آمازون به صورت مخفیانه توسعه یک ربات هوش مصنوعی را پیش می برد

اخبار منتشر شده در مورد آمازون نشان می دهد این شرکت اکنون در حال کار روی یک ربات هوش مصنوعی جدید است. این ربات با اسم رمز برنهام در مراحل اولیه ساخت قرار داشته و قادر است پس از شناخت مناطق خانه و یادآوری آن برخی وظایف در خانه مانند نظارت و یا محافظت از […]

اخبار منتشر شده در مورد آمازون نشان می دهد این شرکت اکنون در حال کار روی یک ربات هوش مصنوعی جدید است. این ربات با اسم رمز برنهام در مراحل اولیه ساخت قرار داشته و قادر است پس از شناخت مناطق خانه و یادآوری آن برخی وظایف در خانه مانند نظارت و یا محافظت از افراد را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق گزارش منتشر شده توسط اینسایدر، ربات هوش مصنوعی آمازون مجهز به مدل زبانی بزرگ است و می تواند درک درستی از خانه و وظایف آن داشته باشد. طبق اسناد محرمانه منتشر شده آمازون این ربات توانایی به یاد آوردن آنچه که دیده و درک کرده خواهد بود.

به عنوان مثال این ربات پر صورت درک برخی موضوعات قادر است در مورد آتش گرفتن اجاق و یا باز ماندن شیر آب اطلاع رسانی کند. همچنین این فناوری می تواند در پیدا کردن کلیدهای گم شده و یا نظارت بر خانه پر طول شب کمک کند.

طبق توضیحات این اسناد در این ربات از درک زمینه ای استفاده شده که یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری های مربوط به هوش مصنوعی است. علت استفاده از آن نیز هوشمند کردن این ربات و گفت و گوی بیشتر بوده است. البته زمان عرضه این ربات در اینده ای نزدیک نخواهد بود. زیرا طبق توضیحات آمازون زمان زیادی تا عرضه آن به عنوان محصول وجود دارد.‌

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال