مشخصات فنی پرچم‌دار جدید نوکیا به بیرون درز کرد

همان‌طور که پیش از این در خبرها خواندیم، نوکیا در سال ۲۰۱۷ بازگشتی مجدد به عرصه‌ی گوشی‌های‌هوشمند را تجربه خواهد کرد. بازگشتی که شاید با سختی‌های زیادی رو‌به‌رو باشد چراکه سامسونگ و اپل فرصت درخشش دیگر شرکت‌ها را تاکنون به خود نداده‌اند. تاکنون اطلاعات زیادی در مورد گوشی‌ سال آینده‌ی نوکیا منتشر نشده اما به […]

همان‌طور که پیش از این در خبرها خواندیم، نوکیا در سال ۲۰۱۷ بازگشتی مجدد به عرصه‌ی گوشی‌های‌هوشمند را تجربه خواهد کرد. بازگشتی که شاید با سختی‌های زیادی رو‌به‌رو باشد چراکه سامسونگ و اپل فرصت درخشش دیگر شرکت‌ها را تاکنون به خود نداده‌اند. تاکنون اطلاعات زیادی در مورد گوشی‌ سال آینده‌ی نوکیا منتشر نشده اما به لطف شایعات جدید منتشر شده به نظر می‌رسد می‌توان نیم‌نگاهی به پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ نوکیا انداخت.

براساس این شایعات، نوکیا برای پرچم‌دار جدید خود از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده خواهد کرد. این چیپست را نمایشگری ۵.۲ و یا ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD‌ پوشش خواهد داد. بدنه‌ای تمام فلزی نمایشگر یاد شده را احاطه کرده و دوربینی با برند تایید‌ شده‌ی Zeiss در این گوشی تعبیه خواهد شد. از مشخصه‌های فنی این گوشی می‌توان متوجه شد که با گوشی کاملا قدرت‌مندی مواجه هستیم اما اگر در سال ۲۰۱۶، یعنی سال جاری منتشر شده بود.

همان‌طور که می‌دانید نسخه‌ی به‌روز شده‌ی چیپست اسنپ‌ ۸۲۰ هم منتشر شده و اکثر گوشی‌ها از چیپست اسنپ ۸۲۱ استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، چیپست اسنپ ۸۳۵ معرفی شده و پرچم‌داران سال آینده از جمله گلکسی اس 8 از این گوشی استفاده خواهند کرد. حالا اینکه نوکیا به چه علت چیپست قدیمی‌تر را برای پرچم‌دار سال آینده‌ی خود برگزیده مشخص نیست؛ شاید کاهش هزینه‌ها از جمله دلایل اصلی این انتخاب باشد هرچند ممکن است شایعه‌ی منتشر شده نیز فاقد اعتبار لازم باشد.

لازم به ذکر است که نوکیا از این پس گوشی‌های‌هوشمند خود را تولید نمی‌کند و این کار را به شرکت‌های همکار خود سپرده است. البته به احتمال فراوان این شرکت فنلاندی بر روی روند تولید گوشی‌ها نظارت کافی را خواهد داشت و با برند خود آن‌ها را روانه‌ی بازار خواهد کرد. بنابراین در این زمینه به نظر می‌رسد جای نگرانی وجود نداشته باشد. حالا باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا ببینیم سرنوشت این برند مطرح و محبوب گوشی‌ها در نهایت به چه سمتی کشیده می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال