اختراع نگهدارنده ای جهت چاقوهای حرارتی

ثبت اختراع نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی توسط پژوهشگران پژوهشکده رانشگرهای فضایی صورت گرفت. این اختراع به منظور نگهداری و رهایش تجهیزات نصب شده در ماهواره های مختلف می باشد. استفاده از آن که تولید داخل می باشد به نسبت مدل خارجی آن دارای مزیت هایی از قبیل  افزایش ۱۵ درصدی محدوده دمایی عملکردی مکانیزم، […]

ثبت اختراع نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی توسط پژوهشگران پژوهشکده رانشگرهای فضایی صورت گرفت. این اختراع به منظور نگهداری و رهایش تجهیزات نصب شده در ماهواره های مختلف می باشد. استفاده از آن که تولید داخل می باشد به نسبت مدل خارجی آن دارای مزیت هایی از قبیل  افزایش ۱۵ درصدی محدوده دمایی عملکردی مکانیزم، کاهش ۴۰ درصدی زمان رهایش و کاهش ۵ درصدی جرم و ابعاد مکانیزم می باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، حسن رضایی حقیقت، رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، در این رابطه عنوان می کند که مکانیزم های نگهدارنده چاقوی حرارتی جهت نگهداری و رهایش تجهیزات نصب شده از قبیل آرایه‌های خورشیدی و آنتن به کار رفته و این مدل از نگهدارنده ها به نسبت مدل های قبلی این مزیت را دارند که مکانیزم انفجار در آن ها صورت نگرفته و این رهایی به صورت غیرانفجاری انجام می شود. این مکانیزم به دمای بالا حساس نبوده و از استحکام بالایی برخوردار است. مدل های قدیمی تر در برابر انفجارها استحکام بالایی نداشته و نمی توانستند با شوک ایجاد شده مواجه شده و در نتیجه انفجار در آن ها صورت می گرفت.

این اختراع به عنوان طرح اختراعی در مرکز مالکیت فکری و اداره ثبت اختراعات ثبت شد و اعتبارسنجی آن توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به تایید رسیده است. قابلیت اطمینان بالا به این نوع از نگهدارنده از مزیت آن به شمار می رود و عدم حساسیت آن در برابر ارتعاشات به وجود آمده از دیگر نقاط قوت آن می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال