پلتفرمی که شنیدن صدای محیط را به ربات ها آموزشی دهد

در حال حاضر برای آموزش ربات ها پلتفرم های مختلفی توسعه داده شده اما هیچ کدام دارای صداهای محیطی نیستند. به همین دلیل پژوهشگران پلتفرم جدیدی توسعه دادند که با شبیه سازی عناصر صوتی و تصویری جهان برای آموزش زبان ها استفاده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از دانشگاه […]

در حال حاضر برای آموزش ربات ها پلتفرم های مختلفی توسعه داده شده اما هیچ کدام دارای صداهای محیطی نیستند. به همین دلیل پژوهشگران پلتفرم جدیدی توسعه دادند که با شبیه سازی عناصر صوتی و تصویری جهان برای آموزش زبان ها استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از دانشگاه استنفورد پلتفرم Sonicvoice را ساخته اند. در این پلتفرم می توان شبیه سازی هایی از حس های صوتی و تصویری ارائه شده که یکی از کاربردهای آن آموزش ربات ها است. اجرای این پلتفرم می توان با ایجاد محیطی واقعی برای اموزش، ربات ها را برای مواجهه با این محیط آماده کند‌.

روهان گائو، یکی از محققان ارشد این پژوهش در این مورد می گوید: ما در این پروژه تلاش کردیم تا برخلاف رویه های قبلی آموزش زبان ها را به گونه ای انجام دهیم که بتوانند در جهان واقعی بدون چالشی مسیریابی را انجام دهند.

پلتفرم ساخته شده قادر است یک شبیه سازی چند حسی ایجاد کند که با توجه به توانایی رندرینگ صوتی به صورت پیوسته امکان مدل سازی محیط سه بعدی را دارد. کاربرد آن نیز برای آموزش ربات هایی خواهد بود که به درک صوتی و تصویری نیاز دارند. محققان از این پلتفرم برای آموزش یک نوع ربات نیز استفاده کردند. به گفته گائو این پلتفرم توانست با انتقال شبیه سازی ها مفهوم واقع گرایی را به طور کامل نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال