ربات جدید آمازون از هوش مصنوعی برای تشخیص اشیاء کمک می‌گیرد

ربات جدید آمازون به نام Sparrow قادر است محصولات را بشناسد و پس از تشخیص آنها را انتخاب و جدا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمازون از ربات جدیدی به نام Sparrow رونمایی کرد که مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ربات قرار است در انبارهای این شرکت مورد استفاده قرار […]

ربات جدید آمازون به نام Sparrow قادر است محصولات را بشناسد و پس از تشخیص آنها را انتخاب و جدا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمازون از ربات جدیدی به نام Sparrow رونمایی کرد که مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ربات قرار است در انبارهای این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. Sparrow برای تشخیص اشیاء و جداسازی آنها ساخته شده است.

آمازون در مورد Sparrow گفته است این بازوی رباتیک برای تشخیص و جابجایی اشیا از هوش مصنوعی و بینایی رایانه ای استفاده میکند. بدین ترتیب قادر است میلیون ها آیتم را شناسایی کرده و جانشینی برای کارهای تکراری نیروی انسانی باشد.

آمازون هنوز نحوه استفاده از این ربات را اعلام نکرده است اما با توجه به نحوه عملکرد می تواند در بخش های مختلف بکار گرفته شود. خاویر ون چاو، سخنگوی آمازون می گوید در حال حاضر این ربات قرار است در جمع آوری موجودی انبار استفاده شود.

این ربات در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد و از آن برای آزمایش در بخش های مختلف استفاده میشود. گفته میشود این ربات قرار نیست بصورت عمده در انبارهای آمازون استفاده شود. در واقع آمازون قصد دارد پیش از استفاده از آن اقدامات زیادی انجام داده و برخی عوامل را مورد بررسی قرار دهد.

با وجود تلاش آمازون برای استفاده از ربات در انبارهایش، گزارش هایی مبنی بر ناامن بودن این مکان ها برای کارگران منتشر شده است. پیش از این نیز اسناد مختلفی از ضرر سالانه ۸ میلیارد دلاری این شرکت بابت خروج نیروها خبر داده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال