کسب و کارها

این فیلم های معروف در استانبول ساخته شده اند!

استانبول، تنها شهری در جهان که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا است. شهری با قدمت بیش از 2700 سال که پر است از آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی. شهری که با قدم زدن در کوچه پس کوچه های قدیمی آن نمی توان عاشقش نشد. شاید به […]

استانبول، تنها شهری در جهان که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا است. شهری با قدمت بیش از 2700 سال که پر است از آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی. شهری که با قدم زدن در کوچه پس کوچه های قدیمی آن نمی توان عاشقش نشد. شاید به همین دلیل است که استانبول یکی از انتخاب های عالی برای لوکیشن فیلمبرداری است.

اگر هنوز هم برای سفر به استانبول مطمئن نیستید، این مطلب را از دست ندهید، در این جا ما فیلم های معروفی که در استانبول ساخته شده است را معرفی می کنیم.  قول  می دهم بعد از خواندن این مطلب و دیدین یکی دوتا از این فیلم ها چمدانتان را می بندید و به ترکیه می روید. شاید حتی بلافاصله بعد از خواندن این مطلب تور لحظه آخری استانبول را از علی بابا رزرو کنید.

 جیمز باند در استانبول

کمتر کسی است سری فیلم های جیمز باند را ندیده باشد، در قسمت دوم آن به نام از روسیه با عشق (From Russia with Love) در سال ۱۹۶۳ ساخته شده است. این فیلم با رسیدن جیمز باند با بازی شان کری به فرودگاه آتاتورک آغاز شده و به صحنه ای عاشقانه در هتل Lavish می رسد. پس از آن جیمز باند و تاتیانا، کارمند سفارت شوروی را می بینید که در بازار استانبول قدم می زنند.

نقطه اوج فیلم اما در باسیلیکا سیسترن استانبول که سرداب مرموز کلیسا است، اتفاق می افتد.

برای خرید بلیط استانبول به تهران در سفر بازگشت خود میتوایند به سایت علی بابا مراجعه کنید.

تنگه بیسفر؛ نجات دهنده خواهران یتیم

یک روستا کنار دریای سیاه لوکیشن فیلم سینمایی اسب چموش است که در سال 1999 ساخته شده است و روایتگر خواهران یتیمی است که در جامعه سنتی سرکوب شده اند و عمویشان آن ها را آزار می دهد. در سکانس پایانی فیلم این خواهران سوار بر اتوبوسی از پل بسفر عبور می کنند و طلوع آفتاب را از این پل می بینند که نویددهنده زندگی جدید این خواهران در استانبول است.

استانبول، منبع الهام و خلاقیت

فیلم های معروف در استانبول

جهت بزرگنمایی کلیک کنید

فاتح آکین کارگردان و فیلمساز دورگه آلمانی-ترکیه ای در سال 2005 مستند «عبور از پل، صداى استانبول» را ساخت، مستندی درباره نوازنده های خیابانی استانبول. در این مستند همراه با  آلکساندر هاکه موسیقیدان آلمانی در خیابان های استانبول قدم بزنید، آواز کوردی آینور دوغان در یک حمام تاریخی را بشنوید، میهمان خانه تا اورهان گنجه بای  سلطان سبک عربی باشید و بهترین آهنگ جزا خواننده سبک رپ ترکیه را بشنوید.

تعقیب و گریز در استانبول

در خیابان های استانبول تلفیقی از معماری جدید و جاذبه های تاریخی وجود دارد و این باعث شده تا این شهر پر رمز و راز به بهترین لوکیشن برای فیلم های اکشن و جاسوسی تبدیل شود. فیلم سینمایی سفر به درون در سال 1943 ساخته شده است.

در این فیلم جاسوسان نازی به دنبال کشتن هوارد گراهام متخصص موشک های بالستیک هستند، این متخصص آمریکایی در تعقیب و گریز به باشگاه شبانه ای می رود و با یک رقاص و جادوگر آشنا می شود، این قسمت یکی از عجیب ترین صحنه های فیلم است.

شاید اگر بدانید اورسون ولز افسانه ای در این فیلم نقش رئیس پلیس مخفی ترکیه را بازی می کند، همین الان برای دید این فیلم اقدام کنید.

جولان باند تبهکار در قصرهای استانبول

فیلم فرانسوی نامیرا (LImmortelle) از فیلم های موج نو سینمای فرانسه است که در سال 1963 ساخته شده است. این فیلم که در قصرهای عثمانی فیلمبرداری شده است، درباره باند تبهکاری است که زنان جوان را می دزد و آن ها را تبدیل به زنان بدکاره می کند.

اگر دوست دارید درون کاخ های عثمانی قدم بزنید و به بناهای تاریخی علاقه دارید، دیدن این فیلم را از دست ندهید.

این مطلب را هم بخوانید: چه ماشین هایی حق ورود به کیش را ندارند؟

کارای کوی؛ میدان مبارزه جاسوس های شوروی و بریتانیا

اگر می خواهید در استانبول دهه 1970 قدم بزنید، خیابان استقلال را ببینید و در باشگاه های شبانه استانبول وقت گذرانی کنید، فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» (Tinker Tailor Soldier Spy) را از دست ندهید. این فیلم محصول سال 2011  و از معروف ترین فیلم های جاسوسی است و گری اولدمن در آن نقش آفرینی کرده است.

فیلم های معروف در استانبول

جهت بزرگنمایی کلیک کنید

این فیلم اقتباسی از رمان جان لوکره است که در سال 1974 منتشر شده است. در این فیلم جاسوسان شوروی و بریتانیا در محله کاراکوی استانبول با یکدیگر می چنگند، آن هم در زمان جنگ سرد.

با دیدن فیلم های معروفی که در استانبول ساخته شده اند، می توانید در خیابان های این شهر پر رمز و راز قدم بزنید، از نوای ساز نوازندگان خیابانی لذت ببرید و درون کاخ های استانبول قدم بزنید. اما این ها کافی نیست، بعد از دیدن آن ها، دوست دارید تا خودتان در خیابان های استانبول قدم بزنید؛ شهری که در آن می توان عاشق شد، گریست و به کشف رمز و رازهای آن مشغول شد.

پس تاخیر چرا؟ همین الان زمان سفر به استانبول را انتخاب کنید، به سایت علی بابا بروید و بلیط هواپیما و هتل را رزرو کنید، اگر به دنبال تور استانبول ارزان هستید هم می توانید آن را از اینجا بخرید.