مترجم صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی متا در لحظه ترجمه می کند

متا قصد دارد یک مترجم صوتی با کمک هوش مصنوعی توسعه دهد که قادر خواهد بود به طور لحظه ای زبان های زنده دنیا را ترجمه کند. بدین ترتیب در آینده ای نه چندان دور امکان تعامل تمام افراد روی زمین بدون توانایی صحبت کردن به تمامی زبان ها وجود خواهد داشت. به گزارش سرویس […]

متا قصد دارد یک مترجم صوتی با کمک هوش مصنوعی توسعه دهد که قادر خواهد بود به طور لحظه ای زبان های زنده دنیا را ترجمه کند. بدین ترتیب در آینده ای نه چندان دور امکان تعامل تمام افراد روی زمین بدون توانایی صحبت کردن به تمامی زبان ها وجود خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ در مورد معرفی مترجم‌صوتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است می گوید: امکان برقراری ارتباط افراد جهان با هر زبانی با یکدیگر قدرت حیرت انگیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم در آرزوی آن هستند و هوش مصنوعی می تواند در رسیدن به این توانایی به ما کمک کند. در صورت حضور مردم در دنیای مجازی نیاز به این امر بسیار مهم خواهد بود.

هوش مصنوعی جدید متا با نام No Language Left Behind با قابلیت آموزش کمتر نسبت به دیگر مدل های ترجمه ماشینی امکان یادگیری زبان های جدید را به طور مستقیم و بدون رونویسی به گفتار را خواهد داشت. به گفته متا این نوآوری می تواند در از بین بردن موانع زبانی برای تعامل مردم موثر باشد. البته هنوز زمان توسعه محصول جدید متا و یا نحوه رسیدن به آن توسط این شرکت مشخص نشده است. طبق توضیح این شرکت در حال حاضر سیستم های ترجمه مدرن امروزی ۲۰ درصد از جمعیت جهان را پوشش نمی‌دهند. اما متا قصد دارد تا تمامی زبان های نادیده گرفته شده را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال