ARM از پردازنده تازه‌نفس Cortex A32 رونمایی کرد؛ هدف قلب ساعت‌های هوشمند

باز هم در زمانی از سال هستیم که سازندگان محصولات جدید خود را معرفی می‌نمایند و هر ساله در کنگره‌ جهانی موبایل 2016، شاهد حضور فعال بسیاری از شرکت‌ها هستیم. در این کنگره تنها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدید نیستند که معرفی می‌شوند، بلکه سازندگان و توسعه‌دهندگان در حوزه‌ی سخت‌افزار نیز برای آینده، برنامه‌های زیادی […]

باز هم در زمانی از سال هستیم که سازندگان محصولات جدید خود را معرفی می‌نمایند و هر ساله در کنگره‌ جهانی موبایل 2016، شاهد حضور فعال بسیاری از شرکت‌ها هستیم. در این کنگره تنها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدید نیستند که معرفی می‌شوند، بلکه سازندگان و توسعه‌دهندگان در حوزه‌ی سخت‌افزار نیز برای آینده، برنامه‌های زیادی داشته و جدیدترین ساخته‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

برای شرکتی همچون ARM که در تولید پردازنده‌ها و طراحی هسته‌های پردازشگر فعالیت دارد، آینده نمی‌تواند در معرفی یک گوشی‌هوشمند خلاصه گردد. آینده از نظر مدیران این شرکت در گجت‌های پوشیدنی و همچنین پروژه IoT معنی می‌شود؛ و به دنبال همین موضوع مدیران این شرکت در MWC 2016 از جدیدترین طراحی پردازنده‌ خود که با هدف به کارگیری در IoT (پروژه Internet of Things) توسعه داده شده، رونمایی کرده‌‌اند.

Cortex-A32 جدیدترین پردازنده‌ی شرکت ARM می‌باشد که روز گذشته در بارسلونا معرفی شد و هدف از تولید آن نیز به کارگیری در گجت‌های پوشیدنی اعلام شده است. البته در رابطه با پردازنده‌های سری A شرکت ARM باید بگوییم که این پردازنده‌ها مخصوص گوشی‌ها و تبلت‌ها تولید شده و بیشتر در این محصولات است که ما چنین هسته‌های پردازشگری را مشاهده می‌نماییم. اما Cortex-A32 بهینه‌ترین پردازنده در میان این سری می‌باشد که علاوه بر مصرف برق پایین‌تر، گرمای کمتری را نیز تولید می‌نماید. در واقع Cortex-A32 جایگزین مستقیم Cortex-A7 خواهد بود که پیشتر در چیپ Snapdragon 400 مورد استفاده قرار گرفته بود، چیپی که در بسیاری از ساعت‌های هوشمند بازار مشاهده می‌شود. هر چند اخیرا کوآلکام از چیپ جدیدی با نام Snapdragon 2100 رونمایی نموده که بر اساس Cortex-A7 طراحی شده، اما در آینده باید شاهد معرفی چیپ‌های جدیدی بر پایه‌ی پردازنده‌های Cortex-A32 باشیم.

از آنجایی که معماری کلی Cortex-A32 از نوع ARM V8-A بوده و Cortex-A7 نیز از معماری ARM V7-A بهره می‌برد، می‌توان Cortex-A32 را با ساختار 32 بیتی که دارد چیزی بین Cortex-A7 و Cortex-A53 در نظر گرفت. هر چند معماری جدیدی که سازندگان در هسته‌ی پردازشگر Cortex-A32 به کار گرفته‌اند، می‌تواند سرعت این چیپ را تا 5 برابر در کارهای مختلف و همچنین تا 13 برابر در دستورات Crypto افزایش دهد.

احتمالا در آینده شاهد به کارگیری این طراحی در چیپ‌های 0.25 میلی‌متری با چهار هسته‌‌ی پردازشگر Cortex-A32 نیز باشیم که می‌توانند عملکرد بسیار خوب و قدرت بالایی داشته باشند. اینطور که مدیران ARM اعلام کرده‌اند می‌توانیم شاهد به کارگیری Cortex-A32 در چیپ‌ها و دستگاه‌های مختلف تا پایان سال جاری و یا اوایل سال بعد باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال