یک ربات معمولی توانست با کمک الگوریتم یادگیری ماشینی کارهای خانه را انجام دهد

محققان تلاش کردند تا از طریق الگوریتم یادگیری ماشینی به نام WHIRL بیش از ۲۰ کار خانگی مختلف را به یک ربات معمولی آموزش دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون توانستند یک ربات معمولی را از طریق نصب دوربین و با کمک الگوریتم یادگیری ماشینی برای […]

محققان تلاش کردند تا از طریق الگوریتم یادگیری ماشینی به نام WHIRL بیش از ۲۰ کار خانگی مختلف را به یک ربات معمولی آموزش دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون توانستند یک ربات معمولی را از طریق نصب دوربین و با کمک الگوریتم یادگیری ماشینی برای انجام کارهای خانه آموزش دهند. این کارها شامل کارهای بسیار ساده مانند باز و بسته کردن درها، هل دادن صندلی یا بیرون کردن کیسه از سطل زباله بوده است.

 با پیشرفته شدن روز به روز ربات ها آنها هنوز نمی توانند به طور کامل کارهای خانه را برعهده بگیرند. اما احتمالاً در آینده و با پیشرفت بیشتر الگوریتم های جدید یادگیری ماشینی میتوان به انجام بخش عمده‌ای از کارهای خانگی توسط ربات ها امیدوار بود. الگوریتم WHIRL نیز با همین هدف ایجاد شده است.

الگوریتم یادگیری ماشینی WHIRL به ربات های خانگی کمک میکند تا بتوانند کارهای خانه را تقلید کنند و سپس خودشان آن را انجام دهند. همچنین آنها پس از جمع آوری داده های مفید و تحلیل و بررسی آن ها بهترین نتیجه را عملی خواهند کرد.

این ربات با ثبت کارهایی که توسط اشخاص مختلف انجام شده بود توانست آنها را یاد بگیرد و سپس آنها را انجام دهد. به گفته این تیم تحقیقاتی در صورت سرمایه گذاری مناسب روی این الگوریتم می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال