اخبار استارتاپی

چه ماشین هایی حق ورود به کیش را ندارند؟

برای سفر به شهر زیبای کیش گزینه های مختلفی پیش روی شما است. اگر شما بتوانید تایم خالی خود را با بلیط لحظه آخری تهران کیش که توسط آژانس های مسافرتی مختلف ارائه می شود، تنظیم کرده و با این تورها به سفر بروید، هزینه شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. بسیاری […]

برای سفر به شهر زیبای کیش گزینه های مختلفی پیش روی شما است. اگر شما بتوانید تایم خالی خود را با بلیط لحظه آخری تهران کیش که توسط آژانس های مسافرتی مختلف ارائه می شود، تنظیم کرده و با این تورها به سفر بروید، هزینه شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند که با خودرو شخصی خود به کیش سفر کنند. سفر به تور کیش با خودرو شخصی کمی با شهرهای دیگر تفاوت داشته و دارای محدودیت ها و قوانینی اس ت که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

مزایا و معایب سفر به کیش با خودرو شخصی

سفر به کیش با خودرو شخصی می تواند مزایا و معایبی را برای شما به دنبال داشته باشد. مانند سفر در هر شهر دیگر شما با داشتن خودرو شخصی می توانید به راحتی به هر مکانی که می خواهید بروید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

به لطف برنامه های مسیریاب مختلف شما می توانید آدرس های مورد نظرتان و مسیرهای آن را پیدا کرده و با خودرو خود به آن ها بروید. اگر محل اقامت شما هتل ترنج کیش یا هر هتل دیگری باشد، می توانید به راحتی از طریق خودرو شخصی خود را به هتل رسانده و یا از هتل به سمت مراکز خرید و جاذبه های گردشگری بروید.

سفر به کیش با خودرو شخصی می تواند دردسرهایی نیز برای شما داشته باشد. از آن جا که کیش یک جزیره بوده که اطراف آن را آب فرا گرفته است، شما از هر مسیری که مقصدتان کیش باشد، باید بخشی از سفر را از طریق دریا و کشتی بروید. وارد کردن خودرو به کشتی یا لندیکرافت می تواند کمی شما را معطل و یا خسته کند. این خستگی به خصوص در روزهای شلوغ و تعطیل سال می تواند چند برابر شود.

چه خودروهایی می توانند وارد جزیره کیش شوند؟

رفتن به تور کیش با ماشین

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

در چند سال اخیر برای خودروهایی که از طریق لندی کرافت به کیش منتقل می شوند، محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. در مرحله اول شما باید برگه معاینه فنی معتبر را همراه خود داشته باشید. اگر خودرو شما داخلی است، سال ساخت آن باید بعد از سال 1390 و اگر خودرو شما خارجی است باید بعد از سال 1365 تولید شده باشند.

این قوانین به صورت جدی در بندرگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد، پس اگر مشمول این شرایط نیستید، وارد مسیر طولانی سفر به کیش با خودرو شخصی نشوید. اگر قصد دارید سفر شما به کیش ارزان تمام شود، می توانید با یکی از شرکت های هواپیمایی و بلیط لحظه آخری تهران کیش خود را به این شهر زیبا برسانید.

ورود چه خودروهایی به کیش ممنوع است؟

در کنار محدودیت های ذکر شده در بالا، مسئولین کیش در ایام تعطیلات نوروز نیز محدودیت های دیگری برای ورود ماشین به کیش در نظر گرفته اند. در ایام نوروز ورود اتوبوس، کامیون، مینی بوس و تاکسی، خودروهای ون و وانت به جزیره ممنوع اعلام می شود. البته کامیون های حمل سوخت و مواد اضطراری می توانند با ارائه مجوزهای رسمی و از طریق بندرگاه های اعلام شده خود را به کیش برسانند.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی چقدر است؟

در صورتی که سفر به کیش را با ماشین شخصی خود انتخاب کرده باشید، هزینه هایی برای حمل ماشین از طریق لندی کرافت و هزینه ورود خودرو به کیش را باید پرداخت کنید.

هزینه برای خودروهای شخصی چیزی حدود 500 هزار تومان است. به ازای هر فردی که همراه با لندی کرافت سفر می کند نیز هزینه ای جداگانه بین 30 تا 50 هزار تومان دریافت می شود. در حین سفر می توانید داخل خودروی شخصی خود نشسته و یا بر روی عرشه کشتی بروید. هزینه ورود ماشین به جزیره کیش نیز هزینه ای جداگانه دارد.

رفتن به تور کیش با ماشین

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

شما به ازای 5 روز اقامت در کیش باید 350 هزار تومان هزینه پرداخت کنید و اگر سفر شما بیش از 5 روز طول بکشد، به ازای هر روز اضافه 70 هزار تومان دیگر پرداخت خواهید کرد. در کیش هتل های مختلفی وجود دارد که شما می توانید یکی از آن ها را برای محل اقامت خود انتخاب کنید. هتل ترنج کیش یکی از این هتل های استاندارد و ایده آل است.

مسیرهای زمینی برای ورود به کیش

برای ورود به کیش چند بندر وجود دارد که شما می توانید هر کدام از آن ها را که سر مسیرتان قرار دارد، انتخاب کنید.

بندر چارک یکی از پرترددترین بنادر برای ورود به جزیره کیش است که لندی کرافت های آن هر روزه بین چارک و کیش در رفت و آمد هستند. فاصله این بندر تا کیش حدود 32 کیلومتر بوده و سفر شما با لندی کرافت می تواند حدود 2 ساعت طول بکشد.

بندر آفتاب بندر دیگری است که می تواند شما را به کیش برساند. این بندر تا کیش تنها 18 کیلومتر فاصله داشته و ظرف کم تر از یک ساعت شما به کیش خواهید رسید. البته لازم به ذکر است که این بندر تعداد کمی شناور داشته و لندی کرافت های آن با تاخیر بیشتری حرکت خواهند کرد.

بندر لنگه مسیر دیگری است که شما را به کیش خواهد رساند. این بندر طولانی ترین فاصله را تا کیش داشته و سفر از طریق آن می تواند تا 5 ساعت نیز طول بکشد.