آمازون از اولین ربات متحرک خودران برای حمل محموله های بزرگ رونمایی کرد

اولین ربات متحرک خودران آمازون می تواند برای حمل محموله های بزرگ در انبار ها مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات خودران آمازون با نام Proteus بدون هیچ مشکلی امکان جابجایی محموله های بزرگ در انبارها را خواهد داشت. به گفته آمازون در این ربات فناوری هایی برای […]

اولین ربات متحرک خودران آمازون می تواند برای حمل محموله های بزرگ در انبار ها مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات خودران آمازون با نام Proteus بدون هیچ مشکلی امکان جابجایی محموله های بزرگ در انبارها را خواهد داشت. به گفته آمازون در این ربات فناوری هایی برای ایمنی، ناوبری و همچنین تشخیص مسیر در اطراف انسانها به کار رفته است. در هنگام حرکت این ربات به سمت جلو نور سبز رنگ ساطع می‌شود که در صورت وجود انسان، این ربات متوقف خواهد شد و پس از عبور انسات می تواند به حرکت خود ادامه دهد.

 البته آمازون غیر از این ربات چند سیستم رباتیک دیگر را نیز معرفی کرد. یکی از سیستم های رباتیک دیگر آمازون به نام Cardinal یک بازوی رباتیک است که امکان برداشت و جابجایی بسته های حداکثر ۲۲ کیلویی را خواهد داشت. احتمالاً مکان استفاده از این بازوی رباتیک نیز در انبارهای خود آمازون است. این فروشگاه بزرگ اینترنتی اعلام کرد برای ساخت این بازوی رباتیک از سیستم بینایی رایانه ای استفاده شده تا بتواند بسته ها را از جای خود بلند کرده و جابجا کند.

 فناوری دیگر آمازون تکنولوژی جدیدی است که کارگران با کمک آن می توانند با کمک یک سیستم دوربین با قابلیت شناسایی بسته ها بدون نیاز به اسکنر دستی، بارکدها را اسکن کنند. رونمایی از فناوری های جدید برای استفاده در انبار آمازون باعث شد تا کارگران نگران جایگزینی آنها با ربات ها باشند. اما آمازون پیش از این نیز اعلام کرده بود هرگز نیروی انسانی را با ساخت این ربات ها جایگزین نخواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال