کسب و کارها

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟! هرآنچه که باید قبل از خرید بدانید!

یکی از سوالاتی که این روزها به کرات به گوشمان می‌خورد این است که «لپ تاپ استوک بخریم یا نه». برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این روزها به دلیل متغیر بودن قیمت دلار و شرایط نابسامان اقتصادی بسیاری از مردم امکان خرید و تهیه لپ تاپ نو ندارند. از این رو بهترین […]

یکی از سوالاتی که این روزها به کرات به گوشمان می‌خورد این است که «لپ تاپ استوک بخریم یا نه». برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این روزها به دلیل متغیر بودن قیمت دلار و شرایط نابسامان اقتصادی بسیاری از مردم امکان خرید و تهیه لپ تاپ نو ندارند. از این رو بهترین گزینه پیش رو خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم است. با این وجود پیش از خرید لوازم الکتریکی استوک باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. تا انتهای مقاله با ما باشید تا نتها پاسخ سوال «لپ تاپ استوک بخریم یا نه» را بیابید بلکه هرآنچه که باید قبل از خرید لپ تاپ استوک بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

لپ تاپ استوک چیست؟

در ایران به لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای کارکرده و دست دوم، استوک می‌گویند. اما در حقیقت لپ تاپ استوک مفهوم دیگری دارد. واژه استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالاهای انبار شده یا ذخیره شده می‌باشد. به عنوان مثال زمانی که در یک کشور خارجی لپ تاپ می‌خرید، به شما مهلت تست می‌دهند تا خریدی مطمئن داشته باشید. ممکن است مشتری به هر دلیل آن را مرجوع کند و لپ تاپ دیگری بخرد. در صورتی که لپ تاپ خریداری شده آکبند نباشد و جعبه آن باز شده باشد، شرکت اصلی نمی‌تواند آن را به عنوان لپ تاپ آکبند به فروش برساند. در نتیجه لپ تاپ‌های مرجوعی را با عنوان لپ تاپ استوک به کشورهای جهان سوم می‌فروشند. توجه داشته باشید که این لپ تاپ‌ها هیچ مشکل سخت‌افزاری ندارند و مشتری ممکن است به هر دلیلی آن را مرجوع کرده باشد.

نوع دیگری از لپ تاپ‌های استوک، آن‌هایی هستند که در ویترین فروشگاه‌ها و پشت شیشه قرار می‌گیرند. از این لپ تاپ‌ها هیچ استفاده‌ای نشده و تنها جعبه آن‌ها باز شده است. به همین دلیل با عنوان لپ تاپ استوک به فروش می‌رسند. دسته دیگری از لپ تاپ‌های استوک، آن‌هایی می‌باشند که به خاطر معرفی لپ تاپ‌های جدیدتر، طرفداران خود را از دست داده‌اند.

لپ تاپ‌های استوک دارای رده‌بندی‌های متفاوتی هستند و بر اساس این رده بندی‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند. برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه «لپ تاپ استوک بخریم یا نه»، بهتر است در ادامه با بررسی مزایا و معایب لپ تاپ‌های استوک با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع لپ تاپ استوک از جمله، لپ تاپ استوک لنوو به فروشگاه اینترنتی به روز استوک به آدرس beroozstock.com مراجعه نمایید.

مزایا و معایب لپ تاپ استوک

تا اینجا متوجه شدیم که لپ تاپ استوک چیست. حال با بررسی مزایا و معایب این نوع لپ تاپ‌ها راحت‌تر می‌توانیم تصمیم بگیریم که لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

مزایای لپ تاپ استوک

اصلی‌ترین مزایای لپ تاپ‌های استوک قیمت پایین و کیفیت ساخت بالا است.

قیمت پایین  

قیمت لپ تاپ‌های استوک نسبت به لپ تاپ‌های نو بسیار پایین‌تر است. در واقع این مزیت سبب جذب افراد مختلف از جمله کسانی که توانایی مالی تهیه لپ تاپ نو را ندارند به این نوع لپ تاپ شده است.

کیفیت ساخت بالا

برای خرید یک لپ تاپ با کیفیت و مناسب با بودجه خود باید تحقیقات زیادی انجام دهیم. در واقع هرچه بیشتر هزینه کنیم لپ تاپ بهتری نیز بدست خواهیم آورد. نکته جالب این است که این حقیقت درباره لپ تاپ‌های استوک صدق نمی‌کند. به این معنا که اگرچه ممکن است به هزینه کم‌تری برای خرید لپ تاپ استوک نیاز داشته باشید اما بدون تردید کیفیت لپ تاپ‌های استوک با لپ تاپ‌های نو برابر است. حتی در برخی موارد از کیفیت بالاتری در مقایسه با لپ تاپ‌های نو برخوردار هستند.

تست لپ تاپ‌ها

بدنه بیشتر لپ تاپ‌های استوک بسیار مقاوم هستند و همچنین تحت تست‌های امنیتی بسیار زیادی قرار می‌گیرند. علاوه بر این هنگام ساخت این نوع لپ تاپ‌ها قطعات بسیار با کیفیتی استفاده می‌شود که باعث افزایش طول عمر آنها خواهند شد.

پورت و درگاه‌های ورودی و خروجی متنوع

تولیدکنندگان لپ تاپ‌های جدید با هدف باریک شدن لپ تاپ، تعدادی از پورت‌ها را حذف کردند. علاوه بر این در اغلب لپ تاپ‌های جدید شاهد حذف درایو نوری نیز هستیم. این درحالیست که در لپ تاپ‌های استوک هیچ پورت ورودی خروجی حذف نشده است.

تعمیر و تعویض آسان 

قطعات موجود در لپ تاپ‌های استوک در مقایسه با لپ تاپ‌های جدید آسان‌تر است.

معایب لپ تاپ‌های استوک

مانند تمام محصولات الکتریکی، لپ تاپ‌های استوک نیز دارای معایبی هستند. معایب لپ تاپ‌های استوک عبارتند از:

زیبایی ظاهری

معمولا لپ تاپ‌های استوک از ظرافت و جذابیت لپ تاپ‌های نو برخوردار نیستند. علاوه بر این بدنه سنگین‌تر و تنوع رنگی کمتری نیز دارند.

قدیمی بودن 

لپ تاپ‌های استوک جدید نیستند. چرا که فصل فروش آنها به تمام رسیده است. به این معنا که شما با خرید لپ تاپ‌های استوک هرگز به آخرین مدل آنها دست نمی‌یابید.

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟!

درست است که خرید لپ تاپ استوک مزایای بسیار زیادی مانند قیمت اقتصادی، کیفیت بالا و … دارد، اما فروشگاه‌های زیادی هستند که خدمات پس از فروش مناسبی را در اختیار مشتری قرار نمی‌دهند. با خرید از فروشگاهی که در زمینه فروش لپ تاپ‌های استوک تجربه زیادی دارد و عملکرد خوبی در خدمات پس از فروش داشته است مانند فروشگاه به روز استوک، می‌توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید.

لپ تاپ‌های استوک نیز مدل‌های متفاوتی دارند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز خود لپ تاپ گیمینگ، اروپایی، انواع لپ تاپ استوک hp و … را خریداری نمایید. توجه داشته باشید که برخی از لپ تاپ‌های استوک، کار نکرده‌اند یا کارکرد چند روزه دارند اما با حدود یک سوم قیمت اولیه به فروش می‌رسند. لازم به ذکر است که لپ تاپ‌های استوک HP و لنوو کیفیت بهتری دارند و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه هستند.

نتیجه گیری

یکی از علل اصلی خرید لپ تاپ استوک قیمت پایین آن است. علاوه بر این کیفیت بالای ساخت و تهیه آسان سخت افزار از دیگر مزایای لپ تاپ استوک است. بهتر است پیش از خرید درباره لپ تاپ استوک مورد نظر خود تحقیق نمایید و هدف خود از خرید لپ تاپ را تعیین کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود هنگام خرید لپ تاپ استوک به سراغ برندهای شناخته شده از جمله لپ تاپ استوک لنوو، اچ پی و … بروید.

توجه داشته باشید قبل از خرید لپ تاپ استوک به کاربری، زیبایی ظاهری، گرید، ابعاد، وزن، گارانتی و ضمانتنامه لپ تاپ منتخب خود توجه نمایید.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی درباره خرید لپ تاپ استوک در اختیار شما قرار داده باشد. برای خرید بهترین مدل لپ تاپ استوک و متناسب با نیاز و بودجه خود به سایت beroozstock.com مراجعه نمایید.