اپل به کودکان برنامه‎نویسی می‎آموزد

اپل چند سال قبل زبان برنامه‎نویسی Swift را معرفی کرد و با آن‎که حدس می‎زنیم این زبان بیشتر مخصوص طراحان اپ است، اما اپل هم‎چنین به دنبال این است از طریق Swift Playgrounds توسعه‎دهندگان بالقوه‎ی آینده را به سوی خود جلب کند، اپلیکیشینی که به کودکان برنامه‎نویسی می‎آموزد. حال، به نظر می‎رسد که این شرکت […]

اپل چند سال قبل زبان برنامه‎نویسی Swift را معرفی کرد و با آن‎که حدس می‎زنیم این زبان بیشتر مخصوص طراحان اپ است، اما اپل هم‎چنین به دنبال این است از طریق Swift Playgrounds توسعه‎دهندگان بالقوه‎ی آینده را به سوی خود جلب کند، اپلیکیشینی که به کودکان برنامه‎نویسی می‎آموزد. حال، به نظر می‎رسد که این شرکت قصد دارد تلاش‎های خود در این زمینه را توسعه بخشد و در همین راستا همکاری با شرکت Tynker را آغاز کرده است.

برای آن‎دسته از افرادی که آشنا نیستند بایستی بگوییم که Tynker، یک پلت‎فرم آموزشی STEM مستقر در شهر سانفرانسیسکو است. این دو شرکت با همکاری ‎یکدیگر دو اپلیکیشن برنامه‎نویسی مبتنی بر بازی عرضه کرده‎اند تا به دنبال آن یادگیری کد‎نویسی برای کودکان به تجربه‎ای مفرح تبدیل شود. این دو اپ Space Cadet و Dragon Spells نام دارند و برای دانلود رایگان هستند.

در توضیح این بازی‎ها آمده است:

” Space Cadet و Dragon Spells دوره‎های مقدماتی هستند که اصول برنامه‎نویسی را به یک شیوه‎ی مبتکرانه و درگیرکننده با استفاده از 115 سطح از معماهای برنامه‎نویسی و پروژه‎های خودتان انجام دهید (DIY) آموزش می‎دهند. در بازی Space Cadet، کودکان در دوره‎ی پیش‎دبستانی تا کلاس دوم معماهای برنامه‎نویسی وضع شده در فضا را حل و چالش‎های برنامه‎نویسی را کامل می‎کنند. در Dragon Spells، کودکان از کلاس سوم تا پنجم اصول برنامه‎نویسی را با آموزش اژد‎های خود و جمع‎آوری گنج‎ها، یاد می‎گیرند. در هر دو دوره، دانش‎آموزان از طریق بازی خلاقانه به دنبال حل معماها، ساخت پروژه‎ها و شخصیت‎های کارتونی، برنامه‎نویسی را می‎آموزند.”

با آن‎که گروه هدف کودکان هستند، اما به نظر ما اگر جزو بزرگسالان بدون پس‎زمینه یا هر گونه تجربه‎ای در برنامه‎نویسی هستید، این اپ‎ها می‎توانند در یادگیری اصول مقدماتی برای دست‎یابی به نتایج دلخواه، به شما کمک کنند. این دو بازی در اپ Tynker قرار داده شده‎اند که می‎توانید از اپ‎استور آی‎تیونز آن را دانلود کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال