ربات عنکبوتی می تواند لوله های فاضلاب را بررسی کند

محققان ژاپنی نوعی ربات کوچک به اندازه عنکبوت توسعه دادند که می تواند با وارد شدن به لوله های فاضلاب مشکلات آن را بررسی و رفع کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت رباتیک TMSUK از ژاپن به دلیل کمبود نیرو برای بررسی لوله های فاضلاب نوعی ربات عنکبوتی توسعه داده است. این […]

محققان ژاپنی نوعی ربات کوچک به اندازه عنکبوت توسعه دادند که می تواند با وارد شدن به لوله های فاضلاب مشکلات آن را بررسی و رفع کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت رباتیک TMSUK از ژاپن به دلیل کمبود نیرو برای بررسی لوله های فاضلاب نوعی ربات عنکبوتی توسعه داده است. این ربات با نام SPD1 در واقع به درخواست شرکت نگهداری فاضلاب در ژاپن ساخته شد.

اندازه این ربات در حدود ۲۱ در ۲۵ در ۲۸ سانتیمتر است و قادر است به دلیل اندازه کوچک خود در تمامی لوله های فاضلاب حرکت کند.وزنذاین ربات ۳.۵ کیلوگرم است و طراحی آن به گونه ای است که می تواند انرژی خود را از راه دور تامین کند. کنترل این ربات نیز با کمک کابل و توسط اپراتور انسانی انجام می‌شود. اپراتور می تواند برای کنترل آن از یک کنترلر شبیه کنترلرهای گیمینگ استفاده کند.

تصویر دوربین این ربات نیز در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد تا بتواند اوضاع را بررسی کند. دوربین روی این ربات نیز جهت نمایش بهتر می تواند به سمت بالا یا پایین و چپ و راست حرکت کند.

چند LED و حسگر برای ارزیابی محیط به عنوان چشم این ربات استفاده شده است. تنها یکی از این ربات ها می تواند وظیفه بررسی لوله ها را انجام دهد. اما شرکت سازنده معتقد است با وصل کردن تعدادی از آنها بصورت زنجیروار می توان آنها را به عملیات فرستاد.

در این حالت ربات اول می تواند به عنوان سرگروه دیگر ربات ها را هدایت کند. ربات دوم نیز قادر است به شناسایی اطراف بپردازد. در ربات سوم نیز یک بازوی رباتیک قرار دارد که وظیفه تعمیرات را انجام دهد. استفاده از ربات در تعمیر و بررسی لوله ها یکی از کاربردهای مفید این دستگاه است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال