تعداد کاربران واتساپ در دنیا چقدر است

امروزه برنامه‌ های پیام رسان بسیاری منتشر شده‌اند که هر کدام‌شان دارای طرفداران خاصی هستند. از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره اشاره کرد. همانطور که می‌دانید برای در اختیار داشتن هر یک از این برنامه‌ها باید به مارکت مربوط به سیستم عامل گوشی‌تان مراجعه کنید. برای مثال اگر قصد دانلود […]

امروزه برنامه‌ های پیام رسان بسیاری منتشر شده‌اند که هر کدام‌شان دارای طرفداران خاصی هستند. از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره اشاره کرد. همانطور که می‌دانید برای در اختیار داشتن هر یک از این برنامه‌ها باید به مارکت مربوط به سیستم عامل گوشی‌تان مراجعه کنید. برای مثال اگر قصد دانلود واتساپ برای دستگاه‌های اندرویدی را دارید کافی است که به برنامه گوگل‌پلی رفته و از لیست کلیه‌ی برنامه‌های موجود، این برنامه‌ی پیام‌رسان را بر روی سیستم گوشی‌تان نصب کنید.

ما در این مطلب به صورت اختصاصی قصد داریم درباره اپلیکیشن واتساپ صحبت کنیم. اگر چه به نظر می‌آید با روی کار آمدن دیگر برنامه‌های پیام‌رسان، کمتر کسی به واتساپ اهمیت می‌دهد اما آمارها وضعیت استفاده از این برنامه را به نحوه دیگری نشان می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که در دنیا حداقل 2 میلیارد کاربر از برنامه واتساپ استفاده می‌کنند و روز به روز نیز به تعداد افرادی که به دنبال دانلود واتساپ و نصب رایگان واتس اپ هستند، افزوده می‌شود.

آیا همه‌ی افراد می‌توانند از واتساپ استفاده کنند؟

برای آنکه بتوان به راحتی از برنامه‌های ارتباطی مانند واتساپ استفاده کرد، در درجه اول باید از یک گوشی هوشمند که دارای حداقل اندورید 2.1 است، بهره برد. اگر نمی‌دانید که نسخه اندروید گوشی‌تان چند است فقط کافی است که به بخش تنظیمات گوشی رفته و بر روی عبارت About Phone تلفن‌تان لمس کنید. در این قسمت تمامی اطلاعات مربوط به اندرویدتان نمایش داده می‌شود.

دقت کنید که برای دانلود واتساپ و نصب آن از طریق وب‌سایت باید در تنظیمات گوشی خود گزینه «منابع ناشناخته» یا همان «Unknown Sources» را فعال نمایید. برای این منظور ابتدا به قسمت تنظیمات رفته و سپس بخش امنیت را لمس کنید و در صفحه باز شده به دنبال مورد نام‌ برده شده باشید و سپس آن را فعال کنید.

مهم‌ترین امکانات برنامه واتساپ

بعضی از کاربران ویژگی‌های برنامه واتساپ را مناسب دانسته و حتی آن را از برنامه های پیام رسان دیگر نظیر برنامه اینستاگرام یا اپلیکیشن تلگرام نیز بهتر می‌دانند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که ویژگی‌و قابلیت‌های این برنامه پیام رسان را به اختصار توضیح دهیم:

  • غیر فعال کردن رسید دریافت پیام

فرض کنید که دوست‌تان پیامی را برای شما ارسال کرده است و شما کنجکاو هستید که پیام ارسالی را بخوانید اما از طرف دیگر علاقه‌ای به اینکه دوست‌تان متوجه شود که پیام ارسال شده را خوانده‌اید، ندارید که برای این منظور از طریق تنظیمات واتساپ و در بخش Privacy می‌توانید گزینه Read Recripts را غیر فعال کنید. این قابلیت سبب شده است که افراد زیاد اقدام به دانلود واتساپ و استفاده از آن کنند.

  • قابلیت استوری

استوری کردن موارد دلخواه یکی دیگر از قابلیت‌های واتساپ است که طرفداران زیادی دارد. این بخش که همانند بخش استوری برنامه اینستاگرام است به کاربران این اجازه را می‌دهد تا تصاویر یا ویدئوهای دلخواه را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

  • ارسال پیام گروهی

در کمتر برنامه‌ی پیام رسانی قابلیت ارسال پیام گروهی وجود دارد. اما با دانلود واتساپ و نصب آن می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید. برای این منظور کافی است که به بخش Broadcast مراجعه کنید و سپس بر روی گزینه New Broadcast لمس کنید. حال می‌توانید تمامی کاربرانی که قصد دارید به آنها یک پیام مشترک ارسال کنید را انتخاب کرده و سپس عملیات ارسال پیام را تکمیل نمایید.

  • تماس‌های صوتی و ویدئویی

اگر چه در اکثر برنامه‌های ارتباطی چنین ویژگی‌هایی وجود دارد اما به جرأت می‌توان گفت که در برنامه واتساپ کیفیت برقراری ارتباط صوتی یا تصویری قابل قبول‌تر از سایز برنامه‌هاست. کافی است که یک‌بار آن را امتحان کنید و یا ویدئوهای ضبط شده در این خصوص را در یوتیوب مشاهده کنید، آنوقت خیلی زود به فکر دانلود واتساپ و استفاده از آن خواهید افتاد.

  • پشتیبان‌گیری از پیام‌های واتساپ

شاید برای بسیاری از کاربرانی که از برنامه واتساپ استفاده می‌کنند، پیام‌های قبلی ارسال شده‌شان بسیار مهم باشد و علاقه داشته باشند که حتی برای همیشه آنها را نگهداری کنند. این امکان با قابلیتی که در برنامه واتساپ قرار داده شده است بدون کمترین دردسری قابل انجام است. برای این منظور کافی است که به بخش بکاپ این برنامه بروید و براحتی از کلیه چت‌هایتان پشتیبان تهیه کنید. گفتنی است که بکاپ‌های گرفته شده را می‌توانید در یک حساب آی کلود ذخیره کنید تا بعد از دانلود واتساپ و استفاده‌ی مجدد از آن در هر زمان، کلیه‌ چت‌ها بلافاصله در دسترس‌تان قرار داشته باشد.

چرا برنامه‌ی واتساپ محبوب است

همانطور که می‌دانید نیاز به ارتباط در دنیای امروز فوق العاده مهم شده که به یکی از دغدغه‌ها‌ی سازندگان برنامه‌هایی مانند واتساپ تبدیل شده است. در این میان بر اساس آمار منتشر شده از کلیه‌ی برنامه‌های پیام‌رسان مشخص شد که در اکثر نقاط جهان، برنامه واتساپ از طرفداران بیشتری برخوردار است. این موضوع یک دلیل عمده دارد و آن هم اینکه، این برنامه از سادگی بسیار خوبی برای کاربران برخوردار است. از طرف دیگر حجم بسیار پایین آن، کار دانلود واتساپ و نصب آن را راحت‌تر کرده است.

همچین گفتنی است که در آخرین بروزرسانی‌های منتشر شده، امکانات امنیتی قابل قبولی نیز برای واتساپ در نظر گرفته شده است تا امکان هک برنامه به پایین‌ترین حد ممکن برسد. ناگفته نماند که این برنامه در کشور ایران به دلیل فیلتر نبودن استفاده‌های بیشتری نسبت به دیگر برنامه‌ها مانند تلگرام یا اینستاگرام دارد.

آمار کلی استفاده کنندگان از پیام‌رسان واتساپ

در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنیم به صورت روزانه به آمار استفاده کنندگان اپلیکیشن واتساپ افزوده می‌شود. این در حالی است که طبق آمار سایت Statista در سال 2013 تعداد کاربران این شبکه پیام رسان در حد 400 میلیون نفر بوده است. به همین ترتیب و با افزایش قابلیت‌های این برنامه دانلود واتساپ روز به روز بیشتر شد تا آمارهای زیر در طول سال‌های بعد ثبت شود:

  • در سال 2014 تعداد کاربران واتساپ به حدود 600 میلیون نفر رسید.
  • یک سال بعد با افزایش 300 میلیونی کاربران، تعداد استفاده کنندگان از این برنامه مرز 900 میلیون را نیز رد کرد.
  • در حال حاضر که در سال 2021 هستیم حداقل کاربرانی که از واتساپ بهره می‌برند بیش از 2 میلیارد نفر هستند.

به طور کلی اگر خواهان یک برنامه پیام رسان و ارتباطی بدون نقص هستید توصیه می‌کنیم اقدام به دانلود واتساپ و نصب آن کنید تا بتوانید از قابلیت‌های بسیار مهم این برنامه بهره ببرید.