آسیب جدی به یک کاربر در اثر انجام بیش از حد بازی Candy Crush

انجام بیش از حد بازی‌های کامپیوتری می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد و این موضوع در دنیای بازی‌های کم‌حجم که برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود نیز وجود دارد. مطالعاتی که به تازگی توسط وب‌سایت مرکز پزشکی JAMA منتشر شده، نشان می‌دهد که مردی 29 ساله، پس از انجام روزانه‌ی بازی Candy Crush Saga برای 6 تا […]

انجام بیش از حد بازی‌های کامپیوتری می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد و این موضوع در دنیای بازی‌های کم‌حجم که برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود نیز وجود دارد.

مطالعاتی که به تازگی توسط وب‌سایت مرکز پزشکی JAMA منتشر شده، نشان می‌دهد که مردی 29 ساله، پس از انجام روزانه‌ی بازی Candy Crush Saga برای 6 تا 8 هفته، متوجه درد بسیار شدید در انگشت شست پای چپش می‌شود. این مرد که این بازی را با دست چپ انجام میداده، با دست راست خود نیز مشغول انجام کار دیگری بوده است که همین موضوع، سبب شده تا تاندون پای چپ وی پاره و نیاز به عمل جراحی داشته باشد! اینکه از نظر پزشکی چه اتفاقی افتاده، شاید کمی توضیح آن پیچیده باشد اما همین را بدانید که این فرد دائما از انگشت سبابه‌ی خود استفاده می‌کرده و همین موضوع سبب شده تا دچار آسیب‌دیدگی شود.

جالب است بدانید که این فرد 29 ساله به این بازی اصلا معتاد نبوده و آن را تنها برای گذراندن وقت خود انجام میداده اما قطع نکردن آن و انجام مداوم این بازی، سبب شده تا چنین آسیبی به او وارد شود. طبق گزارشاتی که JAMA منتشر کرده، این کاربر هیچ دردی را در مفصل و یا انگشت خود به هنگام انجام بازی اعلام نکرده، چیزی که اگر برای معتادان این بازی وجود داشته باشد، به وسیله‌ی آن می‌توان آنها را از انجام بازی منصرف ساخت.

Man injures tendon, requires surgery after non-stop Candy Crush play 2

با توجه به توضیحاتی که آقای Andrew Doan، دکتر مطالعه‌کننده بر روی این قضیه اعلام کرده، بازی‌های کامپیوتری در حال تبدیل شدن به نوعی مواد مخدر هستند و می‌توانیم آنها را مسکن‌های دیجیتالی بنامیم. کاربران باید با این صنعت آشنا شده و از مشکلات آن قبل از اینکه دیر شود، پیشگیری کنند. وب‌سایت JAMA نیز در این مورد بیانه‌ای منتشر ساخته و در آن، از خطرات بازی‌های کامپیوتری و ویژگی‌های آنها که باعث می‌شود حس درد کمتر احساس شود، توضیحاتی را ارائه کرده و همگان را از این صنعت مخرب، باخبر ساخته است.

اما نظر شما چیست؟ آیا بازی‌های کامپیوتری و یا عناوینی که در گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند، می‌توانند چنین آثار مخربی داشته باشند؟ نظرات خود را با تک‌نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال