سال 2017، منتظر اولین خودروی پرنده‌ی AeroMobil باشید!

حدود 5 سال است که پروژه‌ی AeroMobil و رویای تولید هواپیمای پرنده، در دست بررسی و توسعه می‌باشد. نسل سوم از این خودرو نیز اکتبر سال گذشته معرفی شد و حالا در SXSW، مدیر عامل اجرایی AeroMobil، آقای Juraj Vaculik، از اقدامات و برنامه‌های آتی این شرکت در مورد تولید خوردوی پرنده خود خبر داد. اینطور که […]

حدود 5 سال است که پروژه‌ی AeroMobil و رویای تولید هواپیمای پرنده، در دست بررسی و توسعه می‌باشد. نسل سوم از این خودرو نیز اکتبر سال گذشته معرفی شد و حالا در SXSW، مدیر عامل اجرایی AeroMobil، آقای Juraj Vaculik، از اقدامات و برنامه‌های آتی این شرکت در مورد تولید خوردوی پرنده خود خبر داد.

اینطور که به نظر می‌رسد، تولید این خودروها در سال 2017 انجام و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت! البته آقای Stefan Klein، از دیگر سرمایه‌گذاران این طرح، پروژه‌ی AeroMobil را تنها جدا شدن خودرو از زمین و پرواز آن ندانست بلکه اقدامات کشور جمهوری چک‌اسلواکی را نیز ناشی از تولید این خودرو اعلام کرد. حدود 25 سال پیش بود که Iron Curtain به این کشور اضافه شد اما به دلیل محدودیت‌هایی که این کشور ایجاد کرده بود، راندن و پرواز کردن، به رویایی برای افراد چک‌اسلواکی تبدیل شد.

با اینکه مشکلات مربوط به راندن خودروها و پرواز کردن در آسمان‌ها بسیار کمتر از گذشته شده، با این حال، Juraj Vaculik هنوز مسائل زیادی را می‌بیند که می‌تواند برای افراد مختلف آزار دهنده باشد. ترافیک بسیار زیاد، هزینه‌ی بالای پروازها (مخصوصا مسافت‌های کمتر از 400 مایل) و نبود زیربنایی مناسب در مکان‌هایی که ممکن است کاربران به آنجا بروند، از مهم‌ترین دلایلیست که Vaculik اعلام داشته، باید از فضای دو‌بعدی، به فضایی سه‌بعدی برویم.

برای حضور این خودروها در خیابان‌ها، مشکلات مالی، فنی و البته زیربنایی برای تولید مکانی مناسب برای پرواز این خودروها وجود دارد که باید به آنها توجه شود. اول از همه نیز، شکل و طراحی خودرو مهم است که سازندگان توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. همچنین، سازندگان همچنان در تلاش هستند تا از ماده‌ای استفاده کنند که در عین مقاومت و پایداری بالا، وزن خودرو تا حد ممکن برای پرواز کردن، کاهش پیدا کند. البته مشکلات بسیار زیادی در مورد موافقت دولت برای پرواز این خودرو وجود دارد که AeroMobile اعلام کرده آنها را در طی این دو سال حل خواهد نمود. Vaculik اذعان داشتک به کارگیری مواد ارزان‌قیمت و البته بسیار سبک، هزینه‌ی کمی نداشته و شاید کاربران برای خوردوی نهایی که عرضه می‌شود، نیاز داشتند تا چند صد هزار یورو خرج کنند!

landing+strip

 اینطور که به نظر می‌رسد، خودروی جدید AeroMobil بر روی چمن با طول 650 پا نیز می‌تواند بشیند، فضایی که به سادگی می‌تواند آن را در کنار بزرگ‌راه‌ها و خیابان‌ها ایجاد کرد. شرکت AeroMobil قصد دارد تا خودروی فیبرکربنی و دو سرنشینه‌ی خود را در تعداد کاملا محدودی تولید کند تا نام خود را به عنوان یک تولیدکننده‌ی رسمی در این زمینه، بر سر زبان‌ها بیندازد. البته نباید فراموش کرد که برای راندن این خودروی پرنده، نیاز به گرفتن گواهینامه آن و گذارندن دوره‌ی خلبانی خواهید داشت.

نظر شما چیست؟ آیا AeroMobil رویای تولید خودروهای پرنده را به حقیقت تبدیل خواهد کرد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال