اپل پتنت جدیدی از یک کیبورد با قابلیت تغییر شکل لیبل ثبت کرده است

اپل قصد دارد کیبورد های جدیدی برای مک طراحی کند که لیبل های آن قادرند با توجه به نیاز کاربر تغییر شکل پیدا کنند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، پتنت ( حق اختراع) ثبت شده توسط اپل در اداره ثبت اختراع آمریکا از تلاش های این شرکت برای ساخت کیبورد هایی با لیبل های […]

اپل قصد دارد کیبورد های جدیدی برای مک طراحی کند که لیبل های آن قادرند با توجه به نیاز کاربر تغییر شکل پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، پتنت ( حق اختراع) ثبت شده توسط اپل در اداره ثبت اختراع آمریکا از تلاش های این شرکت برای ساخت کیبورد هایی با لیبل های متغیر پرده برداشت. احتمالاً کلید های قرار گرفته در روی این کیبورد دارای LED بوده و حتی جنس آن نیز ممکن است از موادی مانند شیشه، سرامیک، پلیمر و یا کریستال ساخته شود.

 هر کدام از کلیدهای این کیبورد برای روشن شدن به مدار کنترل کننده کیبورد متصل خواهد شد. در تشریح این پتنت آمده که هر کدام از کلیدهای این کیبورد می توانند به صورت جداگانه پیکربندی شده و تنها لیبل های مورد نظر کاربران را نمایش دهد. به این ترتیب کاربر می تواند از طریق پیکربندی دوباره جای گذاری دکمه ها را تغییر دهد و چینش استاندارد کلیدها را نیز با توجه به سلیقه خود جابجا کند. این امر تعریف کلید های دارای لیبل را حتی برای کارهایی مانند بازی نیز امکان‌پذیر می‌کند.

وجود نمایشگر، این کلید ها را قادر می سازد تا کاربر را از شرایط مختلف آن کلید آگاه کند. به طوری که کاربر می تواند از لحاظ بصری و با نگاه کردن به کلید وضعیت آن را مثلاً در وضعیت حروف بزرگ یا کوچک یا فعال بودن قابلیت خاص تشخیص دهد. با توجه به نوع پتنت می توان نتیجه گرفت که امکان استفاده از آن در لپ‌تاپ و حتی به صورت جداگانه و برای کامپیوترهای دسکتاپ نیز وجود دارد. البته ثبت این اختراع به معنی ساخت و توسعه آن نبوده و ممکن است به مرحله عرضه محصول نرسد. اما سابقه اپل در مورد تعبیه تاچ بار در کیبورد مک بوک پرو نشان می‌دهد که احتمالا این شرکت کیبوردی با این مشخصات در آینده توسعه خواهد داد.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال