10 آنتی‌ویروس برتر اندرویدی

متن باز (Open Source) بودن سیستم عامل اندروید، مزایا و معایب خاص خود را دارد. از این جهت خوب است که دست برنامه‌نویسان یا بازی‌سازان را برای تولید برنامه‌ها، باز می‌گذارد. اما مشکل بزرگ آن، دسترسی آسانتر به مهمترین و حیاتی‎ترین بخش‌های سیستم عامل است. بنابراین برای جلوگیری از دسترسی‌های ناخواسته از طریق بدافزارها، آنتی […]

متن باز (Open Source) بودن سیستم عامل اندروید، مزایا و معایب خاص خود را دارد. از این جهت خوب است که دست برنامه‌نویسان یا بازی‌سازان را برای تولید برنامه‌ها، باز می‌گذارد. اما مشکل بزرگ آن، دسترسی آسانتر به مهمترین و حیاتی‎ترین بخش‌های سیستم عامل است. بنابراین برای جلوگیری از دسترسی‌های ناخواسته از طریق بدافزارها، آنتی ویروس‌های متنوعی طراحی و ساخته شده‌اند. با تک نیوز برای بررسی آنها همراه باشید:

آنتی ویروس Avast 

Avast-e1422472831711

آنتی ویروس نسخه موبایل Avast، یکی از انواع ویروس‌کش‌های تولید شده برای سیستم عامل اندروید است که نسخه PC آن نیز برای کاربران شناخته شده می‌باشد. نسخه اندروید این برنامه دارای ویژگی‌هایی همچون اسکن ویروس‌‌ها و حذف آنها، محافظت از سیستم عامل، محافظت شبکه ارتباطی، مدریت برنامه‌ها، قفل گذاری بر روی برنامه‌ها و … می‌باشد. همچنین به کاربرانی که گوشی هوشمندشان روت شده باشد، اجازه دسترسی به FireWall گوشی برای امنیت بیشتر، داده می‌شود. شما می‌توانید از این برنامه برای مواردی همچون آلودگی گوشی به ویروس‌های معمولی، جستجوی گوشی مفقود شده خود و همچنین پاک یا قفل کردن حافظه آن از راه دور، اقدام کنید.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‌ویروس McAfee 

McAfee-e1422473173468

McAfee در عرصه آنتی‌ویروس‌ها نامی آشنا برای کاربران است. برای کسانی که با نسخه PC این برنامه آشنایی دارند باید گفت که نسخه موبایل این اپلیکیشن نیز دارای کاربردی مشابه می‌باشد. مواردی مثل اسکن ویروس‌ها، وب گردی ایمن و کنترل و حفاظت از اتصالات WIFI از کاربردهای این یرنامه بشمار می‌آید. همچنین  McAfee دارای بخش خاصی است که در آن، دوربین گوشی به طور مخفیانه از کسی که موبایل شما را برداشته یا آن را از شما دزدی کرده است، عکس می‌گیرد و آن عکس را به آدرس ایمیل شما خواهد فرستاد. کاربرد دیگر McAfee، پاک‌سازی اطلاعات حافظه گوشی از راه دور، گرفتن نسخه پشتیبان (backup) از برنامه‌ها و بازگرداندن اطلاعات به حالت اولیه (restore) می‌باشند. فیلتر کردن پیامک‌ها و مسدود ساختن تماس‌های ورودی از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌باشد.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‌ویروس Avira

AviraAvira نیز از برنامه‌های محبوب PC می‌باشد که در طی دوسال گذشته راه خود را به سمت سیستم عامل اندروید باز کرده است. این برنامه نیز دارای ویژگی‌های متنوعی نظیر حفاظت از اطلاعات در برابر دزدی گوشی، حفاظت از گوشی در برابر نرم افزارهای مخرب (malware) و قرار دادن مخاطب‌های ناخواسته در لیست سیاه (blacklist) می‌باشد. این برنامه بطور خودکار، گوشی شما را به منظور یافتن ویروس‌ها و نرم‌افزار‌های مخرب جستجو می‌کند. همچنین Avira به شما این اجازه را می‌دهد که در صورت مفقود یا دزدیه شدن گوشی، آن را قفل کرده یا اطلاعات موجود در آن را پاک کنید. چک کردن ایمیل‌ها یا اطلاعات تماس از نظر خرابی و هک شدن آنها، از جمله وظایف دیگر این اپلیکیشن می‌باشد.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‎ویروس BitDefender

BitDefender-e1422473907513

تمامی ویژگی‌های استاندارد و مفید یک ویروس‌کش در این برنامه گنجانده شده است. اسکن ویروس‌ها و نرم افزارهای مخرب، محافظت همزمان در وب‌گردی و ویژگی دیگر آن در زمان دزدیده یا مفقود شدن گوشی، از کاربردهای اپلیکیشن BitDefender  می‌باشد. وقتی که گوشی هوشمند شما دزدیده یا مفقود شود، می‌توانید از راه دور، اطلاعات محرمانه گوشی خود را پاک کنید یا گوشی را در حالت قفل قرار دهید. در این اپلیکیشن ویژگی جدیدی با نام WearON نیز وجود دارد که از ساعت هوشمند شما در برابر برنامه‌های مخرب حفاظت خواهد کرد و این به آن معنا است که این برنامه از سیستم اندروید ور (Android Wear) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‌ویروس Norton

NortonNorton، یکی از شناخته شده‌ترین برنامه‌های PC می‎باشد که تمرکز نسخه اندروید آن بر روی حفاظت از گوشی هوشمند بخوبی حفاظت از کامپیوترهای شخصی می‌باشد. همانند اپلیکیشن‌های دیگر، این برنامه نیز دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد که قفل کردن گوشی دزدیده یا مفقود شده توسط ارسال پیامک، جستجو و حذف برنامه‌های مخرب یا ویروسی، جلوگیری از ورود به سایت‌هایی که باعث انتقال اطلاعات شخصی شما می‌شود، پاک سازی اطلاعات گوشی از راه دور و غیره از آن جمله هستند.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‌ویروس AVG

AVG-e1422476289338

AVG نیز یکی از نام آشنایان حوزه ویروس‌کشی می‌باشد. نسخه اندروید این برنامه نیز ویژگی‌هایی نزدیک به نسخه PC آن به کار ارائه می‌دهد. می‌توانید به طور دستی به جستجوی ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب یگردید و عملیات‌هایی را که باعث کاهش سرعت گوشی شده است را غیر فعال کنید. همچنین قفل و پاک سازی گوشی دزدیده یا مفقود شده برای حفاظت از اطلاعات شخصی و وب‌گردی ایمن از دیگر کاربردهای این برنامه می‌باشد. میزان باطری باقیمانده، میزان حافظه در دسترس گوشی و مقدار تبادل اطلاعات (data package) از دیگر ویژگی‌های مفید این برنامه است. همچنین AVG از گوشی شما در برابر حملات Phishing (برای دستیابی به رمز حساب‎ها و کارت‎های اعتباری) محافظت خواهد کرد.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‌ویروس Lookout

Lookout-e1422477604442اپلیکیشن Lookout یکی از برنامه‌های ویروس‌کش خوب اندروید می‌باشد و اگر تا به امروز نتوانستید از آن استفاده کنید، پیشنهاد می‌‎شود که حتما آن را امتحان کنید. این برنامه دارای ویژگی‌های استانداردی نظیر جستجو ممتد و محافظت در برابر ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب در فضای حافظه گوشی یا شبکه‌های ارتباطی، اسکن برنامه‌های نصب شده و حفاظت از گوشی در برابر نرم‌افزار‌های جاسوسی (spyware) و تبلیغات مزاحم (adware) می‌باشد. همچنین به کمک این برنامه می‌توانید به مکان‌یابی گوشی دزدیده یا مفقود شده خود بپردازید یا اطلاعات موجود در آن را از راه دور قفل یا پاک کنید.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‌ویروس Malwarebytes

Malwarebytesاپلیکیشن Malwarebytes، برنامه‌ای برای حفاظت از گوشی در برابر برنامه‌های مخرب (malware) در سیستم عامل اندروید می‌باشد. این برنامه کدهای مخرب را شناسایی کرده و به حذف آنها اقدام می‌کند. از برنامه‌های مخرب، نرم‌افزارهای جاسوسی (spyware) و تروجان‌ها هستند. این اپلیکیشن به جستجوی کدهای مخرب و PUPها (potentially unwanted programs) می‌پردازد. از مثال‌های آن، اخطار برنامه به وجود لینک‌ وبسایت‎های مخرب یا مشکوک به آن در متن پیامک‌ها دریافتی و یا شناسایی برنامه‌هایی که در حال پیگیری و ذخیره اطلاعات مکان‌ شما هستند، می‎باشند.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‎ویروس Kaspersky

Kaspersky-e1422478179440آنتی‌ویروس Kaspersky، تمرکز خاصی بر روی ارائه آخرین تکنولوژی‌های حفاظتی موبایل دارد. این برنامه دارای سیستم اخطار خاصی است که در صورت روشن بودن آن، در زمان جاگذاشتن گوشی، به صدا در خواهد آمد و به شما در پیدا کردن گوشی گمشدتان کمک خواهد کرد. این برنامه همچنین توانایی حفاظت از فضای ابری شما را دارد و در برابر تهدیدهای اورژانسی یا جدید، به سرعت از گوشی شما حفاظت خواهد کرد. این برنامه از گوشی شما در برابر وبسایت‌های مخرب و دزدی اطلاعات آنها محافظت خواهد کرد. حفاظت از گوشی در برابر پیامک‌ها و تماس‌های ناخواسته با شماره‌های ناآشنا و خاص از دیگر خصوصیت‌های این برنامه است.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

آنتی‌ویروس CM

CM-Security-e1422478628810بنظر میرسد که این برنامه، بهترین اپلیکیشن اندروید در حوزه ضد ویروس باشد. احتمالا دلایلی خوبی برای آن وجود دارد. این برنامه دارای ویژگی‌های خاص و جذابی است. برای مثال توانایی مخفی سازی عکس‌ها و تصاویر خصوصی شما را، از نگاه کنجکاو اطرافیانتان، دارد. همچنین به شما اجازه قفل کردن برنامه‎های خاصی را می‌دهد و از کسانی که بیش از دو بار رمز ورود به برنامه قفل شده را اشتباه بزنند، عکسی سلفی می‌گیرد! البته این برنامه دارای موتوری قوی برای جستجوی برنامه‌های به تازگی نصب شده یا موجود در گوشی در برابر آسیب احتمالی، می‌باشد. در زمان وب‌گردی از گوشی حفاظت می‌کند و تماس‌های ناخواسته را مسدود می‌سازد. برنامه‌ریزی آنتی‌ویروس برای اسکن خودکار گوشی در تاریخی معین از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌باشد.

Google-Play-Banner-Get-it-On-Large1

با این تفاسیر، بنظر شما، خصوصیات کدامیک از برنامه‌های معرفی شده جالب‌تر و جذاب‌تر و همچنین مفید‌تر است؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال