تاثیر بک لینک ها بر فروش بیشتر سایت های فروشگاهی

هیچ چیزی برای یک سایت فروشگاهی مهم‌تر از جلب اعتماد مخاطب نیست! سایت‌های فروشگاهی، بیش از هر نوع وب سایت دیگری نیاز به ترافیک دارند و اگر نتوانند ورودی زیادی جذب کنند، طبیعتاً فروش چندانی هم نخواهند داشت. هزینه‌های مدیریت یک سایت فروشگاهی، با توجه به تعداد صفحات خیلی زیاد و زمان‌‌بر بودن پروسه عکاسی […]

هیچ چیزی برای یک سایت فروشگاهی مهم‌تر از جلب اعتماد مخاطب نیست! سایت‌های فروشگاهی، بیش از هر نوع وب سایت دیگری نیاز به ترافیک دارند و اگر نتوانند ورودی زیادی جذب کنند، طبیعتاً فروش چندانی هم نخواهند داشت. هزینه‌های مدیریت یک سایت فروشگاهی، با توجه به تعداد صفحات خیلی زیاد و زمان‌‌بر بودن پروسه عکاسی محصولات و آپلود آن‌ها در سایت، بسیار بالا است. تمام این هزینه‌ها که به نوعی سرمایه گذاری هستند، باید جبران شوند. اما تا زمانی که کسی سایت فروشگاهی شما را در صفحه نتایج جستجو مشاهده نکند، هیچ فروشی حاصل نخواهد شد.

با سفارش سئو سایت حرفه ای توسکاوب و بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجو می‌توانید رتبه‌های برتر صفحه نتایج جستجو را از آن خود کنید و به یک نرخ فروش فوق‌العاده دست پیدا کنید. البته که سئو یک فرآیند است و این یعنی شما برای رسیدن به صفحات و رتبه‌های برتر باید کمی صبر کنید. در این مقاله، قصد داریم به یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های سئو، یعنی بک لینک‌ها صحبت کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید که بک لینک‌ها چه نقش فوق‌العاده‌ای در رشد سایت شما ایفا می‌کنند.

بک لینک چیست؟

بک لینک‌ها که با عنوان لینک‌های خارجی نیز شناخته می‌‎شوند، زمانی ساخته می‌شوkد که از یک سایتی به یک سایت دیگر لینک زده شود. برای مثال، شما صاحب سایت a هستید و سایت b به سایت شما لینک می‌دهد. لینک‌های خارجی در اشکال مختلفی ساخته می‌شوند که در ادامه به بررسی هر نوع خواهیم پرداخت. لینک‌ها به صورت کلی، به دو دسته فالو (Dofollow links) و نوفالو (Nofollow links) تقسیم می‌شوند. لینک‌های فالو باارزش‌تر هستند و ترجیح اکثر سایت‌ها این است که تمام لینک‌های خارجی آن‌ها فالو باشند. البته منظور این نیست که لینک‌های نوفالو ارزشی برای شما ندارند!

روش های مختلف گرفتن بک لینکلینک‌های نوفالو همچنان به عنوان یک لینک باارزش شناخته می‌شود. لینک‌های فالو به گوگل این سیگنال را می‌دهند که سایت هدف (سایتی که لینک به آن منتهی می‌شود) یک سایت معتبر و باارزش است. لینک‌های فالو تاثیر زیادی در رشد ارزش دامنه دارند. ولی لینک‌های نوفالو این سیگنال را مخابره نمی‌کنند ولی همچنان می‌توانند برای شما ترافیک زیادی به ارمغان بیاورند به شرطی که در سایت‌های باکیفیت لینک ساخته شود.

بک لینک ها رتبه شما را افزایش می دهند

هدف اصلی ساختن بک لینک افزایش رتبه در نتایج جستجوی موتورهای جستجو است. علاوه بر اینکه بک لینک‌ها ارزش دامنه سایت شما را افزایش می‌دهند، رتبه شما را در نتایج جستجو ارتقاء می‌دهند. کلمات کلیدی که به نوعی کلیدی‌ترین بخش کار شما هستند و شما با جستجو شدن آن‌ها خود را به کاربران معرفی می‌کنید، برای رشد و رسیدن به صفحه یک نیاز به پشتیبانی مداوم دارند. لینک سازی خارجی در واقع همان پشتیبانی شما از کلمات کلیدی است. شما وقتی برای سایت خود لینک می‌سازید، به گوگل سیگنال می‌دهید که اگر کلمه n جستجو شود، شما منبع مناسبی برای پاسخگویی به آن‌ها هستید. گوگل با بررسی این لینک‌ها، کلمات کلیدی و حوزه فعالیت سایت شما تصمیم می‌گیرد که چه جایگاهی را به شما اختصاص دهد.

بک لینک ها ترافیک سات شما را افزایش می دهند

در بخش قبلی گفتیم که بک لینک‌ها نقش غیرقابل انکاری در رتبه گرفتن صفحات سایت شما دارند. وقتی شما جایگاه برتر در نتایج جستجو را داشته باشید، به صورت کاملاً طبیعی کاربران را به سایت خود هدایت می‌کنید که این برای شما ترافیک ارگانیک ایجاد می‌کند. با رشد ترافیک و ورودی سایت، فروش شما نیز بدون شک افزایش می‌یابد و شما به هدف خود که فروش حداکثری است، نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوید. این نکته را به یاد داشته باشید که جایگاهی که شما به دست آورده‌اید همیشگی نیست و شما باید همیشه برای بودن در صدر نتایج جستجو تلاش کنید و لینک‌های باکیفیت بسازید.

البته بک لینک‌ها فقط با افزایش رتبه صفحات سایت برای شما ترافیک ایجاد نمی‌کنند. اصل لینک سازی خارجی به این صورت است که شما در سایت‌های دیگران به سایت خود لینک می‌سازید. یکی از محبوب‌ترین روش‌های لینک سازی خارجی، نوشتن محتوا در دیگر سایت‌ها است.

اگر شما در سایت‌های دیگران مقاله سئو محور و باکیفیت منتشر کنید، ممکن است کاربران زیادی از آن صفحه دیدن کنند. وقتی آن‌ها وارد صفحه‌ای شوند که لینک شما در آن وجود دارد، ممکن است روی لینک شما کلیک کنند. با این کار شما هم در نزد گوگل اعتبار کسب می‌کنید و هم به سایت خود ورودی جذب می‌کنید.

نکته: بسیاری از سایت‌ها تمرکز اصلی خود را روی وبلاگ سایت خود می‌گذارند و توجه چندانی به مقالاتی که با عنوان رپورتاژ در دیگر سایت‌های منتشر می‌شوند، ندارند. برای استفاده حداکثری از پتناسیل رپورتاژها، سعی کنید که تمام نکاتی که در وبلاگ خود رعایت می‌کنید را در رپورتاژها نیز رعایت کنید.

بک لینک‌ ها اعتماد کاربران را به شما بیشتر می کنند

یکی از اساسی‌ترین تاثیرات لینک‌های خارجی برای بیزینس شما، ایجاد حس اعتماد عمیق بین شما و کاربران است. لینک سازی خارجی برای سایت شما حتماً باید در سایت‌هایی صورت بگیرد که به نحوی به حوزه فعالیت سایت شما مرتبط هستند. برای مثال، اگر شما فروشگاه حیوانات خانگی دارید، مطمئناً لینک گرفتن از یک سایت فروشگاه غذای حیوانات خانگی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

اعتبار لینک ها به اعتبار سایت شما کمک می کننداین کار، در قدم اول باعث می‌شود که گوگل برای سایت شما ارزش بیشتری قائل شود، چون بیزینس‌های همدسته به شما لینک داده‌اند. در قدم دوم، باعث ایجاد حس اعتماد در کاربران می‌شود. به این صورت که کاربر در حال خرید یا مطالعه بخشی در سایت فروشگاه غذای حیوانات خانگی است و با لینک شما که یک فروشگاه حیوانات خانگی هستید مواجه می‌شود. پس او اگر بخواهد حیوان خانگی داشته باشد، حتماً از شما خرید می‌کند چون در منبع مطمئنی که در حال مطالعه بوده، نام برند شما را دیده است!

چگونه بک لینک بگیریم؟

برای لینک سازی خارجی و بک لینک گرفتن روش‌های زیادی وجود دارد ولی همانطور که در بخش قبلی گفتیم، محبوب‌ترین روش لینک سازی از طریق انتشار رپورتاژ آگهی است. در ایران سایت‌های زیادی هستند که رپورتاژ آگهی قبول می‌کنند، ولی اکثر آن‌ها در ازای دادن لینک فالو به شما در خواست پول می‌کنند.

اگر شما بخواهید برای لینک سازی خود به صورت مرتب پول پرداخت کنید، مطمئناً مجبور می‌شوید که هزینه‌های زیادی را متقبل شوید که این کمی از نظر اقتصادی منطقی نیست. شما باید تلاش خود را بکنید تا بتوانید از سایت‌هایی لینک بگیرید که رپورتاژ آگهی رایگان قبول می‌کنند. با ساختن لینک‌های فالو رایگان، شما هم لینک خود را گرفته‌اید و هم هزینه‌های هنگفتی را متحمل نشده‌اید.

روش دیگر برای بک لینک ساختن انتشار اینفوگرافی در سایت‌های پربازدید مانند پینترست است. با ساختن یک اینفوگرافی جذاب و انتشار آن در این سایت‌های پربازدید، می‌توانید شانس خود را برای افزایش ورودی و ترافیک به سایت افزایش دهید.

یک روش دیگر که در ایران خیلی کارآمد نیست هم لینک سازی ویراستاری است. به این صورت که شما سعی می‌کنید لینک‌های خراب صفحات یک سایت را پیدا کنید و به صاحب سایت این موضوع را گزارش کنید. در عوض این کار، از او بخواهید که لینک شما را با آن لینک خراب جایگزین کند. البته بسیاری از وب سایت‌های این کار را انجام می‌دهند و امتحان کردن این روش برای گرفتن بک لینک رایگان خالی از لطف نیست!

حرف آخر

کسب رتبه برتر در نتایج جستجو برای هر سایتی مهم است ولی برای سایت‌های فروشگاهی، این موضوع باید فراتر از یک مسئله مهم باشد. فروش بیشتر نیازمند هزینه و سرمایه گذاری درست است. در این مقاله سعی کردیم که مهم‌ترین نکات برای لینک سازی خارجی را برای شما شرح دهیم. امیدواریم بتوانید از این نکات جهت موفقیت وب سایت خود استفاده کنید.