آیا شما واجد شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان هستید ؟

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس یک بررسی آماری ساده در میان چهره‌های مطرح جهان در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد، بسیاری از صاحب نظران دنیا در عرصه اقتصاد، تجارت، سیاست، پزشکی و… در مدارس و دانشگاه‌های کشور انگلستان درس خوانده‌اند. نظام آموزشی این کشور چه در سال‌های مدرسه و چه در دوران دانشگاه، توانسته دستاوردهای خوبی […]

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

یک بررسی آماری ساده در میان چهره‌های مطرح جهان در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد، بسیاری از صاحب نظران دنیا در عرصه اقتصاد، تجارت، سیاست، پزشکی و… در مدارس و دانشگاه‌های کشور انگلستان درس خوانده‌اند. نظام آموزشی این کشور چه در سال‌های مدرسه و چه در دوران دانشگاه، توانسته دستاوردهای خوبی داشته باشد و نیروهای ماهر و متخصصی را در حوزه های مختلف به جهان عرضه کند. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به انگلیس، مسیری روشن و مطمئن برای پیشرفت و تحقق آروزهای بزرگ هر فردی است. اگر شما هم چنین رویایی در سر دارید و می‌خواهید با داشتن یک مدرک علمی معتبر و مهارت‌های قابل تحسین وارد دنیای کار حرفه‌ای شوید، ما در این مقاله شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس را برای شما از هزینه‌ها تا شرایط و… تبیین می‌کنیم تا شانس خود را بسنجید.

انتخاب مرکز آموزشی اخذ پذیرش

رسیدن به ویزای تحصیلی از انتخاب مرکز آموزشی و تلاش برای اخذ پذیرش شروع تحصیل در انگلستان می‌شود. با توجه به مقطع تحصیلی خود، دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و… باید مدرسه یا دانشگاه مطلوب و مورد نظر خودتان را بیابید. هر مرکز آموزشی، شرایط و ویژگی‌های متمایز خودش را برای اخذ دانش آموز یا دانشجو دارد؛ برخی آزمون ورودی و مصاحبه دارند، برخی فقط براساس ریز نمرات مقاطع قبلی تصمیم گیری می‌کنند و…. در مورد تمامی دانشگاه‌های انگلیس داشتن مدرک زبان لازم و ضروری است، فقط حداقل نمره لازم برحسب مقطع و دانشگاه تغییر می‌کند. کسانی که تسلط لازم بر زبان انگلیسی را ندارند، می‌توانند از مدارس و دوره‌های آموزش زبان انگلیسی که در کشور انگلیس برگزار می‌شود، کمک بگیرند. با گذراندن یک دوره 6 ماه تا 2 ساله، تسلط لازم برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در هر رشته‌ای را پیدا می‌کنید.

بررسی هزینه تحصیل در انگلیس بعد از بررسی مراکز آموزشی، جمع آوری مدارک مورد نیاز، ارتباط با دانشگاه، ارسال مدارک و دریافت پذیرش، باید برای دریافت ویزای دانشجویی که با نام ویزای تی یر 4 (TIER4)  شناخته می‌شود، اقدام کنید.  سفارت انگلیس برای بررسی درخواست ویزای دانشجویی و دادن این نوع ویزا، مجموعه‌ای از مدارک اعلام کرده که باید تهیه و در اختیار سفارت قرار دهید.

هزینه تحصیل در انگلیس

هزینه تحصیل شما در انگلیس با توجه به مقطع، رشته و مرکز آموزشی متفاوت خواهد بود اما در یک نگاه کلی  می‌توان گفت که هزینه تحصیل درانگلیس بین 30 تا 50 هزار یورو خواهد بود. مدارس شبانه روزی که علاوه بر خدمات آموزشی، سرویس‌های مراقبتی هم ارائه می‌دهند، هزینه گرانتر از مدارس روزانه هستند. تحصیل در مقطع لیسانس بین 10 تا 15 هزار پوند هزینه دارد که با توجه به دانشگاه و رشته متفاوت خواهد بود. در مقطع فوق لیسانس هزینه تحصیل تا 25 هزار پوند افزایش پیدا می‌کند و در مقطع دکترا هزینه تحصیل بین 36 تا 48 هزار پوند خواهد بود. اغلب مراکز آموزشی، هزینه مجزایی برای پذیرش و بررسی پرونده تحصیلی دریافت می‌کنند که بین 50 تا 150 پوند متغیر است. نکته قابل توجه حمایت دانشگاه ها و مراکز آموزشی انگلیس از دانش آموزان و دانشجویان بااستعداد است.

تحصیل در انگلیسبرای گذراندن دوران دانشجویی در انگلیس به جز هزینه‌های تحصیلی شامل شهریه دانشگاه، کتاب‌ها و … باید هزینه‌های زندگی را هم محاسبه کرد. همان طور که می دانید لندن یکی از گران‌ترین شهرهای دنیاست. حدود هزینه یک سال زندگی در لندن 12 هزار پوند است ولی این رقم در سایر شهرها به 10 هزار پوند کاهش پیدا می‌کند. برای اطلاعات بیشتر از این سایت www.studyacrossthepond.com دیدن فرمایید.

شرایط سنی تحصیل در انگلیس

مهم نیست شما یا فرزندتان در چه سنی هستید چون امکان دریافت ویزای دانشجویی انگلیس برای مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد؛ در واقع انگلیس 2 نوع ویزای تی یر 4 صادر می‌کند: یکی ویزای تی یر2 کودک و دیگری ویزای تی یر 4 معمولی. ویزای تی یر 4 کودک مخصوص گروه 4-17 سال است که باید از یکی از مدارس انگلیس پذیرش دریافت کنند. ویزای تی یر 4 عمومی از 16 سال به بالا قابل دریافت است که در واقع شامل پذیرفته شدگان در کالج و دانشگاه‌های انگلیس می‌شود.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلیس

علاوه بر مدرک پذیرش دانشگاه باید مدرک تمکن مالی خود برای پرداخت هزینه های اقامت را ارائه دهید. به طور معمولی باید گواهی حسابی بدهید که هزینه‌های اقامت یک سال در آن وجود داشته باشد. سفارت حدود هزینه اقامت را ماهانه 1000 پوند در نظر می گیرد. هم چنین نامه ای از شما می‌خواهد که طی آن توضیح دهید چرا قصد خواندن این رشته در انگلیس را دارید؟ آیا چنین امکانی در کشور خودتان برای شما میسر نیست ؟ تحصیل این رشته در انگلیس چه مزایایی دارد و چه تضمینی برای برگشت شما پس از پایان تحصیل وجود دارد؟ این نامه و دلایلی که در آن ذکر می‌کنید نقش تاثیرگذاری روی مرجع بررسی پرونده شما دارد و باید به دقت نگارش شود. کلیه مدارک هویتی و شناسایی  هم مورد نیاز است.

نتیجه گیری

همان طور که خواندید مهاجرت تحصیلی به انگلیس، رویای دور و دست نیافتنی نیست اما جزئیات و ظرایف بسیاری دارد. زمان درست اقدام برای دریافت پذیرش و ویزا، شرایط دریافت بورسیه  و کمک هزینه‌های آموزشی و در نهایت نامه‌ای که باید در معرفی اهداف خود به سفارت ارائه دهید. به همین دلیل، دریافت مشاوره از تیم متخصص در امور ویزای دانشجویی مثل  Blueskystudy.org تضمینی بر موفقیت شماست. داشتن دقیق‌ترین و به روزترین اطلاعات از شرایط پذیرش و ویزا به شما کمک می‌کند که مسیر پذیرش تا ویزا را با کمترین خطا طی کنید.