یکی دیگر از اتومبیل‌های خودران تسلا در چین تصادف کرد

طبق ادعای شرکت تسلا، قابلیت خودران بودن خودروهای این شرکت به منظور بالا بردن ایمنی در زمان رانندگی است، گرچه متاسفانه آن‎طور که به نظر می‎رسد اخیرا شاهد شنیدن اخبار بیشتری در رابطه با بروز حادثه‎ی نشات گرفته از این قابلیت بوده‎ایم. در حقیقت، همین چند ماه قبل بود که شدت تصادف ناشی از یک […]

طبق ادعای شرکت تسلا، قابلیت خودران بودن خودروهای این شرکت به منظور بالا بردن ایمنی در زمان رانندگی است، گرچه متاسفانه آن‎طور که به نظر می‎رسد اخیرا شاهد شنیدن اخبار بیشتری در رابطه با بروز حادثه‎ی نشات گرفته از این قابلیت بوده‎ایم. در حقیقت، همین چند ماه قبل بود که شدت تصادف ناشی از یک اتومبیل خودران آن‎قدر وخیم بود که راننده‎ی ماشین کشته شده بود.

حالا بر اساس گزارشی که توسط خبرگزاری رویترز اعلام شده است، حادثه‎ی دیگری در رابطه با اتومبیل‎های خودران رخ داده و محل این حادثه این بار کشور چین بوده است. این گزارش ادعا می‎کند که یک برنامه‎نویس 33 ساله از یک شرکت فناوری محلی، به اسم آقای Luo Zhen، راننده‎ی پشت فرمان بوده و حتی به لطف دوربین روی داشبوردی که داشته تمامی این وقایع‎ها را فیلم گرفته است. خوشبختانه به نظر می‎رسد که نه این آقا و نه راننده‎ای که این تصادف با ماشین او رخ داده است، آسیبی ندیده‎اند.

طبق گفته‎ی یکی از سخنگویان شرکت تسلا “راننده‎ی خودروی تسلا، که فرمان را در حین رانندگی به دست نداشته است، به منظور جلوگیری از تصادف با ماشین پارک شده اقدامی انجام نداده و به جای آن با کنار این ماشین برخورد کرده است. قابلیت autosteer به عنوان برقراری ارتباط واضح با راننده‎ی خودرو نیازمند این است که دست‎های راننده همیشه بر روی فرمان باشد تا او همواره کنترل و مسئولیت خودروی خود را در اختیار بگیرد، و هر لحظه آماده‎ی این باشد که در صورت بروز حادثه واکنشی نشان دهد.”

تسلا در گذشته اظهار کرده بود که خودرو‎های خودران این شرکت همانند با یک خودروی بدون نیاز به راننده نیست و به کاربران هشدار داده بود چنین تصوری را نداشته باشند. گرچه آقای Luo ادعای دیگری دارد و می‎گوید که او از صحبت‎های این شرکت برداشت دیگری داشته و فکر می‎کرده است که خودروهای این شرکت نیازی به راننده ندارند.

او می‎گوید “آن‎ها این تصور را در همگان به وجود آورده‎اند که این قابلیت به معنای عدم نیاز به راننده و نه کمک به او است.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال