70 هزار خودپرداز امریکا از تاچ‌آی‌دی اپل پشتیبانی می‌کنند

سرویس Apple Pay با کامل بودن زیاد فاصله دارد و تاچ‌آی‌دی اپل یقینا در بین امن‎ترین راه‎حل‎های تعیین هویت موجود قرار نمی‎گیرد. گرچه اپل از زمان عرضه‎ی سیستم پرداخت خود تلاش زیادی داشته است آن را در آمریکا و کشورهای خارجی مورد اجرا قرار دهد. و زمانی که شما یک ماشین شرکتی با توانایی اپل […]

سرویس Apple Pay با کامل بودن زیاد فاصله دارد و تاچ‌آی‌دی اپل یقینا در بین امن‎ترین راه‎حل‎های تعیین هویت موجود قرار نمی‎گیرد. گرچه اپل از زمان عرضه‎ی سیستم پرداخت خود تلاش زیادی داشته است آن را در آمریکا و کشورهای خارجی مورد اجرا قرار دهد. و زمانی که شما یک ماشین شرکتی با توانایی اپل را پشت این تلاش قرار می‎دهید، جای شگفتی ندارد که استفاده از سرویس مذکور بسیار همه‎گیر شود و تا حدی به صورت جهانی مورد پذیرش قرار گیرد. دنیای تجارت چیزی جز این نیست.

70 هزار خودپرداز امریکا از تاچ‌آی‌دی اپل پشتیبانی می‌کنند

ولی، قبل از این‎که بدون دلیل غیر آشکاری به بدگویی از سرویس Apple Pay بپردازیم، باید بگوییم جایی که دود است، آتش هم هست و این همه تلاش این شرکت در طی چند ماه گذشته منجر به قابلیت‎ها و خدمات واقعا خوبی شده است. یک نمونه‎ی بارز آن سیستم جدیدی است که شرکت‎های FIS و Payment Alliance قصد شروع اجرای آن را از همین تابستان دارند. هدف آن‎ها فراهم‎سازی امکان برداشت پول از دستگاه‎های خودپرداز به همراه روش تعیین‎هویتی است که توسط تاچ‎آی‎دی اپل فراهم می‎شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کاربران باید در نهایت قادر به برداشت پول تنها با استفاده از گوشی‎های آیفون خود از بیش از 70 هزار دستگاه‎ خودپرداز مربوط به دو شرکت مذکور در ایالات‎متحده باشند، از جمله محیط‎هایی نظیر پمپ بنزین‎ها، فروشگاه‎ها، رستوران‎ها و فروشگاه‎های خرید. حالا، چون دستگاه‎های خودپرداز این دو شرکت به طور مستقل از هر بانکی عمل می‎کنند، از نظر تئوری این خبر به این معنا است که این سیستم باید بدون ارتباط با بانک باشد، همان‎طور که در بعضی از راه‎حل‎های مشابه دیده می‎شود که در حال حاضر در بانک آمریکا و Wells Fargo به کار گرفته می‎شود که از سرویس Apple Pay به منظور برداشت پول استفاده می‎کنند.

راه‎حل شرکت‎های FIS و Payment Alliance از طریق یک اپلیکیشن اسکن کد QR ساخت شرکت FIS کار می‎کند که از تاچ‎آی‎دی به منظور تعیین هویت و ایجاد یک کد QR بی‎همتا استفاده می‎کند که دستگاه خودپرداز می‎تواند آن را خوانده و مورد پردازش قرار دهد. این دو شریک ادعا می‎کنند که این روش امنیت را با از بین بردن خطرات متداول نظیر “نگاه کردن افراد از روی شانه برای دیدن رمز کارت اعتباری شما” و یا skimmerها (افرادی که به کپی اطلاعات نوار مغناطیسی کارت‎های اعتباری می‎پردازند)، بالا می‎برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال