آخریت تصاویر منتشر شده از مک‌بوک‌پرو اپل از وجود Touch ID و نوار OLED در این محصول حکایت دارد

در چند روز آینده شرکت اپل میزان رویدادی است که در آن در نهایت سری جدید لپ‎تاپ‎های مک‎بوک خود را معرفی و به انتظارهای طولانی کاربران پایان خواهد داد. جزئیات مربوط به قابلیت‌‎های این مدل‎های جدید چندین ماه است که موضوع اخبار و شایعات بوده است، ولی امروز بهترین منبع خبری یعنی خود اپل بعضی […]

در چند روز آینده شرکت اپل میزان رویدادی است که در آن در نهایت سری جدید لپ‎تاپ‎های مک‎بوک خود را معرفی و به انتظارهای طولانی کاربران پایان خواهد داد. جزئیات مربوط به قابلیت‌‎های این مدل‎های جدید چندین ماه است که موضوع اخبار و شایعات بوده است، ولی امروز بهترین منبع خبری یعنی خود اپل بعضی از آن‎ها را مورد تایید قرار داد.

در قلب این لپ‎تاپ نسخه‎ی 10.12.1 سیستم‎عامل macOS Sierra قرار خواهد داشت که دو روز گذشته خبر ارائه‎ی آن را به استحضار شما رساندیم و هم‎چنین دو تصویر از مک‎بوک‎ پرو در پیش رو به بیرون راه یافته است. این تنها اخبار موجود نیست بلکه نوار اولد که همگان صحبت از آن داشتند در بالای ردیف کلیدهای عددی قرار خواهد گرفت. این نوار جایگزین کلیدهای تابع خواهد شد و بستگی به موضوع چیزهای مختلفی به شما نشان خواهد داد. نیازی به گفتن نیست این نوار حساس به لمس است.

مک‎بوک پرو جدید اپل

طبق گفته‎ی اپل این نوار در آستین خود ترفند دیگری نیز مخفی کرده است، یعنی حسگر اثرانگشت Touch ID به نظر می‎رسد قسمتی از آن باشد، در حالی‎که قبلا تصور شده بود در دکمه‎ی پاور ادغام خواهد شد. بنابراین، در مثال بالا، اگر خواسته باشید یک تراکنش مالی با سرویس Apple Pay را تایید کنید، فقط کافی است که دست خود را در منتهی علیه سمت راست نوار قرار دهید، به همین راحتی.

این پنل لمسی اولد ممکن است در نهایت نام نوار ابزار جادویی (Magic Toolbar) را بر خود داشته باشد، چون واقعا اپل عاشق کلمه‎ی “جادو” است. طراحی کلی این مک‎بوک جدید نه تنها به نسبت مدل‎های قبلی بسیار متفاوت است، بلکه ممکن است رویاهای بعضی از افراد را بفشارد. این مدل 13 اینچی اگر چیزی باشد که در این تصاویر مشاهده می‎کنید، به معنای این است که در طرفین صفحه‎کلید اسپیکرها قرار خواهند گرفت. لولای این لپ‎تاپ نیز طراحی جدید داشته است، بنابراین شایعات قبلی که گفته بودند نسل جدید مک‎بوک پرو باریک‎تر خواهد بود، ممکن است واقعا به تحقق بپیوندند.

gsmarena_002_4

کلیدها به نسبت نسل‎های قبلی این لپ‎تا طراحی هموارتری دارند، بنابراین اپل استفاده از مکانیسم جدید پروانه‎ای را اتخاذ کرده است که اولین بار شاهد استفاده از آن در مک‎بوک پرو 12 اینچی بودیم. جدا از دو مدل جدید مک‎بوک پرو (13 و 15 اینچی)، انتظار می‎رود روز 5 شنبه یک مدل جدید 13 اینچی سری Air مک‎بوک نیز معرفی شود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال