عمل جراحی از راه دور مغز ، بر پایه شبکه 5G تاریخ‌ساز شد

بدون تردید جراحی مغز عملی حساس و مخاطره‌آمیز است اما برای اولین بار در چین یک جراح با فاصله ای بیش از سه هزار کیلومتر بر روی بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون عمل جراحی مغز را بدون حضور فیزیکی در اتاق عمل به انجام رساند . در این عمل موفقیت‌آمیز با کنترل بازوهای رباتیک توسط […]

بدون تردید جراحی مغز عملی حساس و مخاطره‌آمیز است اما برای اولین بار در چین یک جراح با فاصله ای بیش از سه هزار کیلومتر بر روی بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون عمل جراحی مغز را بدون حضور فیزیکی در اتاق عمل به انجام رساند . در این عمل موفقیت‌آمیز با کنترل بازوهای رباتیک توسط شبکه 5G ، یک دستگاه تحریک مغزی(عمل DBS) را در مغز بیمار برای کمک به کنترل علائم پارکینسون پیوند دادند.

عکس:پروفسور لینگ زیپی، پزشک جراح مغز و اعصاب از طریق شبکه 5G در پکن جراحی راه دور انجام می دهد، 25 مارس 2019.

عکس:پروفسور لینگ زیپی، پزشک جراح مغز و اعصاب از طریق شبکه 5G در پکن جراحی راه دور انجام می دهد، 25 مارس 2019.

5G چگونه زندگی ما را تغییر می دهد؟

پرسشی که می تواند سوال شما هم باشد ، اما پاسخ آن آسان نیست. 5G پایه ای برای تحقق کامل پتانسیل‌های اینترنت اشیاء است و ما را قادر می‌سازد تا دستگاه‌های بیشتری را از راه دور در برنامه‌هایی که عملکرد شبکه در آن ها به صورت real-time بسیار مهم است ، کنترل کنیم.در جراحی تخصصی ، شبکه 5G با کمک در پیشبرد تشخیص ، مشکلات قبلی نسل چهارم شبکه تلفن همراه مانند تأخیر در بارگیری ویدئو را حل کرده است و انجام عملیات در زمان حقیقی را تضمین می کند. 5G با سرعت بالای اتصال،بارگیری سریع و تأخیر بسیار کم باعث کاهش خطا ، افزایش کیفیت تصویر و تجزیه وتحلیل آن خواهد شد.

عکس:در داخل اتاق عمل بیمارستان عمومی چین برای کاشت دستگاه تحریک مغزی برای یک بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون .

عکس:در داخل اتاق عمل بیمارستان عمومی چین برای کاشت دستگاه تحریک مغزی برای یک بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون.

این عوامل در زمینه پیشرفت علم پزشکی تحول شگفت‌انگیزی را ایجاد می کنند؛ زیرا به پزشکان اجازه می دهند تصمیمات مهم و گاه حیاتی را در یک زمان کوتاه و با بیشترین میزان ممکن از دسترسی به اطلاعات بگیرند. جراحی به صورت دقیق تر ، ارزان تر و با کاهش عوارض جانبی برای بیماران انجام می شود و مراقبت های بهداشتی از راه دور ، مقرون به صرفه و با کیفیتی بی نظیر را برای نیازمندان در سراسر جهان ارائه می دهد.
بنابراین شبکه 5G به عنوان یک عامل انقلابی در آینده صنعت ، خدمات و محصولات جدیدی ارائه خواهد داد که کیفیت زندگی را برای عموم مردم بهبود می‌بخشد. جراحی از راه دور از تاریخ‌سازترین گام‌ها در راستای تحقق این رویاست است و بدون شک نقطه شروع خوبی است اما هنوز هم راه پیش رو طولانی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال