تاثیر نحوه شارژ کردن ایرپاد بر باتری آن

ایرپادها همان تکنولوژی دوست داشتنی هستند که این روزها بیش از پیش مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. در ابتدا باید بگویم ایرپادها همان هندزفری بلوتوثی از برند اپل هستند که البته سایر برندها همچون شیائومی و سامسونگ هم هندزفری بلوتوثی در شکل و قابلیت متفاوت دارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی […]

ایرپادها همان تکنولوژی دوست داشتنی هستند که این روزها بیش از پیش مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. در ابتدا باید بگویم ایرپادها همان هندزفری بلوتوثی از برند اپل هستند که البته سایر برندها همچون شیائومی و سامسونگ هم هندزفری بلوتوثی در شکل و قابلیت متفاوت دارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به سلامت وسایل خود اهمیت می دهید و می خواهید برای مدت طولانی تری از ایرپاد خود استفاده کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

در این مطلب قصد داریم با نحوه شارژ کردن ایرپاد آشنا شویم و راهکارهای استفاده بهینه از آن را مورد بررسی قرار دهیم.

شارژ ایرپاد

مشخصات اولیه ایرپاد پرو

کلیه محصولات اپل از جمله ایرپادها با حدود 50 درصد شارژ اولیه، برای روشن کردن کردن و اتصال آن به دستگاه موردنظر عرضه و روانه بازار می شوند. بنابراین قبل از استفاده از مدل های مختلف ایرپاد با کمک کیس شارژ و کابل مخصوص خود حداقل یک ساعت آن را شارژ کنید.

کابل شارژ ایرپاد در جعبه آن وجود دارد. ولی اگر به هر دلیلی مجبور به خرید مجدد آن شدید، تنها به فروشگاه های معتبر مراجعه کرده و محصولات اصل را تهیه نمایید. استفاده از شارژر های فیک طول عمر ایرپاد شما را به شدت کاهش می دهد.

نحوه شارژ کردن ایرپاد ها، هم با استفاده از کابل مخصوص و هم به صورت کاملا بی سیم امکان پذیر است.

از جمله لوازم جانبی ایرپاد پرو علاوه بر کیس و کابل شارژ، می توان به کاورها، برچسب های محافظ، استندها، نگهدارنده ها و غیره اشاره کرد.

نحوه شارژ کردن ایرپاد چگونه است؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که ایرپادها چگونه شارژ می شوند؟

قبل از شارژ کردن ایرپاد، باید بدانیم که خود ایرپاد و کیس چقدر شارژ دارند. به همین منظور ایرپاد را به کمک بلوتوث به گوشی همراه خود وصل می کنیم. شارژ باقی مانده ایرپاد به صورت درصدی در پنل نوتیفیکیشن نشان داده خواهد شد. همچنین یک راه ساده و جالب برای فهمیدن میزان شارژ کیس ایرپاد وجود دارد. ابتدا هندزفری را به گوشی متصل کنید. کیس را نزدیک گوشی قرار دهید. با این کار بعد از چند لحظه کوتاه، میزان شارژ آن روی گوشی قابل رویت خواهد بود.

برای شارژ کردن ایرپاد، ابتدا گوشی های آن را به درستی درون کیس قرار می دهیم. بلافاصله بعد از آن، با کمک چراغ ال ای دی یا status light می توان میزان شارژ ایرپاد را مشاهده کرد.

اگر ایرپاد به صورت کامل شارژ شود، رنگ این چراغ سبز خواهد شد. رنگ نارنجی آن به معنای شارژ متوسط حدود 75 درصد بوده و چشمک زدن چراغ ال ای دی، آماده به کار بودن ایرپاد را نشان می دهد.

اگر مجبور به خرید مجدد آداپتور برای ایرپاد خود شدید، آداپتورهای برق 20 واتی USB-C ترجیحا از خود برند اپل را انتخاب کنید.

چنانچه کیس ایرپاد خود را به یک شارژر 18 واتی اپل هم متصل کنید، دستگاه شروع به شارژ شدن می کند، اما با سرعت متفاوتی!

مدت زمان شارژ ایرپاد

مدت زمان شارژ شدن کیس ایرپاد با توجه به برند آن متفاوت است. مثلا ایرپاد2 حدود یک ساعت برای شارژ شدن کیس خود زمان لازم دارد. برای برند های دیگر ایرپاد می توانید به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید تا از زمان دقیق آن اطلاع پیدا کنید.

نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد این است که هر کیس اپل با شارژ کامل 100 درصد، می تواند 5 بار ایرپاد های خود را شارژ کند. یعنی 24 ساعت موسیقی گوش دهید و یا حتی 18 ساعت مکالمه داشته باشید.

با یک حساب و کتاب ساده می توان فهمید که هر ایرپاد با شارژ کامل از 5 ساعت موسیقی و یا 3 ساعت مکالمه پشتیبانی می کند. با تنها 20 دقیقه شارژ شدن ایرپاد درون کیس، می توانید دوباره از آن استفاده نمایید.

چنانچه تمایل دارید درصد شارژ باقی مانده ایرپاد را برای همیشه در گوشی خود ببینید، ویجت باتری را در آیفون خود باز کنید. برای این کار،

– انگشت خود را روی یک نقطه خالی از صفحه اصلی خود نگه دارید.

– روی نماد مثبت (+) در بالای صفحه بزنید.

-Batteries   را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

– سایز آیکون باتری را انتخاب کنید.

-Add wideget  را انتخاب کنید.

– آیکون ایجاد شده را در محل دلخواه خود قرار دهید و روی done بزنید.

تمام مراحل بالا برای آی او اس 14 و بالاتر گفته شده است.

کارایی دکمه روی کیس ایرپاد

اکثر مردم فکر می کنند دکمه روی کیس ایرپاد برای روشن و خاموش کردن آن به کار می رود. غافل از آن که به طور خودکار ایرپادها همیشه آماده به کار هستند.

این دکمه برای دو کارایی بسیار مهم طراحی شده که اولین کارایی آن ریست کردن ایرپاد است. هنگامی که در اتصال ایرپاد مشکلی به وجود آمد، یا حتی برای اتصال مجدد به دستگاه جدید و قطع اتصال قبلی، می توانید به راحتی ایرپاد را ریست کنید.

کارایی دوم هم به جفت سازی دستی ایرپاد مربوط می شود. با استفاده از ویژگی دوم امکان جفت سازی ایرپاد به محصولاتی به جز اپل، فراهم شده است.

نکاتی برای افزایش طول عمر ایرپاد

دانستن اطلاعات لازم برای استفاده بهینه از هر وسیله ای ضروری است. به همین دلیل در این مطلب خلاصه ای از چند نکته حائز اهمیت برای افزایش کارایی ایرپاد را آورده ایم.

  • برای جلوگیری از هرگونه آسیب به ایرپاد، هنگامی که دیگر نیازی به آن نداشتید، آن را درون کیس مخصوص خودش قرار دهید. در غیر این صورت، در اثر ورود گرد و غبار و آلودگی، کیفیت صدای ایرپاد کاهش پیدا خواهد کرد.
  • از باز و بسته کردن مداوم کیس خودداری کنید و همچنین درب کیس را بسته نگه دارید. در این صورت از هدر رفت شارژ آن جلوگیری می شود.
  • اگر قصد پاک کردن ایرپاد را دارید از یک پارچه بدون پرز استفاده کنید.
  • با اتصال کیس به مک بوک، با سرعت بالاتری آن را شارژ کنید.
  • حتما از کابل شارژ اصل برای طول عمر ایرپاد خود استفاده کنید.

ذکر این نکته هم ضروری است که شارژ شدن بیش از حد باتری و اتصال طولانی مدت آن به شارژر، طول عمر باتری را کاهش می دهد.

راهکارهایی برای برخی از مشکلات معمول ایرپاد

چرا کیس ایرپاد شارژ نمی شود و یا با اتصال ایرپاد، گوشی هنگ می کند؟

در این حالت باید کیس را بازنشانی کنید. برای این کار اول گوشی ها را سر جای خود قرار دهید و دکمه روی کیس را برای 15 ثانیه بفشارید. چراغ ال ای دی چشمک خواهد زد. کیس را به آیفون نزدیک کنید و مجددا اتصالی تازه برقرار کنید.

چرا کیفیت صدای ایرپاد پایین است؟

اول از کوتاه بودن فاصله خود با آیفون مطمئن شوید. بعد میزان شارژ ایرپاد را بررسی کنید. در مرحله آخر منافذ ایرپاد را از نظر وجود هرگونه آلودگی چک کنید.

چرا شارژ ایرپاد زود خالی می شود؟

در مرحله اول باید Automatic fear detection را در حالت فعال قرار دهید. ایرپاد خود را ریست کنید و در نهایت اگر باز هم با مشکل رو به رو شدید، به سراغ گارانتی محصول بروید و با پشتیبانی تماس بگیرید.