رباتی که می تواند تنها در 2 دقیقه ویروس کرونا را نابود کند

ربات ساخت شرکت Xenex در ایالت تگزاس آمریکا قادر است با ساطع کردن نور فرابنفش تمام محیط را تنها در 2 دقیقه ضدعفونی کند. این ربات برای کار در بیمارستان ها ساخته شده و در تست های خود برای مقابله با این بیماری با موفقیت عمل کرده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری […]

ربات ساخت شرکت Xenex در ایالت تگزاس آمریکا قادر است با ساطع کردن نور فرابنفش تمام محیط را تنها در 2 دقیقه ضدعفونی کند. این ربات برای کار در بیمارستان ها ساخته شده و در تست های خود برای مقابله با این بیماری با موفقیت عمل کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از NY Post، ربات LightStrike با استفاده از نور فرابنفش به تمام محیط اطراف مانند تخت ها، دیتگیره ها و تمامی سطوح موجود آنها را ضدعفونی کرده و ویروس را از بین ببرد. در حال حاضر این ربات در بیمارستان هایی مانند وزارت دفاع آمریکا، مرکز سرطان ام.دی اندرسون دانشگاه تگزاس، دانشگاه‌های علوم پزشکی آمریکا در حال استفاده است. بررسی عملکرد این ربات در مرکز Texas Biomedical Research Institute نشان داد که این ربات تا 99.99 درصد از ویروس ها را از بین می برد. این ربات در سال 2015 نیز برای ضدعفونی کردن محیط از ویروس ابولا مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه استفاده از آن رضایت بخش بوده است.

فناوی پالس زنون این ربات بسیار کارآمد تر بوده و می تواند خطرات کمتری برای محیط زیست داشته باشد. این در حالیست که در دستگاه های مشابه از پالس جیوه فرابنفش استفاده می شود. سازندگان این ربات می گویند: درخواست برای خرید این ربات بسیار زیاد بوده بطوری صدها درخواست از کشورهای آسیایی و اروپایی داشته ایم. با توجه به اینکه قیمت این ربات 125 هزار دلار است اما اگر قیمت آن را به هزینه ضدعفونی کردن اتاق های بیمارستان تقسیم کنیم بسیار رقم کمی خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال