موقعیت شما را دنبال می‎کنند و سایر آسیب‎پذیری‎های امنیتی می‎رسد. اپلیکیشن Anti-Malware Mobile شناسایی می‎کند که اپلیکیشن‎های شما در حال انجام چه کاری هستند و به چه اطلاعات شخصی دسترسی دارند. همچنین به شما اجاز‎ه می‎دهد حفره‎های بالقوه‎ی امنیتی را براساس پیشنهاداتی که توسط اپلیکیشن داده می‎شود، ببندید. همچنین این اپلیکیشن دارای قابلیت‎های حفاظت به دنبال درخواست و در زمان آنی، اسکن کردن کارت حافظه خارجی و فضای ذخیره‎سازی داخلی (به همراه اسکن‎های خودکار برنامه‎ریزی شده)، تقسیم بندی اولویت‎های دسترسی اپلیکیشن‎ها براساس موضوع است و بسیاری از جنبه‎های دیگر امنیت موبایل مربوط به اپلیکیشن‎ها را مدیریت و کنترل می‎کند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال