نمایشگر موبایلی که می‌تواند تنها در چند دقیقه خود را ترمیم کند

گروهی از دانشمندان نوعی نمایشگر موبایل توسعه داده اند که حالت خودترمیم شونده داشته و قادر است تنها در چند دقیقه ترک و خش را ترمیم کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از مهمترین بخش آسیب پذیر موبایل نمایشگر آن است که تا کنون توسط شرکت های مختلف و با انواع […]

گروهی از دانشمندان نوعی نمایشگر موبایل توسعه داده اند که حالت خودترمیم شونده داشته و قادر است تنها در چند دقیقه ترک و خش را ترمیم کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از مهمترین بخش آسیب پذیر موبایل نمایشگر آن است که تا کنون توسط شرکت های مختلف و با انواع شیشه های متنوع امنیت آن افزایش داده شده است. اما چنانچه این نمایشگر ها دچار مشکل شوند تعمیرات آنها هزینه زیادی خواهد داشت. با این هدف، تیمی از دانشمندان تلاش کردند که نوعی نمایشگر موبایل خود ترمیم شونده بسازند که می‌تواند در عرض چند دقیقه خود را ترمیم کند. در حال حاضر سالانه چندین میلیون دلار صرف تعمیر نمایشگرهای موبایل میشود. اما نمایشگر ساخته شده توسط محققان کره ای قادر به ترمیم خودکار ترک ها خواهد بود.

 در این نمایشگر از روغن کتان استفاده شده که همراه با مواد پلیمری سازنده نمایشگر گوشی ها مخلوط شده و این نوع از نمایشگر را به وجود می‌آورند. روغن کتان یا بزرک درون میکروکپسول هایی جاسازی شده و همزمان با ترک خوردن نمایشگر  کپسول‌ها نیز باز می‌شوند و روغن درون آنها بیرون می آیند. پس از پخش شدن این روغن درون شیشه آسیب‌دیده نوعی ماده جامد شفاف به وجود می‌آید که می‌تواند ترک نمایشگر را برطرف کند.

مقاله مربوط به ساخت این نمایشگر توسط محققان موسسه علم و فناوری پیشرفته کره جنوبی به چاپ رسیده که در آن از رفتارهای خودترمیم شونده پلیمر ها الگو برداری شده است. در واقع ماده خود ترمیم شونده ساخت این دانشمندان با توجه به خصوصیات فیزیکی خود می تواند آسیب سطوح را برطرف کند. این تحقیق هنوز مورد داوری قرار نگرفته و تایید نشده اما محققان این پروژه ادعا کردند که کپسول های حاوی روغن قادرند در دمای معمولی تنها در چند دقیقه و با کمک نور فرابنفش تنها در ۲۰ دقیقه نمایشگر را تعمیر کنند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال