سه‎ماهه‎ی اول میلادی باعث افزایش ارزش اپل به مقدار 144.8 میلیارد دلار شد

سهام‎داران اپل بهترین سه‎ماهه‎ی سال در طول 5 سال گذشته را از نظر آمار مالی این شرکت تجربه می‎کنند. در طول سه‎ماهه‎ی گذشته‎ی میلادی، ارزش این شرکت آمریکایی 144.8 میلیارد یا 24 درصد، افزایش یافت. این شرکت طی ارائه‎ی گزارش مالی خود در 31ام ژانویه نشان داد که آیفون در طول سه ماه موفق به […]

سهام‎داران اپل بهترین سه‎ماهه‎ی سال در طول 5 سال گذشته را از نظر آمار مالی این شرکت تجربه می‎کنند. در طول سه‎ماهه‎ی گذشته‎ی میلادی، ارزش این شرکت آمریکایی 144.8 میلیارد یا 24 درصد، افزایش یافت. این شرکت طی ارائه‎ی گزارش مالی خود در 31ام ژانویه نشان داد که آیفون در طول سه ماه موفق به فروش 78.3 میلیون دستگاه آیفون شده است تا مهر پایانی بر کاهش کوتاه‎مدت فروش آیفون به نسبت سال گذشته به شمار رود.

در این تاریخ، سهام اپل به قیمت 121.35 دلار به فروش می‎رفت. به دنبال انتشار گزارش مالی در عرض چند ساعت ارزش این سهام اوج گرفت به نحوی که روز بعد، 1 فوریه، سهام اپل 7.40 دلار یا 6.1 درصد با افزایش قیمت روبرو شده و به 128.75 دلار رسید. حال بعد از پایان یافتن این سه‎ماهه در روز جمعه شاهد این بودیم که سهام اپل به مقدار 143.66 دلار رسید. گزارش مالی منتشر شده به تنهایی در طول دو ماهه گذشته باعث افزایش 18.4 درصدی قیمت سهام شد.

سه ماهه‎ی اول مالی اپل فصل تعطیلات کریسمس هم در بر می‎گیرد، یعنی به طور سنتی بازه‎ی زمانی که بیشترین فروش آیفون در آن رخ می‎دهد. هم‎چنین اولین سه‎ماهه‎ی کاملی محسوب می‎شود که به دنبال عرضه‎ی آخرین مدل آیفون می‎آید تا آمار منتشر شده برای سهام‎داران بسیار مهم شود. با توجه به بالا رفتن انتظارات برای مدل دهمین سالگرد آیفون، که پاییز امسال رونمایی خواهد شد، رکورد فروش 78.3 میلیون دستگاه آیفون در طول سه ماهه‎ی اول سال میلادی 2017 ممکن است شکسته شود.

با توجه به اوج‎گیری ارزش سهام اپل، این شرکت هم‎چنان از عنوان باارزش‎ترین شرکت جهان خود به قیمت 753.7 میلیارد دلار، دفاع کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال