اپل برای رعایت قوانین دولت چین بازی های بیشتری را از اپ استور این کشور حذف می کند

طبق خبرهای منتشر شده اپل با توجه به قوانین وضع شده در دولت چین قصد دارد بازی های ویدیویی بیشتری را از اپ استور این کشور حذف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از وال استریت ژورنال، اپل قصد دارد حدود ۱۰۰۰ بازی ویدئویی را از اپ استور این […]

طبق خبرهای منتشر شده اپل با توجه به قوانین وضع شده در دولت چین قصد دارد بازی های ویدیویی بیشتری را از اپ استور این کشور حذف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از وال استریت ژورنال، اپل قصد دارد حدود ۱۰۰۰ بازی ویدئویی را از اپ استور این کشور حذف کند. چین اخیراً قوانینی تصویب کرده که طی آن بازی هایی که مجوز لازم را نداشته باشند ممنوع بوده و به همین ترتیب این بازی ها از اپ استور چین حذف خواهند شد. حتی در برخی موارد این قوانین در مورد اپلیکیشن های مختلف نیز اجرا شده است.

البته اپل پیش از این هشدارهایی را به توسعه دهندگان چینی در مورد حذف بازی ها داده بود. اولین سری حذف بازی های ویدئویی بدون مجوز در تابستان امسال انجام شد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. حتی در ماه جاری نیز یادآوری هایی در مورد بازی های پریمیوم و بازی هایی با سیستم پرداخت درون برنامه ای به توسعه دهندگان داده شده بود. این توسعه‌دهندگان تا سی و یکم دسامبر امسال فرصت دارند تا مجوزهای لازم را از دولت چین دریافت کنند. قوانین دولت چین مربوط به بازی های ویدیویی است و طی آن کلیه بازی ها قبل از انتشار باید مجوزهای مربوطه را از دولت چین دریافت کنند.

 البته توسعه دهندگان در اپ استور می توانند پیش از دریافت مجوز کار انتشار را انجام دهند و اپل نیز فشاری بر روی توسعه دهندگان در مورد دریافت مجوز از دولت اعمال نمی کند. ‌به گفته وال‌استریت‌ژورنال دولت چین اخیراً از شرکت اپل درخواست کرده تا اپلیکیشن های بدون مجوز را که تعداد آنها به بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن می‌رسد حذف کند. حذف این بازیها در حال پیگیری بوده و چینی ها سعی دارند تا با افزایش فشار، نظارت بر روی محتوا را بیشتر کرده و حتی در برخی موارد آنها را سانسور کنند. اداره فضای مجازی چین بدون هیچ جرمی برخی اپلیکیشن‌ها را غیرقانونی خوانده و درخواست حذف آنها را صادر کرده است. اکثر این اپلیکیشن ها نیز به توسعه دهندگان چینی مربوط هستند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال