معرفی رسمی Android Studio 2.0: شبیه‌ساز جدید، ابزار کارآمدتر و سرعت بالاتر در توسعه اپلیکیشن‌ها

ابزار رسمی گوگل به منظور توسعه‎ی اپلیکیشن‎ها، یعنی Android Studio، حالا از نسخه‎ی بتای خود خارج شده و نسخه‎ی رسمی آن با قابلیت‎های جدید برای ساخت سریع‎تر اپلیکیشن معرفی شده است. بارزترین قابلیت آپدیت به نسخه‎ی 2.0 وجود بخش Instant Run است، که گوگل در سال اخیر در حال کار بر روی آن به عنوان […]

ابزار رسمی گوگل به منظور توسعه‎ی اپلیکیشن‎ها، یعنی Android Studio، حالا از نسخه‎ی بتای خود خارج شده و نسخه‎ی رسمی آن با قابلیت‎های جدید برای ساخت سریع‎تر اپلیکیشن معرفی شده است.
بارزترین قابلیت آپدیت به نسخه‎ی 2.0 وجود بخش Instant Run است، که گوگل در سال اخیر در حال کار بر روی آن به عنوان قسمتی از محیط توسعه‎ی یکپارچه‎اش (IDE) بوده است. با این بخش، شما قادر به این خواهید بود که فورا ببینید یک کد چطور یک اپلیکیشن را تحت تاثیر قرار می‎دهد. در غیر اینصورت شما باید فایل APK را دوباره تالیف یا نصب کنید، که می‎تواند فرآیندی پر زحمت باشد.
علاوه بر این، شبیه ساز دستگاه گفته می‎شود به لطف قابلیت استفاده از چند هسته‎ی پردازنده‎ها، به نسبت قبلا 3 برابر سریع تر می‎باشد. گوگل می‎گوید این شبیه ساز معمولا به نسبت تست در دستگاه واقعی سریع تر است و از قابلیت جدید Instant Run بهره می‎برد که یک دستگاه جدید مجازی را برای هر نسخه‎ی تست ساخته شده اجرا خواهد کرد.
اپلیکیشن Android Studio همچنین در بخش Cloud Test Lab خود ایده‎ی بهتری در اختیار توسعه دهندگان در رابطه با نحوه‎ی عملکرد اپلیکیشن‎هایشان بر روی چندین دستگاه قرار می‎دهد. این قابلیت به شما اجازه می‎دهد نحوه‎ی به نظر آمدن اپلیکیشن ساخته شده را بر روی گوشی‎ها، تبلت‎های مختلف و دیگر سخت افزارها تست کنید، که با توجه به حوزه‎ی بسیار پراکنده و متنوع اندروید بسیار مهم است.
اگر مایل به تست این اپلیکیشن هستید، امکان دانلود کردن اپلیکیشن Android Studio 2.0 حالا وجود دارد. گوگل همچنین با شرکت Udacity، در رابطه با یکسری از کلاس‎های آموزشی آنلاین برای افرادی که دوست دارند در رابطه با ساخت اپلیکیشن‎های اندرویدی اطلاعات کسب کنند، همکاری داشته است.
چرا این ماجرا مهم است: کیفیت ابزار موجود در پیش روی توسعه دهندگان تا حد زیادی تعداد انواع اپلیکیشن‎هایی که آن‎ها می‎سازند را بالا می‎برد. ویژگی‎های جدید در اپلیکیشن Android Studio در اختیار توسعه دهندگان امکان کنترل بهتر اپلیکیشن‎هایشان را در چندین دستگاه و نسخه‎های مختلف اندروید، می‎دهد که چالش‎های اصلی در ساخت اپلیکیشن برای سیستم عامل گوگل به شمار می‎روند. این اپلیکیشن نمی‎تواند نشان دهد که چرا بعضی از اپلیکیشن‎ها ابتدا اجرا می‎شوند، یا گاهی اوقات، تنها بر روی iOS اجرا می‎شوند. ولی به توسعه دهندگان کمک خواهد کرد که اپلیکیشن‎های با کیفیت تری بسازند که از ویژگی‎های خاص اندروید بهره برده باشند.