اپل دستیار هوشمند سیری را به قابلیت لب خوانی مجهز می کند

اپل با هدف عدم نیاز دستیار هوشمند خود به استفاده از میکروفون قصد دارد قابلیت لب خوانی را به این ویژگی اضافه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پتنت جدید اپل نشان می دهد این شرکت قصد دارد جنبه های جدیدی را به دستیار سیری اضافه کند که شامل تشخیص حرکات دهان […]

اپل با هدف عدم نیاز دستیار هوشمند خود به استفاده از میکروفون قصد دارد قابلیت لب خوانی را به این ویژگی اضافه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پتنت جدید اپل نشان می دهد این شرکت قصد دارد جنبه های جدیدی را به دستیار سیری اضافه کند که شامل تشخیص حرکات دهان و سر است. این پتنت با نام تشخیص کلمه با استفاده از حسگر حرکت نام دارد و باعث افزایش دقت این دستیار خواهد شد. در این پتنت گفته شده داده ها از طریق حسگر حرکتی دریافت و سپس با داده های مرجع مقایسه میشود. به عنوان مثال حرکت کاربر در حال گفتن یک گفتار ضبط شده و بخشی از این داده های حرکتی با داده های مرجع مقایسه خواهد شد تا مطابقت آن از یک تا چند کلمه مشخص شود.

اپل در ادامه توضیحات خود اعلام کرد با کمک این ویژگی دیگر نیاز به روشن بودن دائمی میکروفون نخواهد بود. بدین ترتیب گوش دادن مدام به کاربران و شنیدن دستورات مربوط به سیری نیز حذف خواهد شد.

اپل در این مورد گفته است: پردازش داده های صوتی حتی در زمان عدم استفاده کاربر از این ویژگی به ظرفیت پردازشی نیاز دارد. در زمان صحبت کردن کاربر علاوه بر دهان، صورت ، سر و گردن او نیز حرکت می کند. از طرفی حسگرهای حرکتی همانند ژیروسکوپ و شتاب سنج می توانند این حرکات را تشخیص دهند. در این حالت نسبت به استفاده از میکروفون انرژی کمتری نیز مصرف میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال