برخورد یک زباله فضایی به بازوی رباتیک ایستگاه بین المللی و آسیب آن

یک بار دیگر وجود زباله فضایی در مدار پایینی زمین باعث ایجاد حادثه شد. یک تکه زباله فضایی با ابعاد کوچک پس از برخورد به بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین المللی پوشش حرارتی آن را سوراخ کرده و به آن آسیب جدی رسانده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بازوی رباتیک به […]

یک بار دیگر وجود زباله فضایی در مدار پایینی زمین باعث ایجاد حادثه شد. یک تکه زباله فضایی با ابعاد کوچک پس از برخورد به بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین المللی پوشش حرارتی آن را سوراخ کرده و به آن آسیب جدی رسانده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بازوی رباتیک به نام Canadarm2 حدود 18 متر طول داشته و مربوط به یکی از پروژه های کانادا در ایستگاه فضایی بین المللی به شمار می رود. این بازو در هنگام ورود فضاپیماهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فضانوردان حین بازرسی بخش‌های مختلف ایستگاه فضایی بین‌المللی متوجه شدند که این بازوی رباتیک پس از برخورد یک زباله فضایی آسیب دیده است. در بیشتر موارد فضانوردان سعی می کنند پس از نزدیکی و در مسیر حرکت زباله فضایی از آن فاصله گرفته تا به آن برخورد نکنند. به گفته سازمان فضایی کانادا هنوز این بازو می‌تواند مثل سابق به عملکرد خود ادامه دهد. همچنین قرار است در آینده و پس از بررسی مجدد صدمات وارد شده اطلاعات بیشتری برای ترمیم آن جمع‌آوری شود.

به گفته کارشناسان حدود ۲۳ هزار تکه زباله در مدار پایینی زمین وجود دارد که به دلیل افزایش شمار ماهواره ها و زباله های فضایی به میزان آن در آینده افزوده خواهد شد. حتی احتمال دارد ایستگاه فضایی بین المللی ممکن است در آینده با برخورد به یکی از این زباله ها آسیب های بیشتری را متحمل شود. سال گذشته دفتر زباله های فضایی سازمان فضایی اروپا طی اعلامیه خواستار تهیه دستورالعملی ضروری برای طراحی فضاپیما و فعالیت‌های فضایی شده بود تا در آینده از شمار زباله های فضایی بکاهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال