اپل اولین شرکت 800 میلیاردی دنیا نام گرفت

بالا رفتن سطح انتظارات از آیفون 8، صحبت‎هایی که در خصوص استفاده از یک نمایشگر اولد لبه به لبه با دیگر ویژگی‎های ممتاز می‎شود، ظاهرا سبب شده است که طرفداران اپل انتظار یک آپگرید بارز را داشته باشند یا حداقل تحلیل‎گران این تفکر را دارند، افرادی که پیش‎بینی‎های آن‎ها سبب شده است که سرمایه‎گذاران متوجه‎ی […]

بالا رفتن سطح انتظارات از آیفون 8، صحبت‎هایی که در خصوص استفاده از یک نمایشگر اولد لبه به لبه با دیگر ویژگی‎های ممتاز می‎شود، ظاهرا سبب شده است که طرفداران اپل انتظار یک آپگرید بارز را داشته باشند یا حداقل تحلیل‎گران این تفکر را دارند، افرادی که پیش‎بینی‎های آن‎ها سبب شده است که سرمایه‎گذاران متوجه‎ی این قضیه شوند و  مجموع ارزش سهام اپل در بازار به دنبال انتشار نتایج مالی سه‎ماهه‎ی اول سال میلادی از 800 میلیارد دلار عبور کند. اگر بخواهید بهتر متوجه‎ی ماجرا شوید بایستی گفت این اولین مرتبه در بازار سهام آمریکا بوده که ارزش یک شرکت به این مقدار می‎رسد.

با آن‎که ارزش سهام اپل اندکی پایین آمد، چون سرمایه‎گذاران متوجه شدند اپل به نسبت همین بازه‎ی زمانی در سال گذشته تعداد آیفون کمتری فروخته است، اما سریعا قیمت سهام زمانی که آن‏ها متوجه شدند مقدار سود واقعی بالاتر بوده است، اوج گرفت چون ترکیب محصولات اپل در حال حاضر قیمت گران‎قیمت‎تری دارند. به طور کلی، سهام شرکت اپل از 153 دلار به ازای هر سهم عبور کرد و با یک افزایش 3 درصدی روبرو شد که برای شرکتی به اندازه‎ی اپل یک موفقیت واقعا عظیم است.

تنها بایستی منتظر باشیم و ببینیم آیا آیفون 8 واقعا می‎تواند حجم انتظارات شکل گرفته از سوی سرمایه‎گذاران و به یک شکل طرفداران را برطرف کند تا اپل برای اولین مرتبه به شرکت یک میلیارد دلاری در تاریخ تبدیل شود یا خیر. البته بایستی اشاره کرد که بار دیگر نبوغ اقتصادی وارن بافت (سرمایه‎گذار معروف آمریکایی)، حتی بعد از سال‏ها اجتناب از سرمایه‎گذاری در بازار “متزلزل” صنعت محصولات الکترونیکی مخصوص مصرف‎کننده مشخص شده است. سرمایه‎گذاری یک میلیارد دلاری او در شرکت اپل در کمتر از یک سال بیشتر از 50 درصد شده است تا دادن لقب باهوش اوماها به او بهتر مشخص شود. او بعد از انتشار گزارش مالی اپل برای سه‎ماهه‎ی اول سال این شرکت را مورد ستایش قرار داده توجه نشان داده و گفته است “قیمت عاملی نیست که باعث فراری دادن مردم در بازار گوشی‎های هوشمند می‎شود” و آیفون “محصول بسیار، بسیار، بسیار با ارزشی برای افرادی است که زندگی خود را حول آن شکل می‎دهند.”

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال