شرکت اکتیویژن بلیزارد، سازنده‌ی عنوان محبوب Candy Crush را با قیمت 5.9 میلیارد دلار خریداری کرد

به تازگی شرکت بزرگ اکتیویژن بلیزارد که به خاطر عرضه‌ی فرانچایزهایی همچون Call of Duty و World of Warcraft شهرت دارد، سازنده‌ی بازی محبوب Candy Crush، شرکت King Digital Entertainment را به ارزش 5.9 میلیارد دلار خریداری کرد. از آنجایی که این شرکت، 474 میلیون کاربر ثابت و فعال برای بازی Candy Crush دارد، اکتیویژن سعی […]

به تازگی شرکت بزرگ اکتیویژن بلیزارد که به خاطر عرضه‌ی فرانچایزهایی همچون Call of Duty و World of Warcraft شهرت دارد، سازنده‌ی بازی محبوب Candy Crush، شرکت King Digital Entertainment را به ارزش 5.9 میلیارد دلار خریداری کرد. از آنجایی که این شرکت، 474 میلیون کاربر ثابت و فعال برای بازی Candy Crush دارد، اکتیویژن سعی دارد با خرید این شرکت، بخش بازی‌های تحت وب و موبایلی خود را تقویت نماید.

شرکت King Digital Entertainment نیز چندی پیش اعلام کرد که بیش از یک سوم از درآمد آنها (که 2.1 میلیارد دلار در 12 ماه گذشته بوده و سود خالص شرکت نیز 600 میلیون دلار بوده است)، به خاطر بازی Candy Crush می‌باشد. آقای Bobby Kotick، مدیر ارشد اجرایی شرکت اکتیویژن در مورد این خرید، اعلام کرده که KDE، بزرگ‌ترین سازنده‌ی بخش موبایل بوده و می‌‌تواند آینده‌ای بسیار درخشان‌ داشته باشد. مدیر ارشد KDE، آقای Riccardo Zacconi نیز همین عقیده را داشته و اعلام کرده که این همکاری، می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای کارمندان شرکت و کاربران داشته باشد.

خرید شرکت KDE می‌تواند یک ریسک برای Activision Blizzard به حساب بیاید چرا که هیچ تضمینی در مورد موفقیت آنها در آینده وجود ندارد. شرکت‌های OMGPOP و Rovio نیز اخیرا عناوینی را عرضه کرده‌اند که بسیار موفق بوده‌اند، اما در عین حال به دنبال مشکلات سازندگان بوده و هدف از عرضه‌ی آنها، جبران درآمد از دست رفته گذشته بوده است.

به هر حال، در مقایسه با خرید 4.06 میلیارد دلاری Lucasfilm تو Disney در سال 2012 و خرید 4 میلیارد دلاری Marvel Entertainment در سال 2009، واقعا اکتیویژن پول زیادی را برای خرید King Digital پرداخت کرده است. حال باید دید که AB در بخش موبایل تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال