پنل اس ام اس خود را بهتر بشناسید

ارسال پیامک یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی می‌باشد که مورد توجه تمامی کسب و کارهای کوچیک و بزرگ هستند. با اینکه طی سال‌های گذشته روش‍های متعددی جهت تبلیغات مخصوصاً در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی، معرفی شده است. اما باز هم تبلیغات پیامکی حرف اول را می‌زند چرا که هنوز هم افرادی هستند که گوشی هوشمند ندارند […]

ارسال پیامک یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی می‌باشد که مورد توجه تمامی کسب و کارهای کوچیک و بزرگ هستند. با اینکه طی سال‌های گذشته روش‍های متعددی جهت تبلیغات مخصوصاً در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی، معرفی شده است. اما باز هم تبلیغات پیامکی حرف اول را می‌زند چرا که هنوز هم افرادی هستند که گوشی هوشمند ندارند و یا به اینترنت متصل نیستند. پس پیامک بهترین راه حل برای این محدودیت‌ها خواهد بود. اما سوال اینجاست، برای آنکه در کمپین پیامک‌ها موفق شوید باید ترفندهای کارآمد در مورد پنل اس ام اس را بدانید.

چرا بازاریابی پیامکی بسیار پر طرفدار است؟

بازاریابی پیامکی یا همان ارسال پیامک انبوه در دهه اخیر یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغی محسوب می‌شود. هنگامیکه روش تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل مارکتینگ وارد بازار تبلیغات شدند، خیلی‌ها فکر می‌کردند که ارسال پیامک تبلیغاتی به کل حذف شود. جالب اینجاست که نه تنها این روش حذف نشد، بلکه پر طرفدارتر هم شد.

برای بازاریابی پیامکی نیازی به اینترنت نیست

درست است که در حال حاضر بیش از 70 در صد مردم گوشی همراه هوشمند دارند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که درصد بالایی از مردم در طول روز برای شبکه‌های اجتماعی خیلی وقت نمی‌گذارند. نکته‌ی مهم اسن که تبلیغات پیامکی نیازی به اینترنت ندارد. به این معنا که اگر شما دسترسی به اینترنت هم نداشته باشید، باز هم می‌توانید پیامک خود را چک کنید.

پیامک‌ها مختصر و مفید هستند

پیامک‌ها معمولاً 160 کاراکتری هستند. یعنی  شما می‌توانید در چند خط به صورت مختصر و مفید،

در مورد محصول یا برند خود مطالبی بنویسید. آنچه که در اینجا حائز اهمیت است، متن جذاب و مفیدی است که برای پیامک خود در نظر خواهید گرفت.

هزینه کم و مقرون به صرفه

هزینه کم ارسال پیامک انبوهتبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هزینه بالایی دارد. فارغ از هزینه سایت و پیجی که قرار است در آن تبلیغ کنید؛ طراحی بنر یا تیزر تبلیغاتی جذاب هم هزینه زیادی را برای شما خواهد داشت. در حالی که تبلیغات پیامکی هزینه بسیار کمی دارد و تمامی کسب و کارها اعم از بزرگ یا کوچک می‌توانند از پس هزینه این نوع تبلیغ برآیند.

باید و نبایدهای پیامک مارکتینگ

چقدر در مورد پیامک مارکتینگ می‌دانید؟ همان طور که گفتیم ارسال پیامک انبوه یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای تبلیغات پیامکی محسوب می‌شود. شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن قادر خواهید بود، صدها پیام را به هر کجای کشور که می‌خواهید به راحتی ارسال کنید. البته باید به این موضوع توجه کنید که متن پیامکی قوی و بانک اطلاعاتی کامل تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت و موفق بودن پروژه‌ی شما در زمینه پیامک مارکتینگ خواهد داشت. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که به راستی بهترین زمان برای پیامک مارکتینگ چه وقت است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما باید در همان برنامه ریزی اولیه خود پیامک مارکتینگ را تعریف کنید و در تقویم تبلیغات ماهانه یا سالانه خود همیشه بودجه‌ای را برای این روش تبلیغ در نظر بگیرید.

نکاتی برای ارسال پیامک که باید به آنها توجه کنیم

دو نکته زیر؛ جزو نکات طلایی هستند که باید برای کمپین پیامکی توجه ویژه نمایید.

متن جذاب و کارآمد

حتما متنی جذاب بنویسید. شاید لازم باشد ساعت‌ها و حتی روزها پیرامون متن خود فکر کنید و ایده دهید. سعی نمایید چند متن را تنظیم کنید و از همکاران و دوستان خود پیرامون آنها نظر سنجی کنید. در متن پیامک خود از ایموجی‌ها استفاده کنید که نظر مخاطب را به خود جلب کند. حتماً قبل از تنظیم متن پیامک در اینترنت جستجو کنید. سایت‌های زیادی هستند که پیرامون ترفندی برای داشتن پیامک جذاب، نمونه‌های متنی زیادی نوشته‌اند.

ساعت ارسال را مشخص کنید

ساعتی که قصد دارید پیامک را ارسال کنید از قبل مشخص کنید. سعی کنید ساعتی از روز باشد که مخاطب زمان داشته باشد تا پیامک را مطالعه کنند. به هیچ عنوان ظهر یا آخر شب که مخاطب شما در حال استراحت است؛ پیامک را ارسال نکنید.

برای آنکه بتوانید ترفندهای مهم پنل اس ام اس را بیشتر درک کنید؛ باید آیتم‌های موجود در پنل را به خوبی بشناسید و کاربرد آنها را بدانید.

پنل پیامکی چیست؟

زمان ارسال اس ام اسسامانه یا پنل پیامکی، فضایی است که شرکت‌هایی که با آنها جهت ارسال پیامک انبوه قرارداد بسته‌اید، در اختیار شما قرار می‌دهند تا در محیط آن فعالیت خود را شروع کنید.

در این پنل‌ها آیتم‌هایی تعریف شده‌اند که در مورد آنها، به صورت مختصر برایتان شرح خواهیم داد:

فیلتر

تمامی پنل‌ها قسمتی به نام فیلتر دارند که در این قسمت شما می‌توانید، مواردی مانند سن، جنسیت، شهر و شهرستان محل مورد نظر، کد پستی، اپراتور تلفن همراه و … را انتخاب کنید. برای مثال شما اگر صاحب یک سالن زیبایی در تهران هستید باید فیلتر جنسیت، سن و شهر تهران و البته مناطق اطراف محل سالن خود را انتخاب کنید. در واقع فیلترها به شما کمک می‌کنند تا جامعه هدف مشخصی داشته باشید.

بانک تماس

برخی ازمجموعه‌ها و شرکت‌ها بانک اطلاعاتی و تماس مشتریان خود را دارند. اما برخی دیگر نیز این امکان را ندارند؛ در سامانه‌های پیامکی بانک اطلاعات تماسی افراد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سامانه‌های بزرگ در برخی شهرهای بزرگ این اختیار را به شما می‌دهند که به وسیله‌ی نقشه، مخاطبان خود را انتخاب کنید و برای آنها پیامک ارسال کنید.

باکس یا جعبه متن پیامک

در سامانه‌ها قسمتی تعریف شده است که شما قادر خواهید بود متن پیامک را در آن تایپ کنید. می‌توانید در پیامک خود متن انگلیسی، پارسی، ایموجی یا هر سه را به صورت ترکیبی داشته باشید. نکته دیگر آنکه در پایین باکس به شما نشان می‌دهد که متن پیامک شما چند حرف و صفحه است.

اطلاعات پیامک‌های ارسالی

این قسمت به شما نشان می‌دهد که چند پیامک ارسال شده است. چه تعدادی از پیامک‌های ارسال شده به مخاطب رسیده است و چه تعدادی برگشت خورده است. اگر شما پیامک نظر سنجی ارسال کرده باشید، پاسخی که مخاطب برای شما ارسال خواهد کرد را نیز می‌توانید در این قسمت مشاهده نمایید.

اطلاعات مالی و شارژ پنل

این قسمت با ذکر تاریخ به شما نشان می‎دهد که چه هنگامی پنل خود را شارژ کرده‌اید و چقدر از آن را خرج کرده‌اید.

پنل شما امکان اتصال به نرم افزارهای کامپیوتری را دارد

قابلیتی به نام APL در پنل‌های پیامکی وجود دارد که شما به وسیله‌ی آن قادر خواهید بود به وسیله‌ی سیستم به صورت خودکار ارسال پیامک را انجام دهید. کافیست به کمک یک کد نویسی بسیار ساده در سایت خود؛ قابلیت‌هایی مانند تایید کد عضوریت، کد هویت، کد جهت تغییر گذرواژه و … راه اندازی کنید. همچنین قادر خواهید بود تا در روزهای مشخص به صورت خودکار برای مخاطبان مورد نظر خود پبامک ارسال کنید.

سخن آخر

پنل‌های اس ام اس محیطی هستند که شما باید آنها را به خوبی بشناسید تا با قدرت در آن فعالیت داشته باشید. معمولاً تمامی سامانه‌های پیامکی فایل راهنما دارند. سعی کنید سامانه پیامکی را انتخاب کنید که پشتیبانی خوبی داشته باشد تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.