کود حیوانی می تواند به عنوان تصفیه کننده آب مورد استفاده قرار بگیرد

هم اکنون بیشترین استفاده از کود حیوانی برای رشد گیاهان است. محققان معتقدند این کود می‌تواند در آینده به عنوان تصفیه آب و تبدیل آن به عنوان آب شیرین استفاده شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه نورث‌ایسترن از مدفوع گاو نوعی فیلتر برای تصفیه آب غیر آشامیدنی ساخته‌اند. هدف از […]

هم اکنون بیشترین استفاده از کود حیوانی برای رشد گیاهان است. محققان معتقدند این کود می‌تواند در آینده به عنوان تصفیه آب و تبدیل آن به عنوان آب شیرین استفاده شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه نورث‌ایسترن از مدفوع گاو نوعی فیلتر برای تصفیه آب غیر آشامیدنی ساخته‌اند. هدف از تولید این فیلتر نیز اختراعی جدید و حل بحران جهانی کم آبی است.

دانشمندان برای تولید فیلتر از مدفوع گاو آن را تحت حرارت شدید به پودر کربن تبدیل کردند. فوم ساخته شده از این پودر در آب شور شناور شده و با استفاده از نور خورشید مایع آب در زیر آب به بخار تبدیل خواهد شد و پس از گذشت از حفره های آن به آب آشامیدنی مایع قابل استفاده تبدیل می شود.

در حال حاضر حدود ۱.۴۲ میلیارد نفر در جهان با کمبود آب آشامیدنی در مناطق مختلف روبرو هستند. این در حالی است که از کل آب روی کره زمین تنها سه درصد از آن قابل آشامیدن است. به همین دلیل بسیاری از دانشمندان تلاش دارد تا با روش‌های مختلف آب اقیانوس ها را به آب های آشامیدنی تبدیل کنند.

 تنها روش آن نیز استفاده از تصفیه کننده است که بتواند نمک را از آب خارج کند. نمک‌زدایی باعث خرابی دستگاه های تصفیه کننده نیز می شود. یی ژنگ از دانشگاه نورث ایسترن می گوید: به دنبال منبع نیروی پایدارتری برای نمک‌زدایی هستیم. زیرا ۹۰ درصد فرآیندهای کنونی برق زیادی مصرف می کنند. استفاده از نور خورشید برای فیلتر کردن بسیار مناسب است. زیرا نیازی به صفحه های خورشیدی نیست و تنها با نور خورشید می تواند فعالیت کند.

 این استاد با استفاده از مدفوع گاو و حرارت ۳۰۰۰ درجه فارنهایت کلیه باکتری های درون آن را از بین برد. پودر کربن تولید شده بعد از بین رفتن باکتری ها آن را به یک فوم برای نمک‌زدایی از آب اقیانوس تبدیل کرد. وی می گوید: آب به دست آمده از این روش بسیار تازه و میزان سدیم آن نیز کمتر از میزان استاندارد کنونی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال