ربات مجهز به هوش مصنوعی از تیراندازی در مدارس آمریکا جلوگیری می‌کند

یکی از مدارس ایالات متحده با هدف حفظ امنیت از یک ربات مجهز به هوش مصنوعی به عنوان نگهبان استفاده کرده است. با توجه به افزایش تیراندازی در مدارس این کشور حفظ امنیت با روشی جدید انجام میگیرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افزایش حوادث تیراندازی در مدارس ایالات متحده باعث شد […]

یکی از مدارس ایالات متحده با هدف حفظ امنیت از یک ربات مجهز به هوش مصنوعی به عنوان نگهبان استفاده کرده است. با توجه به افزایش تیراندازی در مدارس این کشور حفظ امنیت با روشی جدید انجام میگیرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افزایش حوادث تیراندازی در مدارس ایالات متحده باعث شد تا یک دبیرستان در نیومکزیکو از ربات برای حفظ امنیت استفاده کند‌ این ربات می تواند در محوطه گشت زده و به طور ۲۴ ساعته به نگهبانی بپردازد.

این ربات با آموزش فعالیت های مدرسه، می تواند افراد دارای رفتار تهاجمی را شناسایی و نشانه گذاری کند. در صورت مشاهده فرد تیر انداز نیز قادر است به تیم امنیتی هشدارهایی را ارسال کند. سپس با حرکت به سمت مهاجم می تواند از مجرم فیلمبرداری کرده و آن را برای پلیس ارسال کند.

ربات مورد نظر دارای ۷ دوربین بوده و قادر است در همه نوع شرایط آب و هوایی مقاومت کند. در حال حاضر هیچ گونه سلاحی در اختیار این ربات نیست و این قابلیت در آن غیر فعال است. اما در صورت مشاهده فرد مهاجم قادر به مقابله با آن خواهد بود. از دیگر قابلیت های این ربات در مواقع حمله، نشانه گیری پرتوی لیزر به سمت فرد و درخواست برای رها کردن سلاح است. تاکنون این ربات هیچ خطری را شناسایی نکرده و تنها دانش آموزان و کادر مدرسه در فیلم های گرفته شده آن وجود داشته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال